וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! בריאות מצא: 83% מהגולשים לא אוכלים קטניות

29.5.2016 / 9:06

למרות שמדובר במקור מצוין לחלבון וברזל, רק 11% מקפידים לאכול קטניות מדי יום. מה הסיבה לכך ומה מומלץ לאכול כדי להעשיר את התפריט. כל התוצאות

במיה. ShutterStock
במיה. רק 11% מקפידים לאכול קטניות מדי יום/ShutterStock

הן מציעות שפע של פחמימות וסיבים תזונתיים ולחלק מהן – שעועית למשל – יש את אותה כמות סידן כמו בכוס חלב. עם זאת, רבים מהישראלים נוטים לוותר עליהן ולהשאיר אותן מחוץ לתפריט. סקר שערכה חברת אלטמן בשיתוף וואלה! בריאות מצא כי כ-46% מהישראלים מקפידים לאכול קטניות בתדירות של 2-3 פעמים בשבוע, זאת לעומת 35% מהישראלים שאוכלים קטניות פעמיים בחודש.

רק 11% מקפידים לאכול קטניות מדי יום ו-8% מהישראלים השיבו כי הם אוכלים קטניות רק לעתים נדירות. 83% מהישראלים לא אוכלים קטניות כדי להימנע מתחושת נפיחות וגזים. עם זאת, רק 15% מהמשיבים על הסקר ענו כי הם נמנעים מקטניות בכלל.

הסקר נערך לרגל הכרזת האו"ם על שנת 2016 בתור שנת הקטניות. בהשקת האירוע הודיע באן קי מון, מזכ"ל האו"ם, כי קטניות עשויות לתרום משמעותית בהתמודדות עם "רעב, ביטחון תזונתי, תזונה לקויה, אתגרים סביבתיים ובריאות הציבור".

במיה היא קטנית?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אכילת קטניות לא שמורה רק לצמחונים או טבעונים. לפי הסקר, כ-54% מהישראלים רואים בקטניות השונות – עדשים, שעועית, חומוס, בוטנים ועוד – כמקור ראוי לחלבונים. ואולם, נראה שהיחס אליהן עדיין חשדני: 47% מהמשיבים לא ידעו להצביע על סוג הקטנית שגורמת להם רגישות.

אבל מסתבר שלא ממש צריך לזהות את הרגישות כדי למצוא את הפתרון שיקל על תופעת הגזים, שכן 50% מהמשיבים על הסקר סבורים שתה שומר הוא הפתרון האידיאלי להקלה, לעומת 35% שהשיבו כי אנזימי עיכול הם הפתרון המושלם.

על השאלה איזו קטנית היא הכי עשירה בברזל, ענו 58% מהמשיבים בטעות שעדשים הם המקור החיוני ביותר בעוד כמחצית מהם השיבו נכון כי שעועית היא העשירה ביותר. אבל הנתון המעניין ביותר בסקר נמצא דווקא בשאלת זיהוי הקטניות: כ-40% מהמשיבים לא ידעו שבמיה היא קטנית.

אם לקחת בחשבון שצמח הבמיה נמצא כעת בשיא פריחתו הרי שמדובר בחדשות טובות לא רק עבור צמחונים וטבעונים.

הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
וואלה! NEWS בשיתוף אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully