וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גיל לאושר: מתי אנחנו צפויים לחוות את האושר הגדול בחיינו?

7.3.2016 / 9:00

מחקר בריטי שביקש לסמן את אבני הדרך המשמעותיות ביותר בחייהם של אנשים בוגרים העלה מסקנות מעניינות על הגילאים שבהם אנחנו צפויים לחוות את האושר הגדול ביותר בזוגיות, במיטה ובעבודה

ShutterStock

חציית גיל 30 היא לרוב אירוע חמוץ-מתוק. גם האנשים האופטימיים ביותר יודו שיש משהו בנקודת הגיל הזאת שמסמן בגרות והתבגרות, ולפיכך גם פרידה מתקופת הנעורים שנחשבת ליפה ביותר בחייו של כל אדם. אבל מחקר חדש שנעשה בבריטניה נושא בחובו בשורה טובה לבני השלושים פלוס – מסתבר שרוב האנשים יהיו מאושרים ביותר לקראת גיל 40. כך שיש למה לצפות גם אחרי גיל שלושים.

המחקר נערך בבריטניה והשתתפו בו למעלה מאלפיים נשים וגברים בגילאים שונים. החוקרים ביקשו לאתר את אבני הדרך המשמעותיות ביותר בחייהם של אנשים בוגרים. המסקנות שאליהן הם הגיעו בעקבות תשאול המשתתפים, היו מאוד מעניינות, ולעתים מפתיעות:

הגיל שבו הרווקות היא הכי מהנה ומתגמלת הוא 23 עבור נשים, ואילו עבור גברים חיי הרווקות מגיעים לשיא של הנאה בגיל 25. גיל 30 הוא הגיל שבו גברים ונשים כאחד נהנים מהבריאות הכי טובה – הגיוני, אם לוקחים בחשבון את העובדה שזה פחות או יותר הגיל שבו אנחנו מרגיעים את אורח החיים הבלייני שלנו, מתמסדים ומתחילים לדאוג לאורח חיים בריא. שנה לאחר מכן, בגיל 31 מסתבר שאנחנו הכי בטוחים בגופנו.

אילוסטרציה. ShutterStock
בגיל 32 נעשים הכי טובים במיטה, אבל האושר הגדול בזוגיות מגיע רק בגיל 40/ShutterStock

גיל 32 הוא הגיל שבו אנשים נעשים הכי טובים במיטה, בממוצע. אבל את האושר הגדול ביותר בזוגיות הם יחוו רק בגיל 40. ומה עם הקריירה? את הסיפוק הרב ביותר מהעבודה אנשים נוטים לחוות בממוצע בגיל 38. 4 שנים מאוחר יותר – בגיל 42, עולה הסבירות להגיע לדרגת השכר שעליה חלמו רוב חייהם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה מסב לנו אושר?

המרדף אחר האושר הוא תחום מחקר שפרופסור רוברט וולדינגר, פסיכיאטר מביה"ס לרפואה של הרווארד, הקדיש לו את חייו המקצועיים. וולדינגר הוא החוקר הרביעי שעומד בראשו של מחקר אחר, שנמשך כבר 77 שנים ועוסק בהתפתחותם של אנשים מבוגרים. פרופ' וולדינגר הוא אולי המומחה הגדול ביותר בעולם למה גורם לאנשים להיות מאושרים. "המסר הברור ביותר שעולה מהמחקר ארוך השנים הזה, הוא שמערכות יחסים טובות עושות אותנו מאושרים יותר ובריאים יותר", אמר וולדינגר בהרצאה שנשא אודות המחקר שלו במסגרת כנס TED.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully