וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסון טבעי: לחזק את הגוף עם צמחי מרפא

שרון קוצר

27.1.2016 / 10:00

אם גם אתם מרגישים שהחורף והקור חובטים במערכת החיסונית שלכם, ומשאירים אתכם תשושים וחלשים – אולי כדאי לכם לנסות חיזוק טבעי. צמחי מרפא שיחזקו את המערכת החיסונית שלכם, יתנו לכם בוסט של אנרגיה ואפילו ירימו את החשק המיני

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
חלושעס, עייפות ודיכאון? שיבולת שועל/ShutterStock

בין אם זו תקופת החורף, התזונה שלנו או סיבות נוספות – מערכת החיסון שלנו זקוקה כל העת לחיזוקים והגנות, בכדי להתמודד עם הסביבה והגירויים המרובים שעוטפים אותנו.
רפואת צמחי המרפא מספקת לנו אפשרויות שונות לחזק את המערכת החיסונית, להמריץ את הגוף ולעזור לו להפעיל את המנגנונים הטבעיים של הגוף בדרך טובה ויעילה יותר.
הצמחים הינם בעלי סגולות תרפויטיות רבות, ומשמשים בין השאר גם לטיפול בחרדות, תשישות, עייפות, עוררות מינית, דלקות שונות ועוד. צעד צעד, הרגילו את גופכם להרגלים חדשים, שעשויים להשתרש ולהפוך את אורח חייכם לקצת יותר בריא.

ריפוי הגוף וחיזוק המערכת החיסונית:

שיבולת שועל – צמח עשב ממשפחת הדגניים. מתאים לטיפול בדיכאון, עייפות, חולשה פיזית ונפשית, הפרעות שינה, דיכאון בגיל המעבר, כאבי ראש, בעיות עיכול, אולקוס, מגביר ייצור חלב אצל נשים מניקות ועוד.

אוניה דה גאטו (אונקריה) - Uncaria tormentosa – מסייע בטיפול בזיהום ויראלי, הצטננויות, שפעת, הרפס, מחלת הנשיקה, דלקת פרקים, דלקות בדרכי השתן, אסטמה, דלקות בדרכי העיכול, דלקות גרון, דלקות ריאות, עייפות כרונית ופיברומיאלגיה. מקל על תופעות לוואי במקרים של טיפולים כימותרפיים.

שורש אכינצאה - מונע ומרפא מחלות זיהומיות ומחזק את המערכת החיסונית, מגביר זרימת דם וזרימה לימפטית, שחשובה לפעילות תקינה של המערכת החיסונית. מתאים לטיפול בזיהומים ויראליים, עוזר במניעת מחלות חורף, סינוסיטיס, דלקות גרון, שפעת, ברונכיט ועוד ולכן ניתן למצוא אותו במגוון פורמולות, המגנות ומסייעות להתמודדות עם סימני החורף. כמו כן, אכינצאה משפרת את פעילות הקיבה ואת הספיגה של המזון במערכת העיכול.

אנרגיה והמרצת הגוף

בניגוד לפירות שונים הממריצים את הגוף בזכות העלאת הסוכר בדם ולכן מומלצים לשימוש לפני פעילות ספורטיבית, או פירות המסייעים לסוכרתיים במקרה של ירידת רמות הסוכר, ישנם צמחי מרפא רבים אשר ממריצים את פעילות הגוף, מבלי לגרום לעליית הסוכר בדם.

עוד באותו נושא

8 צמחי מרפא שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה
מקלון קינמון. ShutterStock
בעל השפעה ממריצה ומחזקת. קינמון/ShutterStock

קינמון – מקליפת עץ הקינמון. בעל השפעה ממריצה ומחזקת. מטפל בהתקררויות, מעודד זרימת דם אצל אנשים הסובלים מקור. מתאים גם לטיפול ברמות סוכר גבוהות אצל סוכרתיים, ובמקרים של בעיות עיכול, גזים, כאבי בטן, שלשולים, בחילות, זיהומים במעיים ותולעים.

פלפל שחור – מסייע בספיגתם של צמחי מרפא בגוף ובהגדלת השפעתם ולכן הוא משולב בפורמולות רבות של צמחי מרפא. ממריץ את הכבד. מכייח, עוזר במקרים של מחלות בדרכי הנשימה, אסטמה, ממריץ את מערכת העיכול ומונע גזים.

מעוררי תשוקה וחשק מיני

העשרת התפריט היומי בפרוקטוז, עשויה לשפר את כוח הגברא. בין שלל צמחי המרפא שקיימים, ניתן למצוא צמחי מרפא המיועדים לעוררות מינית ולשיפור הזקפה. על צמחים אלה נמנים בין השאר:

ג`ינסנג – שורש הג'ינסנג שוהה מספר שנים באדמה וככל שהוא עתיק יותר, כך השפעתו גדולה יותר. ישנם 13 סוגים של ג'ינסנג, כשהנפוצים ביניהם הם האסיאתי/קוריאני, הסיבירי והאמריקאי. במרבית המקרים מערבבים בין שלושת הסוגים בתמיסה אחת לשיפור התפקוד המיני.

שורש ג'ינסנג. ShutterStock
לכאבי ראש, חום וגם לשיפור התפקוד המיני. שורש ג'ינסנג/ShutterStock

בנוסף, שורש הג'ינסנג מתאים לטיפול בכאבי ראש, חום, מגביר יכולת שרירים ללא ייצור חומצת חלב, מתאים במקרים של נדודי שינה, מעורר ומחזק את הגוף.

דקל ננסי – רוב המחקרים על צמח זה התמקדו בהשפעתו האפקטיבית על בלוטת הערמונית. הוא מתאים לטיפול במקרים של בעיות בתפקוד המיני, התנוונות אשכים, פרוסטטה מוגדלת ודלקות פרוסטטה. מונע הפיכה של טסטוסטרון להידרו-טסטוסטרון והא בעל השפעה על קולטני אנדרוגן ואסטרוגן. הדקל הננסי גם עוזר במקרים של חוסר איזון בהרומוני המין בגברים ונשים כאחד, וטוב גם למצבים של בעיות פוריות ודלקות בשתן.

הכותב הוא הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת 'ברא צמחים'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully