וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים חושפים: מהי הדרך הכי יעילה לעצירת שיהוקים?

7.2.2016 / 10:51

עצירת הנשימה או שפשוף האוזניים? מים קרים או משיכה בלשון? רופאים ממליצים על דרכים שונות ומשונות שיעזרו לכם להפסיק במהירות את השיהוקים המטרידים

יוטיוב

(בסרטון: ילד מנסה להיפטר משיהוקים כדי לשיר)

לא בדקנו את זה באופן מחקרי, אבל אנחנו מוכנים להמר על זה שחלק גדול מאוד מתרופות הסבתא עוסקות בפתרונות לתופעה גופנית מרגיזה במיוחד: שיהוקים. אחרי הכל, מדובר בתופעה נפוצה ומסתורית במיוחד ועד היום עולם הרפואה לא יודע איזו מטרה השיהוק בדיוק משרת.

הגסטרולוג הבריטי דוקטור אנטון עמנואל מתנגד לשימוש בתרופות סבתא: "רובן לא עובדות ולא עוזרות לטווח הארוך. בשלב מסויים השיהוקים פשוט נפסקים מעצמם". מסרבים להיות חסרי אמונה כמו הדוקטור ולנסות לעצור אותם בכוחות עצמכם? הנה כמה מהשיטות המוכרות לעשות זאת.

משיכה חזקה בלשון

מדובר בפתרון שעלול להיות כואב למדי. עם זאת, המשיכה גורמת לגירוי של העצב התועה והוא מאותת לבטן לעכל אוכל מהר יותר. העיכול האיטי מקל על הקיבה ומקטין את הסיכוי להתקף שיהוקים פתאומי.

אישה מוציאה לשון. ShutterStock
אולי משיכה קטנה תפתור לכם את הבעיה?/ShutterStock

הצמדת שקיות קרח לגרון

השיטה הזו עובדת גם היא על העצב התועה, אבל סביר להניח שעד שתמצאו קוביות קרח או שקית של אפונה קפואה, השיהוקים כבר יעברו מעצמם.

שתיית כוס מים

מדובר באחת השיטות המוכרות ביותר לעצירת שיהוקים, אך הדעות לגבי הביצוע חלוקות: ישנם אנשים שטוענים שכדאי לסתום את האף כששותים. אחרים טוענים שיש ללגום בכל פעם מצד אחר של הכוס. "מים קרים גורמים לבטן להתכווץ מעט. זה יכול לעזור לאוויר העודף לצאת החוצה, אולם יעילות השיטה קטנה מאוד", סיפר דוקטור עמנואל.

כוס מים. ShutterStock
"מים קרים גורמים לבטן להתכווץ מעט. זה יכול לעזור לאוויר העודף לצאת החוצה"./ShutterStock

עצירת הנשימה

"עצירת הנשימה משטחת ומאריכה את הסרעפת, דבר שעוזר לה להירגע", סיפר דוקטור עמנואל. גם בשיטה הזו הדעות חלוקות ומספר השניות בהן לא נושמים משתנה.

פתרונות קולינריים

מריחת דבש מתחת ללשון, לעיסת לימון טבול באלכוהול, שתיית רוטב טבסקו חריף ואכילה של כפית מלאה בחמאת בוטנים - כולם אמורים לגרום למוח לשלוח אותות לבטן, אבל בפועל ככל הנראה לא יעזרו לשיהוקים שלכם לעבור.

אילוסטרציה. ShutterStock
בתמונה: חבר שהבהילו אותו, אבל לא הפסיק לגהק/ShutterStock

בהלה

הפתרון הישן (והמצחיק) ביותר בספר, וזה שהופיע בהכי הרבה סצנות שיהוק בקולנוע: רוצים להפסיק לשהק? בקשו מבן משפחה או חבר טוב להפחיד אתכם. המוח נכנס למצב פאניקה, אדרנלין מתחיל להציף את הגוף והשיהוקים נדחקים הצידה.

"אני לא חושב שזה באמת יעבוד" אמר דוקטור עמנואל, והרס שעות של צחוק ושעשוע. עם זאת, הוא הציע אלטרנטיבה. "העצב התועה מחובר לאוזניים. שפשןף שלהן עשוי להיות אפקטיבי יותר מבהלה ואם יש פתרון אחד שאנסה על עצמי - זה יהיה שפשוף האוזניים".

אוזניים. ShutterStock
פה נמצא הפתרון?/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • רופא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully