וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות הדוחה שכולכם עושים בשירותים

31.3.2016 / 13:01

נוהגים לנצל את הביקורים שלכם בשירותים כדי להתעדכן בפיד של פייסבוק? יש לנו חדשות מגעילות במיוחד עבורכם. מומחים מסבירים: כל דבר שתגעו בו בחדר מכוסה בחלקיקי צואה, ואלה עוברים מהאצבעות שלכם, למכשיר

מערכת וואלה! News

בווידאו: עוד סכנה בריאותית שטמונה במכשירים הסלולריים שלנו

הזמן שאנחנו מבלים על האסלה הוא "זמן מת" עבור רובנו. אין הרבה מה לעשות בדקות האלה, ועם זאת הן מזמנות לנו דקות יקרות של זמן פנוי שאותן רובנו מנצלים כדי להתעסק עם הסמארטפון. פעם הייתם יכולים למצוא סל עיתונים או ספר בחדרי שירותים. היום, אין בכך צורך. הטלפון הנייד שהולך איתנו לכל מקום, נכנס איתנו גם לשירותים ומעביר לנו את הזמן שם בכיף, עם הוואטסאפ, הפייסבוק והקנדי קראש. אבל כדאי לדעת שמומחים קבעו שזה רעיון ממש גרוע ולא מומלץ.

פרט לסכנה הברורה של האפשרות שתפילו מכשיר שעולה מאות ואלפי שקלים (וייתכן שערכו הרגשי אף גבוה מכך, עם כל התמונות והמידע האישי שבתוכו) לתוך האסלה, מדובר בהרגל שמהווה סכנה בריאותית. שירותים הם מקומות לא נקיים, במיוחד כשמדובר בשירותים ציבוריים שאתם לא יכולים לדעת מתי הפעם האחרונה שהם נוקו וכמה יסודי זה היה.

יד מחזיקה סמארטפון על רקע שלט של שירותים ציבוריים. ShutterStock
בשירותים ציבוריים רסיסי מים מטונפים נמצאים בכל מקום/ShutterStock

אתם בטח חושבים לעצמכם: "אבל הטלפון נשאר רק בידיים שלי ונוגע רק בהן". אז זהו, שלא. ד"ר צ'רלס גרבה, מרצה למיקרוביולוגיה וד"ר קלי ריינולדס, מרצה לבריאות הסביבה מדגישים שחדרי שירותים מכוסים בחיידקים ופתוגנים שמקורם במעיים שלנו – רובם חיידקים צואתיים. לדברי ריינולדס "כשאתם מורידים את המים בשירותים, רסיסי מים המכילים חלקיקי שתן וצואה עפים לכל עבר ברדיוס של שני מטר בערך. טווח הרסס גדל ככל שמורידים את המים יותר פעמים, כך שבשירותים ציבוריים המים המטונפים נמצאים בכל מקום – ובמיוחד על מתקן נייר הטואלט, משום שהוא נמצא בסמיכות גבוהה לאסלה".

זה אומר שכל דבר שהיד שלכם נוגעת בו שם, בין אם זה מתקן נייר הטואלט, ידית הדלת או ידית ההדחה – מעביר אליה חלקיקים קטנים של צואה. ואז כשאתם מעבירים את האצבעות המטונפות שלכם על המסך כדי לגלול מטה בפיד של הפייסבוק או כדי לעשות סווייפ ימינה ושמאלה בטינדר, כל הגועל הזה עובר גם למכשיר שלכם. נקודה למחשבה בפעם הבאה שהטבע קורא לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully