וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרת משקפיים - כל מה שחשוב לדעת

תוכן ממומן, תוכן ממומן

14.3.2016 / 8:00

ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים הפכו במהלך השנים מבשורה חדשנית לטרנד של ממש אבל כמעט שליש מהמועמדים יימצאו כלא מתאימים. מהם הקריטריונים להתאמה ומי עשוי שלא להתאים? מדריך

הסרת משקפיים בלייזר. ShutterStock
הרצון להיפטר מהרכבת משקפיים לבדו, לא מבטיח התאמה מוחלטת לניתוח/ShutterStock

כל פאשניסט מתחיל יעיד שמשקפיים, גם אלה שמיועדים לחידוד הראייה, הם כבר מזמן לא רק משקפיים. הם חלק מאמירה אופנתית שנועדה לתת ביטוי לניואנסים עיצוביים כאלו ואחרים של המעצב או הסלב שהשתמשו בדמיונם הפורה. מהצד השני של העדשה, יעיד כל מרכיב משקפיים כי ישמח להיפטר מהם אלמלא היו עיניו מתפקדות היטב גם בלעדיהם.

במובן הזה, הפכו ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים מבשורה חדשנית לטרנד של ממש שהוליד עשרות אלפי ניתוחים שמתבצעים מדי שנה במרכזים הרפואיים בתחום.

אבל הרצון להיפטר מהרכבת משקפיים לבדו, לא מבטיח התאמה מוחלטת לניתוח, אלא נדרשת בדיקה קפדנית שתוודא את בטיחות והצלחת הטיפול. "כ-25%-30% מהפונים לבדיקת התאמה להסרת משקפיים יימצאו כמי שאינם מתאימים לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים", מסביר ד"ר אליה לוינגר, מנתח בכיר במרכז הרפואי 'עיניים' בתל-אביב, מנתח בכיר ומנהל שרות ניתוחי קטרקט במרכז הרפואי תל-אביב, איכילוב.

אז מהם תנאי הסף הנדרשים לכל מי שמעוניין להסיר את משקפיו באמצעות ניתוח ומי לא מתאים?

עניין של גיל - על המטופל להיות מעל גיל 18 כדי לעבור את הניתוח. בארץ, בגלל הגיוס לצבא, חלק מהמטופלים בוחרים להסיר משקפיים כבר לקראת השרות הצבאי.

בצעו בדיקת התאמה לפני ניתוח הסרת משקפיים

יציבות ובריאות - ביצוע הניתוח דורש יציבות במספר המשקפיים (רפרקציה) למשך כשנה. כלומר, כל עוד לא עלה מספרו של המטופל מעל חצי מספר (0.50- דיופטר), תיתכן התאמה לניתוח. הדבר נעשה באמצעות בדיקה קפדנית במהלכה ייבדקו משקפיו הישנים והמספרים הנוכחים של המטופל. גורם נוסף הוא ההיסטוריה הרפואית של המטופל, שכן מחלות עיניים כמו קטרקט, גלאוקומה וסיבוכים של מחלת הסוכרת אינם מאפשרים לעבור הסרת משקפיים בלייזר.

הסרת משקפיים בלייזר. ShutterStock
ככל שמספר המשקפיים של המטופל גבוה יותר כך נדרשת רקמת ליטוש גדולה יותר/ShutterStock

בבדיקה המקיפה אליה מגיע המטופל נבדקת קרנית העין באמצעות מכשיר מיפוי קרנית מתקדם. תוצאות הבדיקה יכריעו על החלטת הרופא בנוגע לביצוע הניתוח. בבדיקה מתבצע מיפוי של הקרנית על כל חלקיה במטרה לבדוק את המבנה, העובי, הקמירות ועוד. קרנית שאינה סימטרית או שאינה עבה מספיק עלולה להינזק עוד יותר במידה שמסירים רקמה ממנה. למי שכבר מתחיל לחשוש, כדאי לדעת שמדובר בבדיקה שנערכת באמצעות קרני אור ולא גורמת לכאב או לתחושת אי נוחות.

תנאי הכרחי להצלחת הניתוח

בעלי קרנית דקה - בבדיקה המקיפה שנערכת לפני הניתוח נמדד גם עובי הקרנית, ששכבתה העליונה כאמור עוברת ליטוש באמצעות קרן לייזר. ככל שמספר המשקפיים של המטופל גבוה יותר כך נדרשת רקמת ליטוש גדולה יותר. אם הרופא סבור שכדי לתקן את הראייה נדרש ללטש רקמה עבה של קרנית, ייתכן שיקבע אי התאמת המטופל לניתוח.

חשוב לדעת - בדיקה יסודית ומהימנה, היא תנאי הכרחי להצלחת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. לא בכדי שיעורי ההצלחה הם גבוהים ומי שכבר עבר את הניתוח מתקשה לחשוב על כך שישוב להרכיב משקפיים, אופנתיים ככל שיהיו. עם זאת, לדברי ד"ר אליה לוינגר, 3%-5% מהמטופלים ייאלצו עם השנים לעבור תיקון בעקבות שינויים אנטומיים בעין.

תוכן ממומן, תוכן ממומן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully