וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?

8.6.2016 / 14:00

כולנו משווים, למרות שלא כולנו מודים בזה. אם אתם תוהים למה החברים שלכם עושים יותר סקס ממכם, אתם צריכים לבדוק רק דבר אחד. מצליחים לנחש מה זה?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: כמה פעמים צריך לקיים יחסי מין בשבוע כדי להיות מאושר?

כמות הפעמים שאנשים מקיימים יחסי מין בשבוע היא אחד מהנושאים הכי מעניינים וסקסיים כשמדובר על מחקרים מדעיים. הסברה בגדול היא שזוגות נשואים בשנים הראשונת לנישואיהם עושים סקס בין 3 ל-4 פעמים בשבוע, אבל ככל שחיי הנישואין הולכים ונשחקים - גם המספרים מתכווצים. אבל אם אתם רוצים לדעת איזה זוגות עושים יותר סקס מאחרים, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחון את האישיות שלהם. או יותר מדויק, לבחון את האישיות שלה.

מחקר של אוניברסיטת פלורידה שכלל 278 זוגות הטרוסקסואלים שנישאו לאחרונה בחן את חיי המין של המשתתפים. החוקרים ביקשו מהם למלא יומנים לגבי הרגלי יחסי המין שלהם במשך שבועיים. בנוסף, הם נדרשו למלא שאלון אישיות שמסתמך על מודל "חמש הגדולות (Big Five Personality Traits). השאלון כולל חמישה אפיונים: מוחצנות, נועם הליכות, פתיחות מחשבתית, מוכוונות ויציבות רגשית. השאלות רחבות וכוללת למשל "כמה אתה פתוח לחוויות?", "איך אתה מגיב לקשיים של החיים?", "כמה חשוב לכם לרצות אחרים?" ועוד.

עוד בנושא:
רוצים מוח חד יותר בגיל מבוגר? אל תפסיקו לעשות סקס
תופתעו: מה הזמן הטוב והמהנה ביותר לקיים יחסי מין?
באיזה גיל מקיימים בישראל לראשונה יחסי מין?

הגבר לא קובע

הזוגות במחקר נתבקשו כאמור למלא יומנים בהם הם היו צריכים לכתוב האם עשו סקס באותו יום, ואם כן – כמה מרוצים ומסופקים הם היו. הממצא הראשון הראה כי הזוגות קיימו יחסי מין בין 3 ל-4 פעמים בממוצע בשבוע. ממצא נוסף אישר את הסברה לפיה גברים רוצים יותר סקס מנשים בדרך כלל. הנשים במחקר שדירגו את עצמן גבוה בסולם של פתיחות לחוויות ובסולם סימפטיות ונועם, עשו יותר סקס עם בני הזוג שלהן. בנוסף, החוקרים גילו כי האישיות של הגבר לא ממש משפיעה על תדירות קיום יחסי המין.

אילוסטרציה של סקס ברכב. ShutterStock
עד כמה את הרפתקנית?/ShutterStock

כשהסיפוק המיני נבחן, כבר היה מדובר על סיפור אחר, והאישיות של שני בני הזוג השפיעה על התוצאה. כך למשל, זוגות שהראו רמות גבוהות של נוירוטיות היו פחות מסופקים מחיי המין שלהם. בנקודה זו מעניין לציין שדווקא הפתיחות של הבעל הייתה בקורלציה שלילית לסיפוק, ואצל נשים להיפך.

אז כמה סקס עושים זוגות מאושרים?

למרות הממצאים, החוקרים מודים שהמודל לא יכול להצביע על כל הזגות הנשואים מפני שהוא נערך על זוגות שנישאו לאחרונה ונמצאים ככל הנראה עדיין בתקופת ירח הדבש שלהם. בנוסף, סקס, כמו לכל דבר אחר, מושפע מהתרבות שבה אנחנו חיים, והחוקרים אמרו כי היו רוצים לבדוק אזורים שונים ברחבי העולם כדי לבדוק האם התשובות יישארו זהות.

אז כמה סקס עושים זוגות מאושרים? מחקר שפורסם בנובמבר האחרון מצא כי אנשים שמקיימים יחסי מין פעם בשבוע מאושרים יותר מאלה שעושים סקס בתדירות גבוהה יותר. לטענת החוקרים מאוניברסת מיססגו בטורונטו לאיכותו של הסקס השפעה גדולה יותר על האושר, מאשר לתדירות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully