וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 המלצות חמות להקלה על כאבי המפרקים

23.2.2016 / 9:00

פיזיותרפיה, דיקור סיני, פעילות גופנית ונטילת תוספי תזונה – כל הדרכים לטפל במפרקים הכואבים בלי ליטול תרופות

פיזיותרפיה. ShutterStock
פיזיותרפיה בתכיפות הנכונה תעזור לכם להתמודד עם הכאב ואף למנוע אותו/ShutterStock

דלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס) – מצב דלקתי הנובע משחיקת של הסחוס ומרכיבי המפרק, שכיחה יותר בקרב גילאי 50 ומעלה, בעיקר נשים. הדלקת מביאה לנוקשות ולכאב והרופאים בדרך כלל ממליצים על נטילת תרופות אנטי דלקתיות ומשככי כאבים. התרופות עושות עבודתן נאמנה, אולם השימוש בהן מלווה, לעיתים, בתופעות לוואי ויעילותן אף פוחתת בחלוף הזמן. מה אפשר לעשות כדי לטפל בכאב באופן טבעי?

הדבר הראשון שכדאי לעשות כדי לטפל במחלה הוא ללמוד אותה. הכירו את המונחים ואת מהלך התפתחות המחלה. הלמידה תאפשר לכם להתאים את אורח החיים למצב החדש, והידע שתצברו יעזור לכם להפחית את העומס מהמפרקים, ליטול את תוספי התזונה הרלוונטיים, לחזק את השרירים ולמצוא את העזרים שיסייעו לכם בהפחתת הכאב.

פיזיותרפיה

פיזיותרפיה כוללת סל נרחב של טיפולים כגון: הדרכה להתמודדות יומיומית נכונה, התאמת תכנית תרגול מותאמת אישית, אולטרה סאונד טיפולי להפחתת תסמיני כאב ודלקת, טייפינג (חבישה מיוחדת) למפרקים להפחתת עומס וכאב, מכשיר TENS חשמלי להפחתת תסמיני כאב, שימוש בקור וחום וכן ייעוץ לגבי שימוש באביזרי עזר כגון תומכי ברך, מקלות הליכה, נעליים מותאמות או מדרסים.

תוספי תזונה

מחקרים מצביעים על כך שתוספי התזונה מסייעים בהפחתת הכאב ואף מאטים את קצב התקדמות המחלה. הרכיבים המקובלים כיום בתוספי התזונה הם גלוקוזאמין, אחד מאבני הבניין של הסחוס, ורכיב חדש בשם אפלאפין (Aflapin), מיצוי חדש ופטנטי של שרף צמח הבוסווליה (צמח הלבונה) המכיל חומרים ייחודיים המסייעים לבעיה. במחקרים נמצא שהאפלפין מתחיל לסייע לאחר 7 ימים בלבד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אילוסטרציה. ShutterStock
תוספי התזונה אינם תרופה ואין להם תופעות לוואי/ShutterStock

אפוסתרפיה

זהו טיפול ביתי המבוסס על מערכת ביו-מכנית דמוית נעל, המלמדת את השרירים שמסביב למפרק לעבוד בצורה נכונה, מורידה את העומסים מהמפרקים הפגועים ובכך מביאה להפחתה בכאב ולחזרה לפעילות.

השימוש במערכת זו אינו משנה את שגרת היום-יום של המטופל וניתן ליישום תוך כדי ביצוע מטלות אחרות בבית או בעבודה. המערכת מותאמת אישית לכל מטופל על ידי פיזיותרפיסט, המוסמך לטפל בשיטה זו.

אלטמן - אפוסתראפיה. אלטמן, ספק 500
אפוסתראפיה. טיפול ביתי המבוסס על מערכת ביו-מכנית דמוית נעל/ספק 500, אלטמן

הנעלה נכונה

רצוי לנעול נעליים עם בולמי זעזועים ולהתאים את סוליית הנעל למנח המפרקים. בקשו מהאורטוטיסט או מהפיזיותרפיסט שיסייע לכם בהתאמת הנעל.

טיפולים משלימים

מחקרים מסוימים מצביעים על יתרונותיה של ההידרותרפיה – טיפול ושיקום במים, בהפחתת כאב ותחושת הנוקשות במפרקים, בחיזוק שרירים מייצבים ובשיפור תגובות שיווי המשקל. בנוסף, קיימות עדויות במחקר גם ליעילותה של הרפואה הסינית ודיקור סיני בהפחתת הכאב.

אביזרים

לעתים מקל הליכה או תומך ברך יכולים לעשות פלאים. התאמת תומך ברך נעשית על ידי איש מקצוע בהתאם למנח הביו?מכני של הגוף. שימו לב שלא להשתמש בתומך הברך באופן קבוע על מנת שלא לגרום להיחלשות השרירים המייצבים סביב המפרק.

יום היוגה הבינלאומי הראשון, פריז, יוני 2015. AP
יוגה. הפעילות הגופנית היא תרופת פלא חינמית/AP

פעילות גופנית

הסובלים מדלקת מפרקים בדרך כלל שרויים ב"מעגל קסמים" של עייפות, נוקשות וכאב ולכן נמנעים מביצוע פעילות גופנית. אולם הפעילות הגופנית חיונית מאין כמוה. היא מחזקת את השרירים סביב המפרק, מפחיתה את העומס המופעל עליו ובסופו של דבר מקלה על הכאב.

אל תימנעו ממנה. מומלץ לבצע פעילות אירובית כמו הליכה (ניתן להיעזר במקלות הליכה נורדים, תומכי ברך ובסוף ההליכה לקרר מעט את המפרק הכאוב), מתיחות (יוגה למשל) וחיזוק שרירים (פילאטיס) ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לשריר הארבע ראשי (השריר בקדמת הירך, מעל הברך). היוועצו בפיזיותרפיסט להתאמת תכנית מתאימה.

גלולה נגד השמנה. ShutterStock
משחק תפקיד מרכזי/ShutterStock

שינויי תזונה

המשקל שלכם משחק תפקיד מרכזי בעומס המופעל על המפרקים, במיוחד על מפרקי הרגליים. ירידה במשקל עשויה לשפר את התנועתיות של הגוף כולו, להפחית את הכאב ולמנוע מהמפרקים נזק עתידי.

השילוב המומלץ

דרכי ההתמודדות רבות ומגוונות ובלב הטיפול נמצאים הפחתת הכאב ושיפור התפקוד היומיומי. אנשים רבים מחפשים שיטות טיפול שמרניות ובטוחות ובחירה במספר גישות טיפוליות מומלצת בהחלט (אך בהדרגה על מנת לנטר השפעתו של כל טיפול). כך למשל ניתן לשלב פעילות גופנית מותאמת, תוספי תזונה והפחתה במשקל.

טיפול נכון יכול בהחלט לשנות את מהלך המחלה. והכי חשוב, אך פעם לא מאוחר להתחיל.

בברכת רפואה שלמה.

- המידע בכתבה שלעיל מהווה המלצות מניעה בלבד ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. בכל מקרה יש להיוועץ בגורם רפואי מוסמך לצורך אבחון והתאמת טיפול.

הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה

וואלה! NEWS בשיתוף אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully