וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח, חרדה ונדודי שינה: הצמחים שירגיעו אתכם

גפן בן צור

19.6.2016 / 6:35

לכל אחד יש תקופות כאלה בחיים, וזה לגמרי טבעי. מה עושים אם רוצים להרגע באופן טבעי? שותים חליטה. הנטורופתית גפן בן צור עם 7 צמחים ששווה לכם לשמור במזווה

קמומיל. ShutterStock
אחת מחליטות התה המוכרות והמרגיעות שיש. קמומיל/ShutterStock

כולנו חווים לפעמים תקופות של מתח, מסיבות שונות ומגוונות ולכל תקופה יש את האתגרים שלה. לסטרס יש השלכות בריאותיות, מעיכול לקוי וכאבי ראש ועד מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. יש דרכים טבעיות להתמודד עם תקופות מלחיצות ועולם צמחי המרפא מציע לנו מגוון רחב של צמחים בעלי יכולת להשפיע לטובה על הגוף שלנו. אספנו לכם כמה צמחים מרגיעים שגם יעזרו לכם לישון טוב יותר בלילה, את רובם ניתן לשתות כחליטה. את הצמחים תוכלו לרכוש בחנויות הטבע או אפילו בסופר הקרוב, בתפזורת או ארוזים בתיונים.

עוד בנושא:
8 צמחי מרפא שאתם חייבים להכיר
חיסון טבעי: לחזק את הגוף עם צמחי מרפא
5 דרכים טבעיות להתמודדות עם החום

קמומיל

הקמומיל מוכר גם בשם בבונג. הוא נחשב לצמח עדין ובטוח לשימוש, גם לילדים ותינוקות. הקמומיל הוא בעל השפעה מרגיעה והוא מקל בין היתר על מצבי מתח וחרדה ולסובלים מנדודי שינה. בנוסף, הוא עוזר בשחרור שרירים מכווצים ומיגרנות שנובעות ממתח נפשי. לקמומיל שימושים רבים ברפואת הצמחים, בנוסף להיותו צמח מרגיע יש לו השפעה אנטי דלקתית, הוא מצוין לטיפול בכאבי בטן, גזים וצרבות.

חלק בשימוש: פרחים

התוויות נגד: לא ידוע.

מליסה. ShutterStock
מרגיעה מצבי חרדה. מליסה/ShutterStock

מליסה רפואית

המליסה נחשבת לצמח נפוץ בישראל והיא בעלת טעם לימוני עדין. הצמח משמש כבר שנים רבות להרגעה במצבי חרדות, עצבנות ונדודי שינה. בנוסף, המליסה משרה תחושת רוגע, ומסייעת במצבים של חוסר שקט, חרדות ותחושת מועקה.

חלק בשימוש: עלים

התוויות נגד: פחות מתאים למי שסובל מתת פעילות בלוטת התריס.

פסיפלורה. ShutterStock
עוזרת במצבי חרדה. פסיפלורה/ShutterStock

פסיפלורה

הפסיפלורה או בשמה העברי שעונית, מגיעה אלינו מארה"ב. מדובר על צמח עדין, מרגיע מתחים, תחושת אי שקט ועצבנות. הפסיפלורה עוזרת במצבי חרדה, מצוינת למי שמתקשה להירדם בלילה ואפילו מסייעת בהרגעת כאבים עצביים ושרירים תפוסים.

חלק בשימוש: עלים, פרחים

התוויות נגד: לא לשימוש בתקופת היריון והנקה, לפני נהיגה ובשילוב עם תרופות נוגדות חרדה.

ורבנה יבשה. ShutterStock
אחד מצמחי הרפואה העתיקים בעולם. ורבנה/ShutterStock

ורבנה רפואית

הוורבנה נפוצה בישראל והיא גדלה בעיקר ליד נחלים ומקורות מים. זהו אחד מצמחי המרפא העתיקים והמוכרים ביותר בתרבויות רבות בעולם, בעיקר בשל השפעתה על מערכת העצבים. הוורבנה טובה להרגעת חרדה ומתח נפשי ויש לה השפעה לשיפור מצב הרוח. היא מומלצת לתקופות של עומס יתר, שמלוות בחוסר שקט, עצבנות ומחשבות טורדניות. מסייעת לבעיות שינה אצל מבוגרים וילדים. בנוסף, היא מתאימה מאוד לאנשים שסובלים מכאבי בטן בזמן לחץ ואף משפרת את העיכול ומומלצת למי שחש עייפות וכבדות אחרי ארוחות.

חלק בשימוש: עלים

התוויות נגד: לא ידוע

תה ירוק. ShutterStock
השפעה מרגיעה. תה ירוק/ShutterStock

תה ירוק

מקורו של התה הירוק במזרח הרחוק והוא מופק מצמח שנקרא קמליה סיננזיס שנודע בהשפעתו המרגיעה. הוא מכיל ל-תיאנין, חומצה אמינית שמעלה רמות של מתווכים עצביים במוח וגורמת למיתון פעילות עצבית והרגעה. מרבית התרופות נוגדות החרדה מעכבות את פירוקה או מחקות את פעילותה במוח. דופמין- קשורה בתחושת הנאה ומצב רוח טוב, מגבירה קשב וריכוז. סרוטונין- מתווך עצבי שקשור בתחושת שלווה, שובע ומצב רוח טוב. מחקרים קליניים רבים בדקו את השפעותיה של ל-תיאנין ונמצא כי היא מסייעת בהורדת רמות מתח, משרה תחושת רוגע ומשפרת את הריכוז. שתיית תה ירוק במהלך היום תיתן תחושת רוגע, זאת לצד מגוון יתרונות בריאותיים נוספים. תה ירוק מכיל קפאין, בכמות קטנה בהשוואה לקפה. לאנשים הסובלים מקשיי הירדמות מומלץ לשתות תה ירוק במהלך היום ולא לפני השינה.

חלק בשימוש: עלים

התוויות נגד: לא לשימוש בסמוך לשינה, לא יחד עם תרופות מדללות דם.

טיליה. ShutterStock
מעולה לטיפול בבעיות שינה. טיליה/ShutterStock

טיליה

עץ בעל ארומה לימונית, גדל בעיקר באירופה ובצפון אמריקה. מוכר לטיפול בבעיות שינה, יקיצות במהלך הלילה ונדודי שינה. צמח עדין ומתאים גם לילדים. מפחית חרדה וחוסר שקט, משרה תחושת שלווה ומרומם את מצב הרוח. יתאים למי שסובל ממתח נפשי מתמשך, מפחית כיווצים בגוף וכאבי ראש הנובעים ממתח.

חלק בשימוש: פרחים, עלים.

התוויות נגד: לא ידוע

וולריאן מקסיקני

אחד מצמחי המרפא המוכרים והיעילים ביותר לבעיות שינה. לצמח יש אפקט מרפה שרירים, הוא מפחית רמות מתח ברמה הפיזית והנפשית. הוא עוזר במצבים של חוסר שקט שמלווה בעצבנות, מחשבות טורדניות ויכול לעזור גם בהתקפי חרדה. עקב השפעתו המרדימה, הוא מתאים יותר בשימוש סמוך לשינה. לרוב משתמשים במיצוי השורש באלכוהול.

חלק בשימוש: שורש

התוויות נגד: לא מומלץ לפני נהיגה ולא מתאים בשילוב עם תרופות שינה, היריון.

גפן בן צור היא נטורופתית N.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully