וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול, להתפלל, לאהוב: הפעולה הקטנה שמאריכה את החיים

23.5.2016 / 12:39

מחקר שנערך במשך 16 שנים בקרב נשים מצא כי תפילה בחברת אנשים לפחות פעם בשבוע מורידה את הסיכון לחלות במחלות מסכנות חיים כמו סרטן. אז על כמה זמן בדיוק אנחנו מדברים?

חגיגות יום הולדת 116 ל"מיס סוזי" האישה המבוגרת בעולם/צילום: רויטרס

בווידיאו: חגיגות יום ההולדת של האישה המבוגרת בעולם שהלכה לעולמה בשבוע שעבר

אוהבים להתפלל? יופי, כי יש סיכוי שה"אמן" שלכם גם יוסיף לכם שנים לחיים. מחקר שפורסם השבוע בכתב העת הרפואי JAMA מצא כי מי שמתפללים בחברת אנשים לפחות פעם בשבוע, הם בעלי סיכוי נמוך יותר ב-30 אחוזים למות מוות מוקדם. בנוסף, נמצא כי מי שמתפלל יותר מפעם בשבוע גם מוריד את הסיכון שלו למות ממחלות לב ב-27 אחוזים וממחלת הסרטן ב-21 אחוזים.

המחקר שנערך על 74,534 נשים במשך 16 שנים (1992-2012) עקב אחריי הרגלי התזונה והחיים שלהן, דרך שאלונים, אותן מילאו כל שנתיים. הממצאים הראו כי אלו שהלכו להתפלל פעם בשבוע בכנסיה, חיו חמישה חודשים יותר בממוצע משאר הנחקרות.

משפיע על האופטימיות

"השתתפות בטקסים דתיים מספקת תמיכה חברתית, שמועילה לבריאות", אמר אחד מעורכי המחקר מאוניברסיטת הרווארד. אבל זו לא הסיבה היחידה. לטענת החוקרים, להשתתפות בטקסים כאלה יש גם השפעה על הנורמות החברתיות, כך שהתנהגות כמו עישון סיגריות או שתיית אלכוהול, פחות נהוגות. בנוסף, טקסים אלה יכולים להשפיע על מדד האופטימיות של האדם, להפחית את הלחץ מחיי היומיום ואפילו לזרוע תחושה של אופטימיות, שגם היא חשובה לבריאות. "תחושה של מטרה ומשמעות בחיים, בשילוב שליטה עצמית יכולות גם הן לשחק תפקיד בהארכת החיים", אמרו החוקרים.

סיוון רהב מאיר, חדשות ערוץ 2. ברני ארדוב
הרוויחה. סיוון רהב מאיר/ברני ארדוב

זו לא הפעם הראשונה שחוקרים קושרי בין תחושת משמעות לבין חיים ארוכים. מחקר שפורסם ב-2014 במגזין הפסיכולוגיה Psychological Science בדק נתונים שנאספו מ-6,000 מתנדבים שנחקרו לאורך 14 שנים בממוצע. הנבדקים נשאלו לגבי תחושת המשמעות שלהם בחיים ולגבי משתנים פסיכולוגיים נוספים כמו יחסים חיוביים עם הסביבה ורגשות חיוביים ושליליים. הנתונים האלה הוצלבו עם נתוני התמותה של המשתתפים באותן שנים. הממצאים הראו כי משתתפים שחשו תחושת משמעות בחייהם היו בעלי שיעור תמותה נמוך יותר, בקרב כל קבוצות הגיל, צעירים וזקנים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully