וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה חזרה להריח אחרי 3 שנים, והכל בזכות דיקור

דמיינו לכם שפתאום נגזלת מכם היכולת להריח? זה מה קרה למיכל (שם בדוי). בגיל 14, אחרי שעברה אצל מומחים רבים וניסתה טיפולים שונים, היה זה דווקא הטיפול הטבעי שעזר לה

אישה מריחה זר פרחים. screen media
חוש בסיסי/screen media

לקום בבוקר בלי היכולת להריח את הבושם, את ארוחת הצהריים או ריח חשוד שעלול להתריע. לא מדובר בדמיון מופרח אלא בבוקר שחוותה לפני שלוש שנים, מיכל (שם בדוי), נערה בת 14 כיום. הוריה, פנו למיטב הרופאים אך איש לא ידע לתת מענה. וכך אולצה מיכל לקבל את העובדה שהיא כבר לא תריח דבר, לפני כחודשיים הגיעה שיחת טלפון מקרית בעקבותיה הגיעה לטיפול בדיקור שהחזיר לה את היכולת הכה מובנת מאליה. ותוך שני טיפולים בלבד.

בוקר אחד בגיל 11 התעוררה מיכל, תושבת אזור הדרום וגילתה שהיא לא מסוגלת להריח. שבוע קודם סבלה מדלקת בסינוסים על כן הניחו הוריה שמדובר בתוצר לוואי של הדלקת וכי תוך זמן קצר המצב יחזור לקדמותו. אלא שהזמן חלף, חוש הריח לא חזר לתפקד ומיכל הפכה מתוסכלת.

פניות לרופאים העלו כיוונים שונים שנבדקו, בהם קשר לסינוסים, אם כי סיבה לתופעה לא נמצאה. הליכים רפואיים שנוסו לא הועילו, ומיכל הבינה שככל הנראה תאלץ להמשיך ללא היכולת הבסיסית.

לפני חודשיים, שלוש שנים אחרי שאיבדה את חוש הריח שלה, הגיעה שיחת טלפון מקרית מצד נציגת "מכבי טבעי" לאביה של מיכל, וזו הציעה טיפולים טבעיים. אביה של מיכל החליט לקחת אותה לטיפול, שכן ניסו כבר כל טיפול מערבי אפשרי - ללא הצלחה.

הגיעו סקפטיים לטיפול

"הם הגיעו לטיפול הכי סקפטיים וציינו בפניי שהם לא מאמינים 'בשטויות האלו' אבל מנגד היו בגישה של שווה לנסות" נזכר עומר שישו, מדקר סיני ב"מכבי טבעי" באר שבע שטיפל במיכל.

שישו פתח במעין מבחן כשלקח מקל וניל שטובלים בנוזל מפיץ ריח והניח בסמוך לאפה של מיכל, אך זו כמובן לא הריחה דבר. הטיפול החל בדיקור מערכות רלוונטיות לחוש הריח בהן אזור הריאה והטחול ומספר דקות אחרי שהמחטים היו בפנים ערך בדיקה נוספת. "יצרנו גירוי עצבי לכן היה חשוב לבדוק אם יש תגובה" מתאר, "מיכל עדיין לא הריחה את מקל וניל אבל טענה שמרגישה מעין עקצוץ קל באף".

שישו עצר שם וזימן את מיכל לטיפול נוסף בו הוסיף דיקור בנקודות ממוקדות רלוונטיות בסביבת האף. דיקור עובד על גירוי חשמלי של מערכת העצבים, גירוי שמוביל לפקודה מוחית להפרשת חומרים כימיים והורמונליים למערכת הדם. "ככל שהאבחנה הייתה מעמיקה יותר צמצמתי את נקודות הדיקור וכך התקדמנו מהר יותר כשההשפעה חזקה יותר", מסביר שישו. "לאחר מספר דקות נתתי לה מקל עם ריח ומיד החלו לזלוג לה דמעות של התרגשות. היא הייתה כל כך מאושרת, הסמיקה ואמרה שכל מה שהיא רוצה זה ללכת לקנות בושם, אחרי הכל נערה בת 14 בגיל ההתבגרות...".

דיקור סיני. ShutterStock
שבוע שלם עם מחט באוזן/ShutterStock

שישו מספר שזו הייתה "חוויה אדירה כמטפל. חוש הריח ולהריח הם דברים טריוויאליים עבור מי שיכול לעשות זאת, אבל כשמאבדים יכולת בסיסית כל כך ומבינים שהיא לא מובנת מאליה ואני כמטפל סייעתי לה לקבל את זה בחזרה, זה מרגש מאוד".

הטיפול לא הסתיים בשלב זה ונמשך כשלושה שבועות במהלכם מיכל שהתה במשך שבוע עם מחט באוזנה, תחת מדבקה, על מנת להמשיך בגירוי החוש. חמישה טיפולים נוספים השיבו לה את החוש לתפקוד מלא.

שישו מסכם: "מיכל עברה מספר רופאים מערביים שלא הצליחו לפתור את הבעיה והודיעו לה שתאלץ לחיות עם המצב, כשהרפואה הסינית פתרה את הבעייה בשני טיפולים. האינטגרציה בין רפואה מערבית לרפואה סינית יכולה ליצור נפלאות ולסייע לאנשים וחבל שלא רואים אותה ביותר מקומות".

  • עוד באותו נושא:
  • ריח
  • דיקור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully