וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן?

אם גם אתם מעשנים ומעוניינים להפסיק – יש לנו תשובה לשאלה האלמותית הזאת. מחקר שנערך בבריטניה מצא שסיכויי ההצלחה של גמילה בבת אחת מסיגריות גבוהים ב-25% מהסיכויים להיגמל בהדרגה

carters

בווידאו: מעשנת 30 סיגריות ביום, ובכל זאת הגיעה לגיל 112

אם גם אתם נמנים על 20 האחוזים מאוכלוסיית ישראל שמעשנים סיגריות, יש לנו חדשות עבורכם. אין כמעט מעשן שלא מודע לסכנות ולא מתכנן להפסיק לעשן מתישהו. ישנן דרכים רבות להפסיק לעשן, אך כעת מחקר חדש קובע איזו מהן היא היעילה ביותר.

המחקר שנערך בבריטניה במימון קרן הלב, עקב אחר 700 מתנדבים שחולקו באופן אקראי לשתי קבוצות – קבוצה אחת ניסתה להגמל מעישון בהדרגה, ואילו הקבוצה השנייה הפסיקה לעשן בבת אחת. ממצאי המחקר הצביעו על כך שסיכויי ההצלחה של מי שמפסיקים לעשן בבת אחת גבוהים ב-25% מסיכוייהם של הנגמלים בהדרגה.

6 חודשים לאחר תחילת המחקר, 15.5 אחוזים מבני קבוצת הגמילה ההדרגתית הצליחו להתמיד בגמילה. ואילו בקבוצה השנייה, של אלו שנגמלו באופן מיידי, שיעור המתמידים עמד על 22 אחוזים. ד"ר ניקולה לינדסון האולי מאוניברסיטת אוקספורד, שעמדה בראש המחקר, אמרה כי "ההבדלים בין ניסיונות הגמילה החלו להתעורר כאשר המשתתפים התקשו להפחית בכמות הסיגריות שהם מעשנים. המשימה הנוספת הזאת (להחליט בכמה להפחית) הכבידה עליהם, ונדמה שהיא גרמה להם לוותר על כל עניין הגמילה בשלמותו".

גבר מעשן. ShutterStock
הצורך להחליט בכמה להפחית את העישון הכביד על הנסיינים וגרם להם להרים ידיים/ShutterStock

אף על פי שרוב המשתתפים בניסוי העידו כי הפסקת עישון הדרגתית נראית להם שיטה עדיפה לגמילה על פני הפסקה בבת אחת, סיכוייו של כל אחד מהם להיגמל בהצלחה היו גבוהים יותר בשיטה השנייה. ד"ר לינדסון האולי הדגישה עם זאת, שעל אף שהיא פחות יעילה בגמילה מוחלטת, השיטה של הפחתת עישון הדרגתית עדיפה על אי נקיטת צעדים כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully