וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הבריאות שלכם: איזה צבע מצעים אתם צריכים במיטה?

28.4.2016 / 8:00

חוקרים בדקו איזה צבע פשפשי המיטה מעדיפים. התוצאות היו חד משמעיות. אז למה הם אוהבים אדום ושחור ואיזה צבע הצליח להרתיע אותם?

פייסבוק

בווידיאו: שיטה מעולה לקיפול הסדינים שלכם

מעתה והלאה יש סיכוי שתסתכלו על המצעים שלכם בצורה שונה. מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Medical Entomology מצא מה יכול להיות יעיל למיגור פשפשי המיטה. התשובה המפתיעה - הצבע של הסדינים שלכם.

חוקרים מאוניברסיטת יוניון קולג בנברסקה הכינו מעין אוהלים זעירים מקרטון בצבעים שונים והניחו אותם בצלחות פטרי במעבדה. לאחר מכן הם הצניחו פשפש מיטה באמצע הצלחת, ונתנו לו 10 דקות להחליט באיזה אוהל להסתתר.

התוצאות הראו כי פשפשים נטו לבחור באוהלים אדומים על פני הצבעים האחרים, כמעט ב-29% מהזמן. הצבע השחור, הגיע במקום השני עם 23%. הפשפשים נטו להמנע מהאוהלים הצהובים והירוקים.

מצעים אדומים. ShutterStock
למי יש מצעים אדומים במיטה?/ShutterStock

למה דוקא הצבעים האלה אתם שואלים? לחוקרים היו כמה השערות. לטענתם, ההימנעות שלהם מצבע ירוק וצהוב קשורה לכך שהם בהירים יותר ודומים לצבעים בחוץ - היכן שפשפשי המיטה מעדיפים שלא להמצא. ובאשר לאהבתם לצבע אדום? "במקור חשבנו שהפשפשים אולי מעדיפים אדום בגלל שזה צבע הדם ממנו הם ניזונים", הסבירו. "עם זאת, לאחר ביצוע המחקר, הסיבה העיקרית שאנחנו חושבים שהם מעדיפים צבע אדום זה בגלל שפשפשים בעצמם הם קצת אדמדמים והם הולכים לחפש את בני מינם, כיוון שהם חיים בקבוצות".

כמו כן, החוקרים ציינו כי העדפות הצבע של הפשפשים היו תלויות גם במספר גורמים כמו: האם הם היו רעבים, שבעים, זקנים או צעירים. ובכל זאת, אדום ושחור היו הצבעים הגורפים אותם הם העדיפו.

עוד באותו נושא

בין הסדינים: לא תאמינו כמה מזוהמים המצעים שלכם

לכתבה המלאה

יותר גרועים מיתושים

הפשפשים נעלמו מישראל בשנות ה-60, ורק בשנים האחרונות הם שבו להטריד את מנוחתנו. מדובר על חרקים קטנים וחסרי כנפיים, באורך 4-10 מ"מ. צבעם חום-אדמדם, הם דמויי ביצה ובטנם רחבה. נוטים לבלבל בין פרעוש לפשפש - פרעושים הם טפילים מאוד נפוצים, בעיקר בבתים עם כלבים. להבדיל מפרעושים, הפשפשים לא קופצים, ובדרך כלל הם פעילים בלילה. הפשפשים עוקצים בכל חלקי הגוף, והעקיצות חזקות ומגרדות יותר מעקיצות של יתוש.

אז האם אנחנו צריכים ללכת ולשרוף את המצעים האדומים הושחורים שלנו? עוד לא, כי זה הצבע לא עוצר את ההתפשטות שלהם ברגע שהם הגיעו לחדר השינה. מצד שני, החוקרים אומרים כי התובנה של צבע מועדף יכולה לשפר יום אחד את היעילות של מלכודות הפשפשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully