וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטן ההריונית הקטנה בעולם? לא תאמינו איך נראית מאמנת כושר בשבוע ה-36 להריונה

15.3.2016 / 12:00

מאמנת הכושר והדוגמנית, שונטל דאנקן, מציגה לאלפי העוקבים שלה ברשתות החברתיות את הבטן ההריונית החטובה ביותר שראינו עד כה - וזה כשנותרו לה רק עוד 28 ימים ללידה. האם יש לנו סיבה לדאוג לבריאותו של העובר?

ספק 500

מאמנת הכושר והדוגמנית האוסטרלית שונטל דאנקן עוררה סערה ברשת כשפרסמה תמונה של הבטן ההריונית הקטנה והחטובה שלה (בשבוע ה-21.5) - כשלצידה בטן הריונית גדולה ונורמטיבית יותר של חברתה הטובה, נאט, שמקדימה אותה בהיריון רק ב-4 שבועות בלבד. ההבדלים המשמעותיים ניכרים לכל עין - ויותר מכך, הבטן של דאנקן כה מצומקת שקשה שלא לחשוש למצבו של העובר שלה.

דאנקן טוענת שהיא שיתפה את התמונה עם 240 אלף העוקבים שלה באינסטגרם, כי רצתה להעביר מסר לכל מי שדאג להשמיע את דעתו על התנהלותה במהלך ההיריון ועל הבחירה שלה להמשיך להתאמן על אף שהיא לכאורה מסכנת את התינוק. דאנקן טוענת שאורח החיים שלה אינו מהווה סכנה לעובר ושגודל הבטן שלה אינו מעיד בהכרח על פגיעה בבריאותו. "הריונות באים בכל מיני גדלים, צורות ויכולות. כל אחת נראית אחרת. זה לא אומר שמישהי עשתה משהו לא בסדר או לא בריא", היא אמרה בתגובה לתמונה, "אני מקפידה על אורח חיים בריא ודואגת גם לבריאותו של התינוק. לשתינו יש תינוקות בריאים ולשתינו היו הריונות מדהימים עד כה. אנחנו מרגישות מדהים ומלאות באנרגיה".

שונטל דאנקן, מנהלת חטיבת הכושר של HIIT האוסטרלי והפיינליסטית של קווינסלנד בתחרות מיס יוניברס אוסטרליה לשנת 2009, נמצאת בשבוע ה-36 להריונה, ממשיכה להתאמן מדי יום, ומודה שלא שינתה דבר בתפריט התזונה היומי שלה. דאנקן, שמגיעה אלינו מקווינסלנד, אוסטרליה, משתפת את עוקביה בתמונות שלה בכל שלבי ההיריון וטוענת שוב ושוב שהאימונים מפוקחים ואינם מזיקים לתינוק. מעבר לכך, היא טוענת שאינה נשקלת ואינה מפקחת על מה שהיא אוכלת. "אני אוכלת כשאני רעבה ולא חוששת להשמין. אני מאמנת לפרנסתי ואני יודעת מה צריך לעשות כדי לחזור לכושר", היא אמרה. את התמונה שלה לצד נאט היא פרסמה כמה שבועות קודם לכן, כשהיא מסרבת להתבייש בבטן ההריונית הקטנה שלה ומנסה לשמש השראה לנשים שהפסיקו להשקיע בעצמן במהלך ההיריון, "אני אוהבת להיות בהיריון ונהנית להרגיש את D הקטן בועט וזז לי בבטן", היא הוסיפה, "אני לא מאמינה שאני צריכה להשבית את עצמי רק כי אני בהיריון, והילד שלי לא יהיה קטן מדי רק כי אני לא מקפידה על כללים מסוימים".

עוד באותו נושא

גיל הוא רק מספר: לא תאמינו בת כמה האישה הזו

לכתבה המלאה

רק בשבוע ה-29 דאנקן החלה להרגיש שינויים קטנים בגוף שלה - וגם אותם היא קיבלה בברכה, "אין לי בעיה עם סימני המתיחה, אין לי בעיה שהמתניים שלי גדלו. לא ממש אכפת לי איך ההיריון משפיע על הגוף שלי. אני מכבדת את הגוף שלי, אני ממושמעת ודואגתי לבריאות שלי ושל התינוק שלי. לא הייתה לי כוונה להישאר במידה 0 לכל משך ההיריון", היא הוסיפה, "אני רק רוצה שהתינוק שלי יהיה בריא ואני גאה בעצמי על המאמץ לשמור על הבריאות של שנינו".

גם בשבוע ה-33 היא נשמעה אופטימית: "לא איבדתי את האנרגיות. אני עדיין אנרגטית כפי שהייתי לפני ההיריון. אני ישנה טוב, לא מתעוררת בלילה כדי להשתין ולא מרגישה צורך להתפנות כל הזמן. אני עדיין עושה אימונים שלמים, אבל הגוף שלי כבד יותר. עליתי ב-7.4 ק"ג עד כה. הבטן שלי נהיית הדוקה וכבדה יותר". שבוע לאחר מכן, היא סיפרה שהיא מקפידה על 7 או 8 אימוני מרווח בשבוע בממוצע (אימונים שמשלבים הפסקות בהן העומס מופחת באופן משמעותי), ושהיא מרגישה "עגולה, חזקה ואנרגטית". היא סיפרה גם שהמיילדת שלה הייתה שלמה לחלוטין עם אורח החיים הבריאותי שבחרה לעצמה.

עכשיו, כשהיא בשבוע ה-36 להריונה ושוקלת 10.4 קילוגרמים יותר, היא מודה שזו הפעם הראשונה שהיא מרגישה במוגבלות כלשהי, "וואו, אני מרגישה בהיריון. הבטן מאסיבית וכבדה. כל ישיבה על כסא היא קשה, כל גלגול במיטה היא משימה מצחיקה ולנעול נעליים זו גם לא משימה פשוטה במיוחד. הסימנים החדשים האלה מרגשים אותי כי הם מסמנים ש-D הקטן שלי כמעט כאן".

28 ימים לפני הלידה הצפויה, דאנקן מודה שבכוונתה לעבור לידה טבעית - אולם לא תסרב לאפידורל במידה ותרגיש שזה המוצא האחרון. הוא הוסיפה: "אני חיה בהרמוניה עם הגוף שלי. אני אוהבת את כל השינויים שהוא עובר ואני לא יכולה להיות מאושרת יותר ממה שאני עכשיו".

עוד בנושא:

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully