וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה של פעם בחיים: צעירה חזרה לשמוע וקיבלה הצעת נישואים

17.3.2016 / 12:00

אנדראה דיאז לא רק קיבלה את השמיעה שלה חזרה, אלא גם זכתה להצעת נישואים מרגשת מבן הזוג שלה שרק חיכה לרגע בו יוכל לשאול אותה והיא תשמע. הסרטון המרגש הפך ויראלי ולא בכדי

עמוד הפייסבוק של UMMC ENT and Communicative Sciences

המרכז הרפואי של אוניברסיטת מיסיסיפי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את הסרטון המרגש שבו רואים את אנדראה דיאז בחורה צעירה ששומעת לראשונה לאחר שקלינאית התקשורת מפעילה את שתל השבלול שהושתל לה מספר שבועות לפני כן. אחרי שהקלינאית מכוונת את עוצמת השמיעה שלא תהיה גבוהה מדי, היא מצליחה לשמוע את אימה אומרת לה שהיא אוהבת אותה. אבל היא לא היחידה שיש לה מה להגיד.

בן הזוג שלה קווין שנמצא איתה גם כן בבדיקה כורע ברך ומציע לה נישואים. כשהיא שומעת את קולו לראשונה היא עונה לו בחיוב. "רציתי שזה יהיה אחד הדברים הראשונים שתשמעי. אני אוהב אותך כל כך ואת החברה הכי טובה שלי", אמר קווין לארוסתו הטרייה.

אישה שומעת לראשונה ומקבלת הצעת נישואים. צילום מסך
חזרה לשמוע וקיבלה הצעת נישואים/צילום מסך

בניגוד למרבית המקרים, בהם ישר לאחר הפעלת השתל, המושתל מצליח לשמוע רק קולות לא ברורים ולוקח זמן לא מבוטל עד שמתרגל לשמיעה, אנדראה ישר שמעה את הדברים סביבה. לרוב, הפעלת השתל נעשית חודש לאחר הניתוח עצמו. במהלך הפעלת השתל, מחברים את החלק החיצוני של השתל לראשו של המושתל ואז כשהוא סוף סוף יכול לשמוע, קלינאי התקשורת מכוון את עוצמת השמיעה.

בישראל הושתל השתל הראשון בישראל בשנת 1990 ועד להיום, קרוב ל-3,000 חירשים וכבדי שמיעה מגיל 0 ועד למעלה מגיל 90 עברו השתלת שתל שבלול.

  • עוד באותו נושא:
  • שמיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully