וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות המסוכנת שאתם עושים עם תפוחי אדמה

16.3.2016 / 6:21

אם אתם נוהגים לאחסן תפוחי אדמה במקרר, כדאי שתפסיקו עם זה מיד. אחסון תפוחי אדמה במקרר הופך את העמילן שבהם לכימיקל מסוכן בשם אקרילמיד, שמחקרי עבר הצביעו על כך שהוא מסרטן

סיפור בדקה - מה קרה למי שהחליט לאכול רק תפוחי אדמה במשך שנה?/מערכת וואלה! News

בווידאו: מה קרה לאיש שהחליט לאכול רק תפוחי אדמה במשך שנה?

כשזה מגיע לאחסון מזון – יש שלל עצות, אסכולות והעדפות שגורמות לנו לשים חלק מהמזון שלנו במקרר, חלק במזווה וחלק באוויר הפתוח. לפעמים זה אפילו סתם עניין של אילוצי מקום אחסון שגורמים לנו להחזיק חלק מהדברים במקום אחד וחלקם במקום אחר. בגדול, רבים חושבים שהמקרר הוא מקום האחסון האידיאלי עבור רוב המזון שלנו, ובמיוחד מוצרים מתכלים, משום שהקור השורר בו מסייע בשמירה על טריות ובהארכת חיי מדף.

אבל יש מזון מסויים שאותו אסור לכם להחזיק במקרר אף פעם – כך לפי הסוכנות לתקני מזון (Foods Standards Agency). באתר הסוכנות מסבירים: "המזון שהכי חשוב שתקפידו לאחסן תמיד מחוץ למקרר הוא תפוחי אדמה. כאשר תפוחי אדמה מאוחסנים במקרר העמילן שבהם מומר לסוכר. לאחר מכן, כאשר אתם אופים או מטגנים אותם, הסוכרים הללו מתאחדים עם חומצות אמינו בשם אספרגין ויחד הם יוצרים כימיקל המכונה אקרילמיד, שנחשב לרעיל ומסוכן".

ירקות במקרר. ShutterStock
תפוחי אדמה - לא במקרר/ShutterStock

חיפוש מהיר בגוגל (אם אתם זריזים, אולי כבר הספקתם), יעלה שאקרילמיד נקשר בעבר בסרטן. מספר מחקרים שנעשו בעכברים, מצאו שחשיפה לכימיקל מעלה את הסיכון לחלות בכמה סוגים של סרטן. חטיפי צ'יפס, אגב, נמצאו כמכילים רמות גבוהות יותר של אקרילמיד.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגון החקלאים של האו"ם הצהירו בעבר כי רמות האקרילמיד במזון מהוות מקור לדאגה וכי נחוצים מחקרים נוספים בנושא על מנת לקבוע מהן הסכנות בחשיפה לאקרילמיד באמצעות תזונה. שכן, אף על פי שבמחקרים שבוצעו במכרסמים הוכח קשר בין הכימיקל לסרטן, המחקרים הנוגעים לבני אדם אינם מקיפים ושלמים דיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully