וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך מבצעים את שיטת היימליך

29.5.2016 / 16:00

אחרי שהד"ר שהמציא את התמרון המפורסם, הציל אישה מחנק השבוע, הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את ד"ר שפיר בוטנר, מנהל ביה"ס לפרמדיקים של מד"א, שידגים לנו מה בדיוק עושים אם נתקלים במישהו נחנק

עריכת תוכן: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט, הפקה וצילום סטילס: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ד"ר הנרי היימליך, מי שהמציא את התמרון הקרוי על שמו, ביצע לראשונה השבוע, בגיל 96, את השיטה במצב אמת. היימליך, המתגורר בדיור מוגן בסינסינטי שבאוהיו, ישב בחדר האוכל כשהבחין בדיירת בת 87 נחנקת מהמבורגר. הוא קם במהירות מכסאו, שם את ידיו על בטנה וביצע את התמרון שהכיר טוב כל כך. אירחנו באולפן ד"ר שפיר בוטנר, מנהל ביה"ס לפרמדיקים של מד"א, שידגים לנו איך בדיוק עושים את זה.

"האייטם אומנם עלה בסוף השבוע כי הד"ר לראשונה עזר למישהי שנחנקה, אבל אלפים ניצלו מזה בעולם, אפילו כמה מפורסמים כמו רייגן נשיא ארה"ב, הזמרת שר וליז טיילור", מספר ד"ר בוטנר. לדבריו, יש 2 אוכלוסיות שמועדות לפורענות: תינוקות עד גיל שנתיים שעוד לא בדיוק מבחינים ומכניסים כל דבר לפה, וקבוצת גיל מאוחרת יותר שכוללת אנשים מבוגרים שקשה להם לבלוע.

היימליך. מערכת וואלה!
היימליך/מערכת וואלה!

השיטה מתבססת על לחץ בבטן כלפי בית החזה - כמעט כמו חליצת פקק מתוך בקבוק של יין, כשמפעילים את הלחץ מבפנים וגורמים לגוף הזר להישלף החוצה. יש 2 אוכלוסיות שקשה לבצע עליהם את התרגיל: תינוקות קטנים, נשים בהיריון ואנשים עבי בשר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אז איך עושים את זה?

באוכלוסיות התינוקות מתחילים בהפיכה על הבטן על הזרוע של המבוגר. נותנים חמש טפיחות על הגב ואם זה לא עזר משכיבים את התינוק על הגב. לוחצים עם כרית גב היד על הבטן פנימה וכלפי מעלה, לחיצה אסרטיבית ונחושה. ממשיכים עד חמש לחיצות עד שהגוף הזר נדחק החוצה. "הסיכון לתינוק אומנם קיים אבל הוא לא גדול" אומר ד"ר בוטנר. "אנחנו תמיד לוקחים את הסיכון באופן יחסי, כרגע התינוק יכול להיחנק וזאת תוצאה גרועה יותר. חשוב כמובן להפעיל כוח בהתאם לגודל התינוק ולהשתמש בכוח מתון", הוא מזהיר.

כשמדובר במבוגרים התמרון הוא אחר: עומדים מאחורי הנפגע, רגל אחת בין הרגלים שלו ומניחים את האגרוף באיזור של בין הבטן לבית החזה. יד מחבקת בצד השני ולחיצה מהירה החוצה. מבצעים מספר פעמים חזקות (אי אפשר לגרום נזק) עד שהגוף הזר יצא החוצה. צריך לעודד את האדם להשתעל אם הוא יכול ובעיקר לעודד אותו לעמוד. "חשוב מאוד במקביל להזעיק 101, כי כשאמבולנס נמצא בסביבה הסיכויים לשרוד גבוהים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully