וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים את סוד האושר? הוא לא בארנק שלכם

13.1.2016 / 16:00

מחקר חדש ומקיף מצא שאנשים שמתעדפים את זמנם על פני ממונם נהנים מרמות אושר גבוהות יותר. עם זאת, אל תמהרו לסגור את חשבון הבנק, כי לפעמים בשביל זמן פנוי, צריך להשקיע קצת כסף

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: הנה עוד דרך שתעשה אתכם מאושרים

אם אתם חושבים שסוד האושר קשור למה שקורה בעו"ש שלכם, תחשבו שוב. זה דווקא הלו"ז שלכם שקובע. מחקר שפורסם בכתב העת Social Psychological and Personality Science, מה שחסר לכם כדי להיות מאושרים יותר הוא עוד זמן פנוי, לא עוד כסף.

במחקר השתתפו למעלה מ-4,600 אנשים מארה"ב וקנדה, והחוקרים הציגו להם 6 שאלונים שונים וביקשו מהם להזדהות עם המאפיינים וההעדפות שתואמים את הערכים שלהם בצורה הטובה ביותר. כך למשל, אחת השאלות היתה – מה יעדיפו: לגור בבית יקר שהנסיעה ממנו לעבודה קצרה יותר, או בבית זול יותר שהנסיעה ממנו למקום עבודתם ארוכה יותר? מתברר שעבור למעלה ממחצית מהנשאלים זמן ממוקם גבוה יותר מפיננסים בסדר העדיפויות. ככל שהנשאלים היו מבוגרים יותר, כך הם נטו לתעדף את זמנם במיקום גבוה יותר, על פני כסף.

"כבר היו מחקרים בעבר שניתן היה להסיק מהם שיש קשר בין תעדוף של זמן על פני כסף ובין מידה גדולה יותר של אושר, אבל היו שני ממצאים שהפתיעו אותי במיוחד", אמרה אשלי ווילאנס, דוקטורנטית לפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת בריטיש קולומביה, שעמדה בראש המחקר.

אישה שוכבת על ספה. ShutterStock
שווה להשקיע כמה שקלים במנוחה ובפנאי/ShutterStock

הדבר שהדהים את ווילאנס יותר מכל היה העובדה ש"התוצאות לא הושפעו במיוחד מגורמים שנתפסים כמנבאים של איכות חיים כמו מצב אישי, מין, או רמת הכנסה. בכל רמות ההכנסה שנבדקו במחקר שלנו, תעדוף הזמן של הנבדק על פני ממונו הוביל לרמת אושר גבוהה יותר, גם בקרב בעלי ההכנסה הנמוכה ביותר וגם בקרב בעלי ההכנסה הגבוהה ביותר. ולדעתי, זה ממצא מאוד מעניין", הסבירה ווילאנס.

עוד באותו נושא

יש אנשים שכן יכולים לקנות אושר

לכתבה המלאה

איפה קונים זמן?

לדברי ווילאנס, חיסכון של דקות או אפילו שעות במשימות יומיומיות תלוי לעתים באפשרות להוציא כמה שקלים פה ושם. "אני סבורה שאנשים לא חושבים על כסף ככלי שיכול לשנות את זמנם, ואני מקווה שהמחקר ידגיש דרכים שיאפשר לאנשים לעשות את ההחלטות האלה ביום יום". ווילאנס אמרה שמדובר על צעדים כמו למשל, קניית מצרכים אונליין או תדלוק בתחנת הדלק המעט יקרה יותר, אך הקרובה יותר הביתה. "בעלי נוסע אל ומהעבודה דרך כביש אגרה, אבל זה חוסך לו רבע שעה לכל כיוון", מספרת ווילאנס. "אז אפילו שזה עולה לו מעט יותר כסף, זה חוסך לו זמן. המפתח הוא למצוא את המקומות שבהם אנחנו יכולים לחסוך 10, 15 ואפילו 30 דקות".

אם שבוע העבודה שלכם עמוס במיוחד, ווילאנס ממליצה לכם למצוא עוזרת או חברה לשירותי ניקיון, שיורידו מכם את עול עבודות הבית, כדי שאתם תרוויחו קצת זמן פנוי עם המשפחה והחברים. "זו לא חייבת להיות הוצאה קבועה, אבל ההשקעה של 40 דולר עבור שעות ניקיון בודדות תניב לכם תועלות נוספות", היא מסכמת. "במקום לקנות לעצמכם כוס קפה כל בוקר בדרך לעבודה, תחסכו את הכסף הזה ותשמרו אותו לקניית זמן פנוי ויקר בסוף השבוע", אמרה ווילאנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully