וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 125: תוחלת החיים הגלובלית זינקה בחמש שנים

24.5.2016 / 14:53

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ב-15 השנים האחרונות זינקה תוחלת החיים הממוצעת, וכעת היא עומדת על 71 שנים. עם זאת, בישראל תוחלת החיים גבוהה מהממוצע ועומדת על יותר מ-82 שנה

מערכת וואלה!

בווידאו: ניצחה את הסטטיסטיקה - האישה המבוגרת בעולם חוגגת 116

חדשות טובות לאנושות, תוחלת החיים הגלובלית עלתה ב-5 שנים שלמות בעשור וחצי האחרון. כך נמסר בהודעה רשמית שפרסם ארגון הבריאות העולמי בשבוע שעבר. הקפיצה בתוחלת החיים הממוצעת, שכעת עומדת על 71 שנים, התרחשה בין השנים 2000 ל-2015 והיא הגבוהה ביותר מאז שנות ה-60.

הזינוק המשמעותי ביותר בתוחלת החיים נרשם באפריקה, שם היא עלתה ב-9.4 שנים. בארגון הבריאות סבורים שאחת התרומות המשמעותיות לעלייה היא הודות לאמצעים התערבותיים ומניעתיים, כמו למשל השימוש בכילות דוחות חרקים, שהפחיתו בעשרים אחוזים את תמותת התינוקות והילדים מתחת לגיל 5.

עבור ישראלים, עם זאת, לא מדובר בבשורה גדולה, שכן ישראל נמנית על כתריסר מדינות שבהן תוחלת החיים היא גבוהה מהממוצע ועומדת על יותר מ-82 שנים (ובהן גם ספרד, יפן ואוסטרליה). אולם, ישנן גם 22 מדינות שבהן תוחלת החיים נמוכה מהממוצע ועומדת על כ-60 שנים – כולן באזור אפריקה שמדרום לסהרה.

קשישה צ'צנית טוענת: אני האישה המבוגרת בעולם. רויטרס
במדינות הגוש הסובייטי לשעבר נרשם הפער בגדול ביותר בין גברים ונשים. קשישה צ'צ'נית/רויטרס

עוד פער שעולה מהדו"ח המעודכן של ארגון הבריאות העולמי, הוא זה שמסתמן בין המינים. בכל רחבי העולם, נשים חיות יותר מגברים. הפער הקטן ביותר בין גברים לנשים נרשם במדינות הנורדיות (באיסלנד הוא עומד על 3 שנים בלבד, ובשוודיה 3.4), ואילו במדינות הגוש הסובייטי לשעבר נמצאו הפערים הגדולים ביותר בין המינים. באוקראינה למשל, גברים חיים כמעט 10 שנים פחות מנשים (9.8) וברוסיה הפער אפילו יותר גדול ועומד על 11.6 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully