וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למלחמות ההתשה: כך תשכנעו את ילדיכם לצחצח שיניים

7.4.2016 / 10:30

סקר חדש חושף: מעל 40% מההורים מתייאשים ומוותרים לילדיהם כשזה מגיע לצחצוח השיניים. התוצאה? מחצית מילדי ישראל מגיעים לגיל 8 עם חורים בשיניים. כיצד אפשר לצאת מהסטטיסטיקה? האם מברשת שיניים חשמלית לילדים היא הפיתרון?

יח"צ - חד פעמי

הסטטיסטיקה נגדם אבל לילדים שלכם זה לא ממש מזיז. לפי סקרים עדכניים, מחצית מילדי ישראל סובלים מחורים בשיניים עוד לפני שהגיעו לגיל 8, נתון שמקביל למדינות העולם השלישי. ואכן כ-60% מההורים בישראל צריכים לנהל מלחמות התשה בילדיהם כדי שאלה יואילו בטובם לצחצח את שיניהם לפחות פעם אחת ביום.

למעשה מעל 40% מההורים פשוט מתייאשים ומוותרים לילדיהם על הצחצוח כאשר הם נתקלים בהתנגדות כזו. גם מתוך אלה שכן מוכנים לקחת את המברשת לידיים, 70% מסרבים בתוקף לצחצח למשך זמן של שתי דקות, כמומלץ לזמן היעיל לבריאות השיניים והפה.

וכולנו מכירים את המאבק הזה, גם עדן הראל, עודד מנשה וחמשת ילדיהם התגייסו לעורר את המודעות לחשיבותה של בריאות הפה של ילדי ישראל משתפים מנסיונם: "צחצוח השיניים לילדים היה מאבק תמידי עבורנו. זה גזל זמן וכוח עד שפשוט ויתרנו ומבלי שנרגיש הילדים שלנו הפסיקו לחלוטין לצחצח שיניים בערב. בסופו של דבר הוויתור התנקם בנו ואנחנו משלמים עכשיו עם ריבית בהתרוצצות מרופא מומחה לאחר".

למי שנמאס לשחק את תפקיד השוטר המאיים, ועדיין רוצה להצליח לדאוג לבריאות הפה של ילדיו, הנה 5 טיפים:

הפכו את הצחצוח לעסק משפחתי

ילדים נוהגים לחקות את הוריהם בכל דבר, אז מדוע לא לתת להם לחקות גם את פעולת צחצוח השיניים? בין שלל ההרגלים שאנו מקנים להם בגיל צעיר, נראה שצחצוח שיניים משותף הוא אחת הפעולות הכי חיוביות עליהן ניתן לחשוב כדוגמה אישית. גשו איתם לחדר האמבטיה ודברו על היתרונות של בריאות הפה והשיניים תוך שאתם מצחצחים בעצמכם במשך 2 דקות לפחות.

אוראל בי - מברשת חשמלית. Oral-b,
גם אם ההורים לא בבית יש מי שעושה את העבודה עבורם/Oral-b

תנו להם מברשת שיניים חשמלית

מברשות חשמליות היו עד כה נחלתם של המבוגרים אבל בזכות חברת Oral-B כעת ניתן להשיגן גם עבור ילדים. סקרים מראים כי 9 מתוך 10 הורים מעידים על כך שקל יותר לשכנע את ילדיהם לצחצח שיניים בעת שימוש במברשת החשמלית של Oral-B. יעילותן כבר הוכחה בכך שמספר התנועות שהן מבצעות בדקה גבוה פי 20 ממברשת ידנית ושימוש נכון בה מסיר פי 2.5 יותר רובד חיידקים ממברשת ידנית.

כמו כן, המברשת החדשה מצוידת בראש מעוצב ומותאם במיוחד לילדים בכדי שיוכלו להגיע לכל האזורים בחלל פה בעל נפח קטן. כך שגם אם אתם לא בבית כדי להשגיח על זמני הצחצוח תדעו שיש מי שעושה את העבודה עבורכם. פעולת צחצוח השיניים יכולה גם להיות חלק מסיפור או עלילה מצוירת עם דמות נערצת, המופיעה על המברשת עצמה.

השתמשו בקשר הרגשי של ילדכם לדמות לייצירת סיפור או משחק משלכם הקשור לצחצוח כדי להעלות את רמת העניין ולהפיג את ההתנגדויות.

אוראל בי. יח"צ,
ראש מעוצב ומותאם במיוחד לילדים. המברשת החשמלית של oral-b/יח"צ

צרו מערכת תגמולים

אין הכוונה לטובות הנאה שיהפכו את ילדיכם לסחטנים וגם לא לקופת חיסכון שתתמלא פעמיים ביום, אלא להקשר חיובי שיבהיר להם את מידת אחריותם על בריאות הפה שלהם. עונשים והטלת סמכויות כוחניות לא עושים את העבודה אם הם לא יבינו את החשיבות של פעולת הצחצוח ואת ההקפדה היתרה שלכם. המסר חייב להיות ברור: אם זה חשוב לכם אז זה חייב להיות חשוב גם לו, ולהיפך כמובן.

קבעו שגרה

ילדים מכורים לשגרה וכדאי לזכור את זה גם כשמדובר בצחצוח שיניים. לפיכך, חשוב להקפיד על לוחות זמנים ועוגנים קבועים כמו למשל, אחרי ארוחת הבוקר והערב, במהלך המקלחת או אפילו רגע לפני הכניסה למיטה. אם זה מסתדר לכם, הצטרפו גם אתם לשגרה ותנו לה משנה חשיבות.

צרפו את רופאי השיניים למשוואה

ילדים בדרך כלל חוששים מרופאי שיניים וברוב המקרים נמנעים מהביקור אצלם. מצד שני, הם מכבדים את סמכותם ולא משנה כמה תזהירו אותם מפגיעה בבריאות הפה, המילה של הרופא היא החזקה ביותר. אם אתם זוכים לשיתוף פעולה בזמן הצחצוח, בקשו מהרופא לציין זאת לטובה בפני הילד. עשו זאת גם במקרה ההפוך ודאגו להזכיר לילדים גם בבית את רגישות הדברים.

עדן הראל ועודד מנשה שהתנסו במברשת השיניים החשמלית לילדים מציינים: "הכל השתנה, הילדים מתלהבים מכל צחצוח, מצחצחים במשך זמן רב יותר וחזרו לצחצח גם בערב".

אז מה אתם תעשו כדי שילדיכם ינצחו את הסטטיסטיקה?

במהלך חודש בריאות הפה לילדים (עד ה-13.4) תוצע מברשת השיניים החשמלית החדשה לילדים של Oral-B, אשר מומלצת ע"י האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים החל מגיל 3, ב-50% הנחה בכל סניפי סופר-פארם.

Oral-b

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully