וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני או אחרי: מתי כדאי לאכול כדי לשרוף יותר שומן באימון?

11.1.2016 / 15:00

תזמון נכון של הארוחות סביב פעילות גופנית יכול לשפר את שריפת השומנים ביותר מ-20%. ניסוי אנגלי בדק מתי כדאי לאכול - לפני או אחרי אימון. הממצאים הראו שזה תלוי בעיקר במין של מי שמתעמל

צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

בווידיאו: הנה אחת הדרכים לשרוף קלוריות

אחת ההחלטות הכי נפוצות עם הגיעה של השנה החדשה היא ירידה במשקל. חלק נודרים להתחיל דיאטה, ואילו אחרים נשבעים שהשנה הם ינצלו את המנוי שלהם לחדר הכושר. כעת, ניסוי חדש עשוי להיות רלוונטי לאלה וגם לאלה - ויסייע בשילוב נכון של תזונה ופעילות גופנית למקסום הירידה במשקל.

הניסוי שתוצאותיו עתידות להתפרסם בתוכנית של ה-BBC Trust Me I'm A Doctor ופורסם בירחון הרפואי Journal of Nutrition נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת סארי בגילפורד, אנגליה. הניסוי נערך על 13 נשים ו-17 גברים במהלך ארבעה שבועות, בהם נדרשו להגיע לשלושה אימוני כושר שונים בשבוע. לפני ואחרי כל אימון כל אחד מהם שתה משקה, כאשר חלקם קיבלו משקה פלאסיבו ואחרים משקה שמכיל סוכר, שנחשב לפחמימה פשוטה.

על פי התוצאות של הניסוי נמצא כי נשים יכולות לשרוף עד 22 אחוזים יותר שומן בפעילות גופנית פשוטה על ידי תזמון הארוחות שלהן בצורה אחרת. גברים ישרפו 8 אחוזים יותר, על ידי תזמון נכון של הארוחות. אבל שימו לב: לא מדובר באותו תזמון עבור גברים ונשים.

מבנה פיזיולוגי אחר

זה ידוע שגברים ונשים מאחסנים פחמימות ושומנים בצורה אחרת בגוף; לכן, זה זה לא מפתיע ששני המינים גם שורפים שומן בצורה שונה. אז מה המסקנה של החוקרים? על מנת שגברים יוכלו למקסם את שריפת השומנים, מומלץ שיאכלו אחרי פעילות גופנית. לנשים לעומת זאת, מומלץ לאכול כ-90 דקות לפני שהן מתחילות להתעמל.

אימון ריצה. ShutterStock
הגוף לא שורף פחמימות ושומנים באותה צורה/ShutterStock

החוקרים ציינו כי יש סיבה טובה לכך שהגוף הנשי והגברי מגיבים באופן שונה לצריכת ושריפת שומן ופחמימות. גברים ישרפו את הפחמימות לפני השומן - זו הסיבה שגברים שאכלו פחמימות שרפו פחות שומן מאשר אלה שלא צרכו פחמימות לפני אימון. גופן של נשים להבדיל, מאחסן פחמימות במקום לשרוף אותן. לכן, אם אישה אוכלת פחמימות לפני אימון, היא תשרוף שומן בשיעור גבוה במשך שלוש שעות הבאות לאחר צריכת הפחמימות.

"לנשים יש יותר שומן סביב המותניים והבטן, שחרור טוב יותר של חומצות שומן בדם והבדלים הורמונליים שגורמים להן להיות יותר חסכניות בשימור רמת סוכר ושריפת השומן. זה כנראה יתרון אבולוציוני שקשור בהיריון והופך נשים לטובות יותר בניהול הדלקים שלהם כדי לחסוך לעובר", הסביר עורך המחקר ד"ר דייויד קולינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully