וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים מוח חד יותר בגיל מבוגר? אל תפסיקו לעשות סקס

15.3.2016 / 6:22

מחקר שנערך בבריטניה מצא קשר הדוק בין קיום חיי מין פעילים ובין קוגנטיביות משופרות בקרב בני 50-90. החוקרים גילו גם הבדלים בהשפעה של סקס על גברים ונשים – נחשו מי נהנה מתופעות מיטיבות יותר?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: נכון לכל גיל - אנשים שעושים סקס פעם בשבוע, מאושרים יותר

אנשים מבוגרים (בני 50-90) שנהנים מחיי מין פעילים, גם מראים פעילות מוחית משופרת – כך עולה ממחקר בריטי חדש של אוניברסיטת קובנטרי. "מצאנו קשר מובהק בין פעילות מינית ותפקוד קוגנטיבי", הסביר החוקר המוביל, ד"ר היילי רייט.

החוקרים הגיעו למסקנתם, אחרי שניתחו נתונים של יותר מ-6,800 בריטים – גברים ונשים. מדובר באנשים בני 50 עד 89 שהשתתפו במחקר ארוך טווח על הזדקנות: הם סיפקו אינפורמציה על חיי המין שלהם וכן השתתפו בכמה מבחנים קוגניטיביים. ראשית, הם התבקשו לספר אם השתתפו בפעילות מינית כלשהי ב-12 החודשים שחלפו, כאשר ההגדרה ל"פעילות מינית" היא רחבה מאוד, למשל – קיום יחסי מין, אוננות ואפילו התלטפויות בלבד.

המבחנים הקוגניטיביים שעברו נחלקו לשניים. הראשון היה מבחן זיכרון, כאשר אנשים התבקשו לזכור רשימה של 10 מילים מיד לאחר ששמעו אותן, וכעבור שהות מסוימת לציין אותן שוב. במבחן השני נדרשו המשתתפים לזהות מספרים חסרים בתוך רצף מספרי שהוצג בפניהם ("מיומנויות ניהוליות").

החוקרים ראו כי ככל שהמשתתפים היו יותר פעילים מינית, כך הם גם הפגינו יכולת קוגניטיבית משופרת במבחנים שביצעו. בכל זאת, התגלו פערים בין גברים לנשים. בעוד אצל הגברים הפעילים מינית היכולת הקוגניטיבית הגבוהה התבטאה גם בתחום הזיכרון וגם בתחום המיומנויות הניהוליות, הרי שהנשים הפעילות הראו רק זיכרון משופר.

זוג מבוגר. ShutterStock
התוצאות מדגישות את החשיבות שעל הגורמים הרפואיים לייחס למין בטיפול באנשים מבוגרים/ShutterStock

כשמדובר בגברים, החוקרים ראו כי גם כאשר ניטרלו משתנים שהיו יכולים להשפיע על התוצאות – למשל, איכות חיים, בדידות, דיכאון, פעילות גופנית, מצב סוציו-אקונומי ובריאותי ועוד – נשמר קשר חזק בין פעילות מינית ליכולת קוגניטיבית. מסיבה זו החוקרים מעריכים שיש "תועלת נוספת לפעילות מינית, בתחום כושרם הקוגניטיבי של גברים". בכל זאת, רייט מדגיש כי המחקר אינו מצביע על קשר של סיבה ותוצאה אלא רק על קשר חזק שבין שני מדדים – פעילות מינית ויכולת קוגניטיבית. המשמעות היא שבשלב זה של המחקר, לא ניתן לדעת אם הסקס הוא זה שמחדד את מחשבתם של הגברים, או ההפך – גברים חדי מחשבה עושים יותר סקס.

עוד באותו נושא

הכל יחסים: 5 מחקרים על סקס שלא הכרתם

לכתבה המלאה

גברים נהנים יותר

כיצד הוא מסביר את הפער שבין הגברים לנשים במחקר? הסבר אופציונלי הוא קיומם של הבדלים הורמונליים. יתכן, הוא אומר, שהורמונים שישנם אצל גברים ונשים – למשל טסטוסטרון ואוקסיטוצין – ומוליך עצבי כדופמין, משפיעים באופן שונה על המוח, וכך גם על תפקודם הקוגניטיבי של גברים ונשים.

"המחקר מספק נקודת התחלה להבנת ההבדלים בין המינים בכל הנוגע לפעילות מינית ויכולת קוגניטיבית", כותבים החוקרים, שבמחקרם הבא יתמקדו בתדירות הסקס, הסוג שלו ושביעות הרצון מהקשר. "התוצאות מדגישות את החשיבות שעל הגורמים הרפואיים לייחס למין בטיפול באנשים מבוגרים ואת הערך שיכול לצמוח מהדרכה בתחום. זה עשוי לתרום ליכולת קוגניטיבית משופרת אצל אנשים בגיל מבוגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully