וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרייט, גיי או איפשהו באמצע? גלו מה הנטייה המינית שלכם

3.6.2016 / 8:00

סולם קינסי למיניות מסייע מזה עשרות שנים לאנשי מקצוע לסווג נטייה מינית על סקאלה שבין 0 ל-6. בטוחים במיניות שלכם? ענו על השאלון וגלו איפה אתם נמצאים על הסקאלה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

בווידאו: היסטוריה בארה"ב - ביהמ"ש העליון אישר נישואים דו-מיניים

בשנת 1948 בזמן שבישראל היו עסוקים בזוטות כמו הקמת מדינה, רעדו אמות הסיפים בקרב הקהילה המדעית העולמית – ד"ר אלפרד קינסי, ביולוג וחוקר מיניות אמריקאי ומייסד מכון קינסי לחקר מין, מגדר ופריון, פרסם את הדוח הראשון שלו שכותרתו "התנהגות מינית בזכר האדם" ושינה את האופן שבו נתפסה מיניות עד אז. בשנת 1953 פרסם את הדוח השני שלו "התנהגות מינית בנקבת האדם" (תודו שלא ראיתם את זה בא), והשלים את הסקירה המדעית של ההתנהגות המינית האנושית.

עוד בנושא:
אנחנו יותר הומופובים ממה שאנחנו מוכנים להודות
מחקר קובע: כל הנשים הן לסביות או דו-מיניות

מחקריו של קינסי, שהתבססו על נתונים שנאספו בראיונות חסויים עם אלפי נשים וגברים בנוגע להעדפות וההרגלים המיניים שלהם, הובילו למיסודה של סקאלה, שמאפשרת למקם עליה דרגות שונות של נטייה מינית. עד אז מיניות נתפסה כמשהו בינארי, ואילו קינסי הפך אותה לספקטרום. "סולם קינסי" הקרוי על שמו של החוקר, הוא טווח שבין 0 (הטרוסקסואליות מוחלטת) ל-6 (הומוסקסואליות מוחלטת), כאשר 3 מסמן בי-סקסואליות ואילו דרגות הביניים מאפשרות הגדרות מיניות גמישות יותר.

רוצים לדעת איפה אתם ממוקדמים על סולם קינסי? ענו על השאלון וגלו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully