וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשיבי לגופך: איך רצים נכון בזמן היריון?

18.4.2016 / 8:00

גם אם כולם חושבים שהגיע הזמן לעצור, ריצה במהלך ההיריון היא לא טאבו. נכון, יש כמה מגבלות גופניות אבל היתרונות לתפקוד הגוף הם רבים, כל עוד את פועלת באחריות כלפי עצמך והעובר

ריצה. אדידס, אדידס
המטרה היא לשמור על הבריאות ולא לפגוע בה/אדידס, אדידס

גם אם זה נראה כמו אקט של חוסר אחריות, היריון הוא תירוץ לא מספיק חזק כדי להפסיק לרוץ. כן, יש כמה מגבלות גופניות שיש לקחת בחשבון אבל כבר עתה כדאי להשאיר את הדעות הקדומות הרחק מאחור: היריון איננו מחלה ואם מדובר באישה שרגילה לרוץ בקביעות הרי שדווקא היא תבטיח לעצמה כמה יתרונות חשובים כמו הפחתת הסיכוי לסוכרת, לחץ דם גבוה ושאר סיבוכים אפשריים.

נשים הריוניות שסיימו ריצות סיבולת ארוכות כלל לא חסר, אבל כאן המקום לציין שכדי לנכס את ההשפעות החיוביות של הריצה על הגוף במהלך ההיריון כדאי, לפני הכל, לקרוא את ההמלצות הבאות.

נהגי בשקיפות

אם מדובר ברצה שנוהגת להתאמן בתדירות גבוהה או אפילו כזאת שממהרת להתחרות באופן מזדמן, כדאי ונכון יהיה ליידע את הרופא המטפל בה כבר בשלבים המוקדמים של ההיריון. ברוב המקרים, היא תזכה לתמיכה, עד גבול מסוים שכדאי לשים אליו לב. לא מדובר רק במאמץ גובר שיהווה סיכון על התפתחות העובר אלא בחשש מנפילות, ופציעות שיכולות לשבש את תפקוד הגוף.

היצמדי לתכנית אימונים קבועה

תקופת ההיריון היא לא זמן טוב להגדיל את מרחקי הריצה ולהגביר את הקצב. ריצה מתונה במרחק קבוע בהחלט תאפשר לגוף להיפטר ממכאובים שונים, אבל בהחלט לא מומלץ לדחוף אותו לקצה גבול הסיבולת. חשוב לזכור כי המטרה היא לשמור על הבריאות ולא לפגוע בה. כמו כן, את הרצון לשבור שיאים בתחרויות מומלץ לשמור לזמן שאחרי הלידה.

עוד באותו נושא

לשפר את הריצה בלי לרוץ: 5 תרגילים שאתם חייבים לעשות

לכתבה המלאה
רצה. אדידס, אדידס
זיהוי סימני האזהרה כבר בשלב מוקדם הוא עניין חשוב מאין כמוהו/אדידס, אדידס

הקשיבי לגופך

זיהוי סימני האזהרה שמאותת הגוף כבר בשלב מוקדם הוא עניין חשוב מאין כמוהו ויכול למנוע נזק עתידי. לפיכך, היי קשובה, מודעת ובעיקר אסרטיבית בנוגע לדימומים, קטנים ככל שיהיו, כאבי ראש או סחרחורות וכאבים באזורים רגישים כמו הבטן והחזה. אם אלה זוהו, אין להסס ומומלץ לפנות באופן מידי לבירור אצל הרופא. תקופת ההיריון היא לא זמן טוב להפגין קשיחות.

נקטי בשמרנות

גם אם את מסוגלת לרוץ יותר מהר ויותר רחוק, קחי בחשבון שריצה בהיריון, לפחות בשלבים המתקדמים, היא לא מובנת מאליו. העובר המתפתח בתוכך דורש לא מעט מהגוף והמעמסה היא כפולה. לפיכך, רוצי במסלולים בטוחים ושטוחים ואכלי היטב כדי לחזק את השרירים והעצמות. כמו כן, הימנעי מריצה בימים חמים מדי או לחים כדי לא להעלות את הטמפרטורה הקבועה של הגוף.

תספגי את זה

במהלך ההיריון גובר הלחץ על שלפוחית השתן ותופעת בריחת שתן אצל נשים היא שכיחה. גם רצות מתמודדות עם התופעה הזאת ולא פעם יש קושי אדיר להתאפק במהלך הריצה. ההמלצה היא קודם כל לא להפחית את כמויות השתייה ולהגיע לסף התייבשות. מה שכן ניתן לעשות זה לשקול ולהצטייד בפד סופג במכנס הריצה. הוא בהחלט יעשה את העבודה.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully