וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה של אמא: 9 טיפים לצילום תינוקות

17.4.2016 / 8:00

הצילום היום זמין ופשוט, אבל זה לא הופך אותנו לצלמים מוכשרים. כך תצלמו את התינוקות שלכם טוב יותר ותוציאו מכל מצלמה תמונות אדירות למזכרת

שחיית תינוקות גלים בכיף. ShutterStock
מומלץ מאוד להתכופף ולצלם בעמידה שפופה/ShutterStock

תינוקות תמיד היו חומר צילומי משובח גם כשעוד צילמנו בפילם וחשבנו פעמיים לפני כל קליק. הם חמודים, מקסימים ובעיקר שלנו, והרצון לתעד אותם בשנות חייהם הראשונות הוא בסיסי.

היום, בעידן הצילום הדיגיטלי כשכל אחד מסתובב עם מצלמה די טובה בכיס - אנחנו כבר לא חושבים לפני כל צילום ומצלמים המון וכל הזמן. מצד אחד זה יתרון מדהים, מצד שני, בפועל, אנחנו אוגרים אלפי תמונות ורובן המכריע לא טוב. הצילום אמנם הפך למיומנות יומיומית, פשוטה שכל אחד חוטא בה, אבל זמינות הצילום לא הפכה אותנו לצלמים טובים.

להיות צלם מוכשר שמוציא תמונות מקצועיות זה עדיין לא מובן מאליו, אבל כל אחד מאיתנו יכול להיות צלם טוב יותר אם יאמץ מספר עקרונות מנחים וישקיע מעט מחשבה יצירתית. הנה כמה טיפים בעזרתם כל הורה יוכל לצלם צילומים מוצלחים יותר ואפילו מעולים.

זווית צילום

אנחנו רגילים לצלם מגובה העיניים שלנו, בעמידה או בישיבה, אבל כשמדובר בתינוקות שבימיהם הראשונים בעיקר שוכבים על הגב או על הבטן ואחר כך מבלים הרבה זמן על הרצפה - צילומים מגובה של אדם מבוגר ייצאו בדרך כלל מרשימים פחות. מומלץ מאוד להתכופף ולצלם בעמידה שפופה ואפילו לשכב (כמו הצלמים המקצועיים) ולצלם את התינוקות מהגובה שלהם. אפשרות נוספת בייחוד בחודשים הראשונים היא לצלם אותם כשאתם עומדים ממש מעליהם.

זום-אין

שנייה לפני שאתם מצלמים תחשבו אם לא כדאי להתקרב עוד 30 ס"מ- חצי מטר או מטר. הצילומים היפים הם אלה שהתינוק ממלא את רוב הפריים בלי רקע מסביב של העגלה, החדר, המיטה והשידה. אם אתם יכולים תמיד כדאי להתקרב ולעשות פוקוס על מושא הצילום במקום להשתמש בזום של המצלמה (במיוחד אם היא מצלמת טלפון).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הקפידו על צילום באור אחיד

כדי לקבל תמונות טובות במצלמות פשוטות כדאי לצלם באור אחד שאינו מטיל צללים על הפנים. עדיף לצלם באור יום. צילומי פנים ובייחוד עם פלאש נוטים להיות מוצלחים הרבה פחות.

תינוק יושב על הרצפה. ShutterStock
צלמו באור אחיד שאינו מתיר צללים על הפנים/ShutterStock

צילום עם שלט/פתק

רעיון חמוד שהופך את הזיכרונות המצולמים לחוויה מהנה עם ערך מוסף. אפשר מדי חודש לצלם את התינוק עם שלט לצדו: "מיכל בת חודש", "מיכל בת חודשיים". כדי שהצילומים יוצגו ברצף מרשים באלבום כדאי לצלם באותו מיקום ומזווית דומה. כשיש סדרת צילומים כזו מאוד כיף וקל לראות איך התינוק שלכם גדל מדי חודש ומשתנה וזו הנאה שנמשכת גם בעתיד. מומלץ להקפיד לצלם כך עד גיל שנה.

צילום איברי גוף

אצל תינוקות הכול חמוד ופוטוגני (כמעט). זה מעניין לצלם לא רק צילומי פנים וגוף, אלא גם צילומי תקריב של כף יד, כף רגל, עיניים ועוד. מה שנקרא – צילומים אמנותיים יותר שלא רק צלמים מקצועיים יכולים לצלם.

מיון וסינון

עדיף לא לסנן דרך המצלמה או הטלפון ולעשות את זה על המחשב – אבל מומלץ מאוד לא להישאר עם כמויות אדירות של צילומים ולמחוק אל אלה שטובות פחות. בדרך כלל מרצף של 10 תמונות יוצאות רק 1-2 תמונות טובות ועל כל השאר אפשר לוותר.

ממילא לאף אחד לא יהיה כוח לצפות בכל התמונות, בייחוד כאלה שמאוד דומות זו לזו. כשמסדרים אותן באלבום (אמיתי או דיגיטלי) שימו לב לא לשים תמונות לא טובות ולא לחזור על תמונות דומות מדי. איכות התמונות והבחירה הנכונה הן אלה שיעניקו חוויית דפדוף מהנה ולא מייגעת.

סדרת צילומים

בניגוד גמור לטיפ הקודם כדאי לצלם לפעמים רצף של צילומים תוך כדי פעולה. הרעיון הוא לא לעשות העמדה ולצלם 15 צילומים דומים, אלא לצלם את התינוקות והפעוטות תוך כדי מעשה (גם סדרת פרצופים היא מעשה). אם יהיה לכם מזל תוכלו לקבל סדרת צילומים מצחיקה, מעניינת ואמנותית. הצבת התמונות זו ליד זו מעניקה ערך מוסף לחוויה המתועדת. גם כאן סננו סדרות צילומים שלא יצא מהן משהו טוב.

שיפור הצילומים

כדאי מאוד לשפר צילומים על המחשב בעזרת תוכנות עיבוד תמונה בסיסיות שאינן מצריכות ידע רב (למשל פיקסה). כמעט תמיד שיפורי צבע וקונטרסט יטיבו עם הצילום וברוב התוכנות יש גם אפשרות לשיפור אוטומטי בקליק אחד.

פילטרים

אפשר לצלול בקלות לעולם הפילטרים והאפקטים. מומלץ לא להיסחף אבל מדי פעם כדאי להשתמש בפילטר שחור-לבן, ספיה ולשחק עם אפשרויות אמנותיות יותר שהתוכנה מציעה. אפשר לעשות את זה גם במצלמה עצמה אבל קל יותר לעבוד על עיבוד תמונה ופילטרים במחשב.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully