וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקיון פסח: ניקוי רעלים מן הפנים אל החוץ

יהודית וילדר, מאמר אורח

22.4.2016 / 8:10

עונת האביב מספקת טיימינג מוצלח במיוחד לניקוי רעלים. השילוב בין חופשת החג והלבלוב העונתי של צמחי המרפא מספק הזדמנות טובה להרחיב את הניקיונות גם למערכות הפנימיות של הגוף ולהתחיל על נקי

סלרי. ShutterStock
צמחים מרירים נחשבים לצמחים המעוררים את מנגנון ההגנה של הגוף. סלרי/ShutterStock

רוח ההתחדשות האביבית וחופשת הפסח, שבה אנשים רבים נמצאים בבית ולא בעבודה, מהווה הזדמנות מצוינת להעביר גם את הגוף שלנו תהליך של ניקוי כללי ויסודי. קבלו כמה טיפים פשוטים וקלים לניקיון פנימי ולהקלה על תחושת הכבדות שמצפה לכם אחרי ארוחת ליל הסדר.

מרור, כרפס וניקיון פנימי:
עונת האביב היא תקופה מצוינת לניקיונות – לא רק עבודות ניקיון ברחבי הבית לקראת הפסח וארוחות החג, אלא גם ניקיון כללי של הגוף, מבפנים ומבחוץ. כך למשל תוכלו לעשות שימוש יעיל בשני ירקות המונחים על צלחת הפסח – מרור וכרפס, שלהם מיוחסת פעילות המסלקת פסולת ומנקה. המרור (חסה) והכרפס (סלרי) הם צמחים בעלי טעם מריר.

צמחים מרירים נחשבים לצמחים המעוררים את מנגנון ההגנה של הגוף על ידי זיהויו של הטעם המר כ"רעל". ברגע שהגוף מזהה את הרעל הוא מפעיל מנגנונים שונים לסילוקו: הגדלת ההפרשות באיברי העיכול, הגדלת התנועה הפריסטלטית לאורך צינור העיכול ובסופו של דבר – פינוי החוצה באמצעות מערכות ההפרשה השונות: צואה, שתן, זיעה וליחה. בעוד שהמרור מעודד פינוי רעלים דרך הכבד, הכרפס מקדם את פינויים דרך מערכת השתן.

לואיזה ורבנה. ShutterStock
השילוב של הצמחים נותן מענה מלא לניקוי יסודי של הגוף מרעלים. עלי לואיזה ורבנה/ShutterStock

עלים, שורשים ותה ירוק:
נטורופתים ומטפלם רבים ממליצים על האביב כתקופה מצוינת לניקוי, ובצדק. כך לדוגמה תוכלו להשתמש בפורמולת צמחים עונתית וביתית שתנקה את הגוף: קחו (ביחסים שווים) עלי סרפד, עלי דבקה זיפנית, עלי תלתן אדום, שינן רפואי (השורש והעלים) ותה ירוק; הרתיחו שלוש כפות מהתערובת בליטר מים למשך כרבע שעה; סננו מהצמחים ושתו שלוש פעמים ביום. עלי הסרפד ועלי השינן מנקים את הרעלים דרך מערכת השתן, הדבקה הזיפנית דרך מערכת הלימפה, התלתן האדום פועל באופן דומה, רק שהוא עובד דרך מערכות העור והריאות, ואילו שורש השינן מנקה את הרעלים דרך הכבד. השילוב של הצמחים נותן מענה מלא לניקוי יסודי של הגוף מרעלים משלל איברי הפינוי. התה הירוק ישלים את המלאכה הודות לתכונתו כנוגד חימצון רב עוצמה, אשר ילחם בתוצרים הרעילים שיווצרו במהלך הפירוק.

שותים, לועסים ונרגעים:
ארוחת ליל הסדר, המאופיינת בשפע של מאכלים מסורתיים, מסתיימת פעמים רבות עם תחושת נפיחות, כבדות ועייפות – שלא לדבר על הקילוגרמים המיותרים אשר נצברים במהלכה. לשם כך, הנה תערובת צמחים שתעזור לכם לסיים את ארוחת החג בצורה קלילה ונינוחה: קחו זרעי שומר, קמומיל, לואיזה, אניס, זוטה לבנה ומליסה; חלטו שלוש כפות מהתערובת בליטר מים רותחים למשך 10 דקות; סננו ושתו להנאתכם. זרעי השומר והאניס יפחיתו את הנפיחות ויעזרו להפטר מגזים מיותרים ומטרידים. קמומיל, זוטה, לואיזה ומליסה ישפרו את תהליך העיכול והספיגה של המרכיבים החיוניים אותם צרכנו בארוחה, ויסייעו לגופכם להרגע לאחר הארוחה הדשנה.


הכותבת היא מרצה לצמחי מרפא ותזונה במכללת מדיסין לרפואה משלימה, מבית המכללה למינהל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully