וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כמחצית מכם לא משתמשים בקונדום

15.2.2016 / 15:00

גם אנחנו הופתענו, אבל תוצאות סקר הסקס הוכיחו ש-45% מהגולשים לא מקפידים להשתמש תמיד בקונדום. אז במיוחד בשבילכם - ממניעת סרטן ועד הגברת ההנאה - כל הסיבות לא לוותר על קונדום

אילוסטרציה. ShutterStock
תמיד הבחירה הנכונה. קונדומים/ShutterStock

אתם יודעים היטב שקונדום הוא הבחירה הנכונה. אתם מדקלמים בעל פה את יתרונותיו הברורים במניעת הריון ובעיקר, בהגנה מפני הידבקות במחלות ובראשן נגיף ה-HIV. ועדיין, בסקר שפרסמנו בוואלה, כ-45% מכם עניתם שאתם לא תמיד מקפידים להשתמש בקונדום. אז לא שהסיבות לעיל אינן מספיקות, אבל למקרה שאתם זקוקים לעוד "פוש" קטן – הנה כמה סיבות נוספות שאולי לא הכרתם, שיעזרו לכם להבין שקונדום הוא תמיד הבחירה הנכונה.

1. כי הם מונעים גם סרטן

מחקרים הוכיחו ששימוש בקונדום מפחית באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן צוואר הרחם. סוג זה של סרטן נגרם על ידי וירוס הפפילומה, שבו ניתן להדבק כתוצאה מיחסי מין לא מוגנים. במחקרים הוכח שנשים שביקשו מהפרטנרים שלהם להשתמש בקונדום בזמן קיום יחסי מין, היו בסיכון נמוך יותר להדבק בנגיף ולפתח בהמשך את הנגעים הסרטניים בצוואר הרחם.

2. כי לא רק שהם לא פוגעים בהנאה, הם יכולים להגביר אותה

כן, כן. קראתם נכון. למרות שאתם רגילים לחשוב שההיפך הוא נכון ושקונדומים פוגעים בהנאה הפיזית מיחסי מין, מחקרים מצאו שרוב מי שטוענים כך הם למעשה אנשים שלא משתמשים בקונדומים, לא השתמשו בקונדומים לאחרונה או שלא משתמשים בהם לעתים קרובות. כלומר, לא אנשים שיודעים בדיוק על מה הם מדברים. במחקר נמצא עוד שרוב מי שסבורים כך הם גברים (גם אם לא היה להם ניסיון עם קונדומים כלל), ושהסברה הזאת עשויה להשפיע על האופן שבו הם חווים סקס עם קונדום ובהתאם, גם על הסיכוי שהם ישתמשו בקונדומים בעתיד.

על אף שיש מי שמדווחים על הנאה פחותה ממין עקב שימוש בקונדום, רוב הגברים שמשתמשים בקונדומים בקביעות מדווחים על הנאה גדולה יותר מסקס, ביחס לגברים שמקיימים יחסי מין לא מוגנים לעתים קרובות. בשורה התחתונה, ככל שתשתמשו בהם לעתים קרובות יותר, כך ההנאה שלכם מיחסי מין עם קונדום תגבר. נשים אגב, בקושי חשות בהבדל – כך על פי מחקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
רוב המשתמשים הקבועים בקונדומים מדווחים על הנאה גדולה יותר מסקס/ShutterStock

3. כי אין להם תופעות לוואי

אם תשוו אותם לאמצעי מניעה אחרים, כמו גלולות למניעת הריון או קוטלי זרע למיניהם, תגלו שתופעות הלוואי של לבישת קונדום שואפות לאפס, במיוחד אם אתם יודעים להשתמש בו נכון. גם אם אתם או הפרטנר שלכם סובלים מרגישות ללטקס, גם לזה יש פיתרון – קיימים בשוק קונדומים שעשויים מפוליאוריתן, שהינו חומר היפואלרגני.

4. כי הם מאפשרים לכם להיות ספונטניים, ומונעים כפילויות

עוד הבדל שהופך את הקונדום לנוח יותר בהשוואה לגלולות – הוא לא דורש שימוש רציף. השימוש בקונדום נעשה רק בעת קיום יחסי המין. זאת, בניגוד לגלולות שמחייבות נטילה קבועה ורציפה מדי יום על מנת לספק הגנה מפני הריון בלתי רצוי.
אגב, גם אם הפרטנרית שלכם לוקחת גלולות למניעת היריון, עדיין תצטרכו להשתמש בקונדום אם אתם רוצים להיות בטוחים מפני הידבקות במחלות מין או HIV. בעוד שקונדום מגן גם מפני מחלות וגם מפני היריון בלתי רצוי.

5. כי הם לא משבשים את המחזור החודשי

בניגוד לגלולות למניעת היריון, מדבקות ושאר אמצעי המניעה ההורמונליים, שימוש בקונדום לעולם לא ישפיע על המחזור החודשי של בת הזוג שלכם.

בני זוג מתנשקים. ShutterStock
תראו לפרטנר שלכם שאכפת לכם/ShutterStock

6. כי זה מראה שאכפת לכם מעצמכם ומהפרטנר שלכם

הבחירה להשתמש בקונדום מעידה איזה מין אנשים אתם. היא מוכיחה לפרטנרים שלכם שאתם בוגרים ואחראים ושאכפת לכם מהבריאות שלכם ושלהם.

7. כי מחלות מין לא רואים מבחוץ

איך נראה מישהו שחולה במחלת מין? גם האישה הכי יפה בעולם או הגבר שנראה בול כמו זה שמופיע בחלומותיך יכולים להיות חולים במחלת מין – ולכם לא יהיה מושג. בניגוד לצינון או לאבעבועות רוח, שום סממן חיצוני לא יסגיר את הסכנה שאתם מכניסים את עצמכם אליה. למעשה, יכול להיות שאפילו הפרטנר שלכם בעצמם לא יודעים שהם נשאים של מחלה כלשהי. למה לכם להסתכן?

8. כי הם זמינים וללא מרשם

מכיוון ששימוש בקונדומים הוא אינטרס בריאותי וציבורי שמקודם באופן פעיל על ידי ארגונים ומוסדות שונים, ניתן להשיגם בקלות. היום קונדומים נמכרים לא רק מאחורי דלפק בית המרקחת, אלא גם בחנויות נוחות ומרכולים. גם המחיר שלהם שווה לכל נפש וכיס. עם זאת, אל תתפתו לרכוש קונדומים ממותג שאינכם מכירים, גם אם מחירו אטרקטיבי. חשוב לבחור בקונדום המיוצר על ידי חברה אמינה ובעלת מוניטין.

9. כי הם מגניבים

בחנויות תוכלו היום למצוא קונדומים בשלל מידות, צבעים, טעמים ומרקמים. הם גם מגיעים עם חומרי סיכה שונים, ויכולים להעצים את החוויה החושית שלכם ושל הפרטנר שלכם ולהוסיף לה עניין.

לאתר דורקס

וואלה NEWS בשיתוף דורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully