וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרונות הטבעיים שיקלו על עקיצות היתושים

שרון קוצר

25.5.2016 / 6:34

מכת היתושים הנוחתת על ישראל בתחילתו של כל קיץ יכולה להוציא אותנו מדעתנו. הנה חמישה צמחי מרפא שאפשר למצוא כמעט בכל ערוגה שירחיקו את היתושים ויקלו על הגירודים

קמומיל. ShutterStock
להשרות מטלית בתה ולהקפיא. תה קמומיל/ShutterStock

הקיץ כבר אתנו ועמו מגיעה כמדי שנה, מכת היתושים. נכון, זה לא יהרוג אותנו, אבל זה מציק, זה מעצבן ובעיקר מגרד.

אז מה עושים? בראש ובראשונה, לאחר עקיצת היתושים חשוב שלא לגרד. הפיתוי אומנם עצום אבל בטווח הארוך זה רק יגרום לעוד נזק. אז מה כן לעשות? צמחי המרפא הם אחת האופציות הטובות לעבור את תקופת היתושים בשקט, שלווה – ובעיקר ללא מטרד. הנה חמישה צמחים יעילים במיוחד:

חיסון טבעי: לחזק את הגוף עם צמחי מרפא
10 צמחים שיסייעו לכם להפחית נפיחות בבטן
8 צמחי מרפא שאתם חייבים להכיר

קמומיל

לפרחי הקמומיל תכונות רפואיות המשלימות זו את זו, כמו קירור והרגעה במקרי גירוי ודלקת עורית, ופעילות אנטי דלקתית ואנטי ויראלית, כמו גם נוגדת גרד ואלרגיה.

הקמומיל מכיל שמנים, הפועלים לחידוש רקמות ושיכוך כאב מקומי. השימוש בפרחי הקמומיל הוא על ידי הכנת תה חזק: חולטים ומשרים 2 כפות גדושות של הפרחים למשך לפחות חצי שעה במים רותחים ואז סוחטים את הפרחים. לאחר מכן, ניתן להשרות מטלית בתה להקפיא ולשים על האזור המגרד. אפשרות נוספת היא לספוג צמר גפן ולהניח על האזור.

קלנדולה. ShutterStock
הצמח האולטימטיבי לטיפול בבעיות עור. קלנדולה/ShutterStock

קלנדולה

פרחי הקלנדולה מכילים מגוון חומרים פעילים התורמים כמעט לכל בעיה עורית, ולכן מדובר בצמח האולטימטיבי לטיפול בבעיות עור. תמצית הפרחים מסייעת לאיחוי רקמות פגועות על ידי מריחה חיצונית, כאשר הצמח ידוע כתורם בפעילות אנטי דלקתית ואנטי בצקתית המאפיינת עקיצות. בנוסף, הצמח יעיל לשימוש בקרב תינוקות וילדים בעלי עור רגיש. ניתן לשימוש כחליטה מפרחי הצמח במים חמים או כקרם הנמכר בחנויות השונות.

אילוסטרציה. ShutterStock
הפיתרון הטבעי הכי מוכר. אלוורה/ShutterStock

אלוורה

צמח האלוורה ידוע בתכונותיו הרבות המסייעות להרגעה של אזורים מודלקים. בצמח עושים שימוש מאות שנים והוא אחד המוכרים בקרב הציבור הרחב. על מנת לעשות שימוש בתכונותיו המיוחדות, יש לשבור את עלה האלוורה, ולסחוט ממנו את הג'ל ולמרוח על העקיצה להרגעת הגירוד ולהורדת הנפיחות.

לבנדר. ShutterStock
מרגיע עקיצות ומרחיק יתושים. לבנדר/ShutterStock

לבנדר

הלבנדר הוא צמח שמקורו באזורים ההרריים של אירופה, והשימוש בו היה נרחב כבר בימי רומא העתיקה. מלבד ריחו הנעים, הלבנדר מסייע בהתמודדות עם עקיצות יתושים, בייחוד בהרגעת האזור ואף בהרחקת היתושים מהבית. יש לעשות שימוש בשמן לבנדר ולמרוח על האזור להרגעה מהירה.

לחך. ShutterStock
עשיר בחומרי סיכה טבעיים. עלי לחך/ShutterStock

עלי לחך

לצמח הלחך מסורת ארוכת שנים כ"מרפא פצעים". הצמח עשיר בחומרי סיכה טבעיים המסייעים בהזנה ובהרגעה של רקמות עור דלקתיות ומגורות ויוצרים שכבת מגן המעניקה לעור לחות חיונית המסייעת בשמירה על גמישותו. סך כל מרכיבי הצמח הופכים אותו ליעיל בטיפול בעקיצות ועוד שלל בעיות עוריות.

שרון קוצר הוא הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת 'ברא צמחים'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully