וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני רק שאלה: למה הגב התחתון כואב במחזור?

18.3.2016 / 8:00

כל אישה מכירה את זה. לפני ובמהלך המחזור לא רק הבטן כואבת אלא גם הגב התחתון. למה זה וקרה והאם זה עלול להעיד על תופעות אחרות? ד"ר עידן גורן מסביר

אישה סובלת מכאבי גב. ShutterStock
למה דווקא הגב התחתון כואב?/ShutterStock

ימי הווסת אינם ימים מאושרים ועליזים כפי שלעיתים נראה בפרסומות והם מלווים לעיתים בתופעות רבות פרט לדימום עצמו, כדוגמת עייפות, כאבי בטן ולעיתים שינויים במצב הרוח. האם כאבי גב הם גם חלק מהתופעות הללו?

כאבי מחזור הם כאבים שבעיקר כוללים התכווצויות ואי נוחות באזור הבטן התחתונה. נשים רבות חוות כאבי מחזור לפני ובמהלך המחזור החודשי. עבור חלק מהנשים, אי הנוחות, מעצבנת ככל שתהיה, אינה פוגעת בשגרת היומיום בעוד אצל אחרות התופעות עלולות להיות משתקות וממש לשבש את שגרת החיים בימי המחזור. ברוב המקרים התופעה הולכת ונעשית קלה עם הגיל, ולעיתים קרובות הסימפטומים משתפרים לאחר הלידה. למרות שלרוב הכאבים אינם קשורים לבעיה רפואית ממשית, במקרים מסויימים הם יכולים לנבוע גם מסיבות רפואיות כמו שרירנים או אנדומטריאוזיס שהיא מחלה גינקולוגית.

אילוסטרציה: כאבי בטן. ShutterStock
כאבים מאברי הבטן הם לרוב עמוקים יותר/ShutterStock

כאבי גב בזמן הווסת הם תופעה נורמלית. הם נגרמים כתוצאה מהתכווצות הרחם, שהוא איבר שרירי ודינמי בעיקר בימי המחזור. הכאב שנובע מהתכווצות הרחם יכול להקרין דרך עצבי החישה של האגן אל הגב התחתון. "כאב מוקרן" הוא כאב שמורגש בחלק של הגוף ששונה מהמקור האמיתי של אותו הכאב. הכאב יכול להופיע עוד לפני הווסת עצמה משום שימים אלה יכולים להתאפיין בהכנה של הרחם לקראת הפעילות הקרבה. האופן שבו חשים כאב באברי הבטן העמוקים שונה מהאופן בו אנו חשים כאב באיברים אחרים בגוף. כאבים מאיברי הבטן ובייחוד מאיברים כמו הרחם ושלפוחית השתן הם לרוב פחות מוגדרים ויותר עמוקים.

עם זאת, אם ההתכווצויות מתישות או הופכות קשות וחמורות מדי, מומלץ לפנות לבדיקת רופא נשים. כאבים מסוג זה שמופיעים במהלך ימי המחזור ואשר אינם מוקלים על ידי טיפול סטנדרטי נגד כאבים יכולים להיות סימן של אנדומטריוזיס, שרירנים ברחם, מחלה דלקתית של האגן, או זיהום בדרכי השתן.

כיצד מקלים על הכאב? עבור כאבי מחזור וגם כאבי גב במחזור לרוב תרופות אנטי-דלקתיות שאינן סטרואידליות יכולות לסייע. תרופות אלה כוללות תרופות שאינן דורשות מרשם רופא, כמו אדוויל או נורופן, שלרוב יעילות יותר מאקמול לצורך סוג זה של כאבים. בנוסף לכך כדי להקל על התסמינים מומלץ לעשות אמבטיות חמות, להניח על האיזור הכואב כרית חימום וכמובן, לנוח.

למדור שאלות גולשים לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully