וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו פעילות גופנית מומלצת לטרימסטר השלישי?

1.5.2016 / 8:00

4 סוגי פעילות גופנית שאידיאליים לטרימסטר השלישי וכלל ברזל חשוב לכל היריונית הממשיכה להתעמל ולעשות ספורט

תרגול יוגה בהריון. ShutterStock
יוגה. עבודה על נשימות שתורמות בשלב הצירים וחיזוק שרירי רצפת אגן/ShutterStock

היריון הוא תקופה מיוחדת עבור כל אישה, אך חשוב לזכור שמדובר בתהליך טבעי ובריא ואם אין סיבה רפואית – ההמלצה היא להמשיך לחיות (כמעט) כרגיל. אז נכון שלעתים בתחילת ההיריון מרגישים די גרוע ובסוף זה כבד ולא נוח – אבל פעילות גופנית היא דבר שכדאי להמשיך לעשות בהיריון ואפילו להתחיל באופן מבוקר כי הדבר תורם לתחושה הכללית ואף עוזר ליציבה טובה ונשיאת הבטן.

בטרמיסטר האחרון המצב הפיזי מגביל ולכן יש סוגי ספורט עדיפים על פני אחרים. הנה כמה אפשרויות:

יוגה לנשים בהיריון

היוגה טובה כל החיים ובכל השלבים. בתקופת ההיריון יש קבוצות יוגה ייעודיות שהתרגול בהן מכוון לנשים בהיריון ומהווה גם הכנה ללידה ולכן מומלץ בטרימסטר האחרון (אבל בהחלט גם מתחילת ההיריון).

התרגול כולל עבודה על נשימות שתורמות בשלב הצירים וחיזוק שרירי רצפת אגן שנוטים להתרופף בזמן ההיריון ואחרי הלידה והעבודה עליהם היא ממש בגדר חובה. נשים שמתרגלות יוגה לפני ההיריון יכולות להמשיך לתרגל אבל יידעו את המדריכ/ה על ההריון ואם היוגה היא מהסוג הנמרץ חפשו סגנון רגוע יותר.

שחייה

בשלב האחרון של ההיריון שהמשקל העודף מציק, הקרסוליים מתנפחים ויש קושי לסחוב את הכול וגם לעשות התעמלות, השחייה היא פתרון קסם בגלל חוסר המשקל. כששוחים גם עובדים על השרירים ועל נשימה והבטן והמשקל לא מהווים מגבלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הליכה

על ריצה, טריאתלון והרמת משקולות כדאי לוותר בזמן ההיריון או לפחות להוריד הילוך. הליכה היא פעילות גופנית בריאה ומדודה שקלאסי לעבור אליה אם אתן נוהגות לרוץ. זו פעילות שאינה מצריכה מאמץ גופני גדול, אבל בהחלט תורמת לגוף ולשריפת קלוריות, מזרימה אדרנלין ומעוררת תחושה טובה גם אם היא איטית. אחרי ההיריון מומלץ לאמץ את ההליכה בתור ספורט זמין בזמן שדוחפים את העגלה.

אשה בהיריון עושה ספורט. ShutterStock
כשההיריון תקין אפשר להמשיך בפעילות הגופנית השגרתית/ShutterStock

להמשיך בפעילות הגופנית השגרתית

כשההיריון תקין אפשר להמשיך בפעילות הגופנית השגרתית שהגוף כבר מורגל אליה. זה אומר שאפשר לעשות שיעורי עיצוב וחיטוב, אירובי, פילאטיס וזומבה אבל מומלץ לוותר על קפיצות, ריצות וחובה ליידע את המדריכים על השינוי שהגוף עובר כדי שהם יוכלו להתאים לכם תרגילים, לעדכן מתי להוריד מינון וסיבולת ובהתאם לתקופת ההיריון לייעץ על אלו תרגילים כדאי לוותר. כן מומלץ להפסיק ספורט אתגרי.

כלל ברזל

חובה על כל אישה הרה שעוסקת בפעילות גופנית ליידע את המאמן/מדריך/מורה על שלב ההיריון בו היא נמצאת. חשוב לזכור שפעילות גופנית היא בריאה ומומלצת אבל יש פעילות שיכולה לגרום לנזק ואינה רצויה (כמו עבודה על שרירי בטן והעלאת חום הגוף מעל 38 מעלות).

כדאי מאוד לוודא שהמדריכים עמם אתם מתייעצים עברו הכשרה באימון נשים בהיריון ויודעים באמת אילו תרגילים חלופיים להציע, מה אסור ומה מומלץ. דבר נוסף: טבעי שנשים בהיריון מתעייפות מהר יותר (כי האנרגיה מופנית עכשיו למה שחשוב באמת – העובר) וזה רמז שצריך להפסיק ולנוח.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully