וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כשאתם יוצאים מהמקלחת?

6.1.2016 / 13:00

מי מאיתנו לא שם על עצמו מגבת ישר אחרי המקלחת. ולא, לא תמיד זה בגלל שקר לנו. למה אנחנו בוחרים שלא להסתכל על עצמנו עירומים במראה, ואיך הדבר הפשוט הזה דווקא יכול להועיל לדימוי הגוף שלנו?

צילום מסך

בווידיאו: הנה אישה שיש הרבה מה ללמוד ממנה על דימוי גוף

זה בוודאי נשמע לכם מוכר. אתם יוצאים מהמקלחת וישר מתעטפים במגבת לפני שהגוף שלכם ישאר חשוף. אם גם אתם נוהגים ככה, כמו מרביתנו, מומחים טוענים שמדובר בפספוס של רגע שיכול לתת דחיפה להערכה העצמית שלכם.

"כשאנחנו שמים מחסום לעירום שלנו וישר עוטפים אותו במגבת זה דוווקא גורם לנו לפתח הסתכלות שלילית על הגוף שלנו, במקום לנרמל את החוויה", הסבירה ד"ר איימי ל. פלאוורס, פסיכולוגית קלינית ומומחית לדימוי גוף ל-Yahoo. לדבריה להסתכל על עצמך עירום במראה זה הדבר ההגיוני ביותר לעשות, שכן המראה ממילא בדרך כלל נמצאת שם. אז למה רובנו מתאמצים לא להעיף אליה מבט כשאנחנו עירומים ללא מגבת?

לדברי מומחים לדימוי גוף, קיימות שתי סיבות מדוע איננו מישירים מבט לאמת העירומה הניצבת מולנו ומעדיפים להתכסות ישר אחרי המקלחת: הראשונה היא שאנשים נוטים להתמקד בפגמים במקום בנכסים הטובים שלהם. והשניה היא שאנחנו משווים את עצמנו באופן טבעי לאחרים. המוח שלנו נוטה ללכת לסטנדרטים החברתיים של שלמות ובינינו, מי מאיתנו נראה כמו דוגמן בגדי ים?

הכל באשמת החברה

"החברה גורמת לנו לחשוב כל הזמן על הדרכים שאנו יכולים לשפר את עצמנו", מסבירה ד"ר פלאוורס. "אבל ככל שאנחנו מתמקדים בפגמים שלנו, כך הם גם מוגדלים - ואז אנחנו רוצים להימנע מלהסתכל על הגוף שלנו, לא משנה מתי".

חדר רחצה. ShutterStock
המראה שם, אז למה אתם לא מסתכלים?/ShutterStock

אבל רגע לפני יאוש, יש טריק פשוט שיאפשר לכם להביט בעצמכם עירומים במראה ולהסתכל על החוויה בצורה חיובית.

ד"ר סרי שפרד, פסיכולוגית ומומחית לדימוי גוף ממליצה להסתכל על עצמכם ולמנות חמישה דברים שאתם אוהבים בגוף שלכם באותו יום. זה יכול להיות משהו קטן כמו לאהוב את הלק שמרחתם על הציפורניים, וכמובן משהו גדול יותר לגבי איברים אחרים בגוף שלכם. לדבריה, מדובר על חוויה מעצבת - לא פחות. דבר נוסף שיעזור לכם, הוא לחשוב על מחמאות שקיבלתם על איך שנראיתם באותו יום, ואם אתם עדייין לא מצליחים לתת לעצמכם מחמאות, תזכירו לעצמכם את הנסיונות ואת המאמץ שאתם עושים לאחרונה כדי להיראות טוב יותר.

ד"ר שפרד ממליצה לנסות את טריק המראה פעם בשבוע ולהגיע עד לנקודה שבה אתם מרגישים בנוח להסתכל על עצמכם עירומים מול המראה כל יום. לדבריה, אתם לא צריכים לאהוב את כל מה שאתם רואים במראה, אלא רק לחשוב על הגוף שלכם בצורה חיובית וטבעית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully