וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "1 מכל 5 ילדים בישראל חווה התעללות"

6.4.2016 / 9:30

קוד אימוג'י הוא מהלך הסברה חדש שמטרתו לעודד ילדים לדווח על התעללות גם באמצעים לא מילוליים. ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה: "המספרים האמיתיים רחוקים מהנתונים הרשמיים"

אתר רשמי

קמפיין הסברתי חדש שעולה היום מנסה לנצל את הרשתות החברתיות כדי לסייע בדיווח על מקרי התעללות בילדים, באמצעים שהילד מכיר – שילוב של שלושה אמוג'ים שיתריע על התעללות. קוד אימוג'י הוא מהלך הסברתי שימשך שבועיים, והוא חלק מפרוייקט 'מיזם מהלב' של מכון חרוב והמועצה לשלום הילד.

"הקמפיין נועד להביא למודעות את התופעה של התעללות בילדים", אומרת ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד הנכנסת בראיון באולפן וואלה! NEWS. "הרעיון נולד מתוך מחקר תקדימי שנערך באוניברסיטת חיפה, במסגרתו החוקרים שוחחו עם ילדים בגילאי 12-14 ושאלו אותם על התעללות בהם ובחבריהם. החידוש במחקר הוא שלראשונה דיברו ישירות עם הילדים, ולא רק עם אנשי מקצוע. הנתונים שנאספו הצביעו על מספרים מאוד גבוהים - אחד מכל חמישה ילדים נפגע מהתעללות".

קוד אימוג'י להתעללות בילדים. המועצה לשלום ילד, אתר רשמי
אמור לעזור לילדים להגיד שהם במצוקה. האימוג'י החדש/אתר רשמי, המועצה לשלום ילד

לדברי וינדמן הנתון הזה גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים שמוכרים לגורמים המקצועיים. "צריך לדעת שזה קיים, ולא מעבר להרי החושך או בשכונה מרוחקת אצל אנשים שלא דומים לי. זה קיים אצל אחד מכל חמישה ילדים, ואלה לא המספרים שאנחנו מכירים מנתונים רשמיים. ולכן הנטייה ההולכת וגוברת לשאול ילדים כדי לדעת את הנתונים האמיתיים על התופעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"זה קודם כל נועד לומר יש בעיה"

אחת השאלות שנבדקה במחקר, היא למי ילדים מדווחים או מספרים על התעללות שהם חווים. וינדמן אומרת כי "הם לא מספרים לאנשי מקצוע. הם מספרים למבוגר משמעותי בחיים שלהם בני משפחה ואחרכ לחברים שלהם. ולכן יש נטיה הולכת וגוברת להתייחס לחברים כאל מי שיכול לעזור". לדברי וינדמן, זו הסיבה שהולידה את הקמפיין לדיווח על התעללות באמצעות אמוג'י ברשתות החברתיות: "קוד אמוג'י הוא קוד של מצוקה, סוד שהוא סוד רע. השילוב של האמוג'ים הזה נועד כדי לומר ללא מילים: 'אני נפגע. אני במצוקה מאוד גדולה'. הקוד נועד להעברה, כדי שאפשר יהיה לפתוח את הדלת ולומר: 'אני יודע על פגיעה. בוא נעשה עם זה משהו'. מה שצריך לעשות עם זה, זה לפנות למבוגר משמעותי ואחר כך לגורם מקצועי. זה קודם כל נועד לומר יש בעיה".

וינדמן מדגישה שהאמוג'י אינו מחליף את הטיפול המקצועי בבעיה. אלא נועד רק כדי לאפשר ליותר ילדים להציף את הבעיה, על מנת שיוכלו להגיע לגורמים המקצועיים והמטפלים. "האמוג'י לא מחליף שיחה, אבל הוא מאפשר גם למי שאין לו מילים לעשות משהו ולהביע את הפגיעה בדרך שאינה מילולית. בכל הנושא של התעללות בגלל הקושי הגדול לדבר את זה ולתמלל את זה, מכל מיני סיבות כולל פחד, פחד שלא יאמינו, חשוב לשים לב גם לסימנים ללא מילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully