וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש התחלות קשות: 7 סימנים שכדאי לך לפגוש יועצת הנקה

9.6.2016 / 6:58

לפעמים לוקח זמן עד שמיניקים בקלות בתנוחה הקלאסית והתהליך מלווה בקשיים ובכאבים. כדי שההנקה תהיה אפקטיבית וזמן ההסתגלות יתקצר כדאי לפנות ליועצת הנקה מיד כשצצים הקשיים הראשונים

הנקה. ShutterStock
זה רק נראה קל. תינוק יונק/ShutterStock

כשרואים אמא מניקה את התינוק שלה בקלות ובקלילות, קל לחשוב שמדובר בדבר הכי טבעי וקל בעולם. אז טבעי – כן, אבל קל – לא בהכרח. בטח לא בתחילת הדרך. אחרי הלידה אימהות רבות נתקלות במגוון קשיים הקשורים להנקה או נובעים ממנה.

זה יכול להיות קשור לאופן בו התינוק תופס את השד, לחוסר הצלחה שלו לינוק בצורה יעילה או לפצעים וסדקים בפטמות כתוצאה מההנקה. המסר הכי חשוב הוא שזה יכול להסתדר, אבל לא צריך לסבול ולכאוב לבד – אלא כדאי לקבל ייעוץ מיועצת הנקה מוסמכת.

לעתים כל הבעיות נפתרות בשינוי תנוחה או טריק אחר אבל עד שלא תראי אחת – לא תדעי לעלות על זה לבד.
הנה 7 סימנים שיזכירו לך להרים טלפון ליועצת הנקה (ובהחלט כדאי לדבר עם מישהי זמינה בסביבת מגורייך עוד לפני הלידה כדי לחסוך את החיפוש ברגעי המצוקה).

פצעים וסדקים בלתי נסבלים או/ו שלא עוברים

טבעי שבימים הראשונים יהיו פצעים וכאבים באזור הפטמות שגם כך הן אזור רגיש בגוף, אבל זה אמור לעבור. אם הסדקים עמוקים (עד כדי דימום וזיהום) או כואבים מאוד וכל המשחות כבר לא עוזרות – כדאי לפנות לעזרה. שינוי תנוחת הנקה, פטמות סיליקון שימנעו לזמן מה מגע ישיר בין הפטמה ללשון של התינוק ויאפשרו זמן ריפוי יכולים לעשות את ההבדל.

זה מאוד אישי ולכן לא כדאי להסתמך על פתרונות גנריים או חוכמת ההמונים אלא לקבל ייעוץ פרטני שיוכל לחסוך הרבה כאב ועוגמת נפש.

כשהתינוק לא תופס טוב ולכן לא יונק כהלכה

כדי שההנקה תהיה אפקטיבית התינוק צריך "לתפוס" נכון את הפטמה. כשזה קורה ההנקה אפקטיבית (התינוק שבע ומרוצה בגמר ההנקה והגברת ייצור החלב מתרחשת באופן טבעי ומדוד בהתאם לצורכיו של התינוק).

כשזה לא קורה - ייתכן שהתינוק לא יהיה שבע, יביע חוסר שקט, ידרוש לינוק לעיתים קרובות מדי וייצור החלב לא יהיה אופטימלי עד למצב של מחסור בחלב אםעזרה מבחוץ יכולה לקטוע את המעגל הזה ולהעלות את האם והתינוק על המסלול הנכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חוסר ביטחון, תסכול וחשש מההנקה

– לעיתים ההנקה מבחינה פיזית דווקא מסתדרת, אבל יש קושי במישור הרגשי (ואז זה לרוב משפיע גם על הפיזי). לנשים רבות יש קושי עם ההנקה, עם התלות הפיזית והבלעדית שהיא מייצרת או שהן בחרדה או חשש בגלל שאינן יודעות אם התינוק יונק מספיק.

כשאין מספיק חלב

יועצות הנקה נוהגות לומר שאין דבר כזה שאמא לא תייצר מספיק חלב בשביל התינוק שלה, אבל הנקה לקויה, חלקית, בעייתית וגם ניתוח קיסרי (המעכב את ייצור החלב) יכולים להביא למצב כזה. החדשות הטובות הן שזה הפיך ובעזרת קצת עזרה ניתן להנחות את האם המיניקה כיצד עליה לפעול כדי לעודד את ייצור החלב.

אילוסטרציה. ShutterStock
לעתים נוצר מצב שהתינוק מעדיף לינוק מצד אחד/ShutterStock

כשהתינוק מעדיף צד אחד

הרבה פעמים אם בגלל האמא ואם בגלל התינוק – נוצר מצב שהתינוק מעדיף לינוק מצד אחד ולאט לאט מוותר על הצד השני. כדי להימנע מחוסר איזון וגם כדי להחזיר את המצב לקדמותו או ללמוד איך להסתדר – מפגש עם יועצת הנקה יכול לעזור.

גודש וקושי לאזן את ההנקה

לעיתים הגודש שצץ כיומיים-שלושה אחרי הלידה לא מסתדר ומעבר לכאבים הוא יוצר לתינוק קושי לינוק וכך מתחילה עוד בעיה. אם עלי הכרוב, הקומפרסים והוצאת מעט חלב באופן ידני לפני ההנקה - לא עוזרים, יועצת הנקה תוכל לסייע בחזרה למסלול וקטיעת מעגל הייסורים.

ניסית את כל התנוחות, קראת את כל הספרים וההנקה לא משתפרת ואת סובלת – זה לא חייב לקרות סמוך ללידה, לפעמים זה קורה אחרי וזו סיבה מספיקה טובה לקבל ייעוץ אישי. גם כשרוצים לגמול את התינוק מהנקה, לעבור להנקה חלקית או לשלב בקבוק (מכל סיבה שהיא) – מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully