וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשמעו קטע: מבחן השמיעה שינחש את הגיל שלכם

29.2.2016 / 12:00

האזינו לצליל היתוש – אם אתם מצליחים לשמוע אותו, אתם כנראה מתחת לגיל 25. לא שומעים? לא נורא, תתנחמו בעובדה שמדובר באובדן שמיעה עצבי שקורה לכולם עם הגיל

אוזניים. ShutterStock
זיפי השמיעה העדינים שמצויים בשבלול האוזן נשחקים, ככל שהם נחשפים לצלילים/ShutterStock

יש כל מיני דרכים לנחש את גילו של אדם, רובן קשורות למראה עיניים – האם עור הפנים שלו חלק או חרוש קמטים, האם יש שיבה בשערו, כיצד הוא מתלבש ועוד. אבל יש גם דרך לאמוד את גילו של אדם לפי האוזניים. או ליתר דיוק – מה שהן מסוגלות לשמוע.

אנשים שחצו את אמצע שנות העשרים לחייהם אינם מסוגלים בדרך כלל לשמוע רעשים המכונים "זמזומי יתוש" – רעשים בתדרים הגבוהים מ-17.4 אלף הרץ (Hz). הסיבה לכך נעוצה באובדן שמיעה עצבית שנגרם לכולם עם הגיל. שמה של התופעה הוא פרסביקוסיס (מיוונית: presbys – זקן, akousis – שמיעה). והיא מתארת תהליך שבו זיפי השמיעה העדינים שמצויים בשבלול האוזן נשחקים, ככל שהם נחשפים חשיפה ארוכה יותר לצלילים וקולות. אצל רוב האנשים התהליך הזה מתרחש עד לגיל 25 בממוצע, ולאחר מכן הם כבר לא יכולים לשמוע את התדרים הגבוהים הללו. עם הגיל, התהליך מחמיר וכמחצית מבני ה-70 סובלים ממנה.

נשק יעיל נגד התקהלויות של בני נוער

העובדה שמדובר ברעשים שרק צעירים יכולים להבחין בהם, הובילו לפיתוח של מכשיר המכונה "היתוש" או "אזעקת היתוש", שמשמש למניעת התקהלויות של בני נוער במקומות ציבוריים. השימוש במכשירים האלה עורר מחאה מצד מי שטוענים שיש לאסור את השימוש בהם מהטעם שהוא אינו אתי. "מכשירי היתוש יוצרים אזור "מחוץ לתחום" עבור ילדים ומבוגרים צעירים, גם אם הם לא עשו שום דבר רע" – אומרים המוחים.

רוצים לבדוק האם יש לכם שמיעה של צעירים או מבוגרים? לחצו כאן וגלו מהו התדר הגבוה ביותר שאתם מצליחים לשמוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully