וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הוצאת הגרעפס: האם הוא באמת חיוני?

12.1.2016 / 8:00

אחד הדברים הראשונים שהסבתות והאימהות שלנו מלמדות זה שהתינוק חייב להוציא גרעפס אחרי כל ארוחה. האם זה נכון? למה הם לא מצליחים לעשות גרעפס בעצמם? ואיזו תנוחה הכי מתאימה בשביל לעזור להם? בדקנו עם המומחים

יח"צ - חד פעמי

רז שפירא, אמא ל-2, מארחת באולפן וואלה! NEWS את רונית דויב, המנהלת המדעית של סימלאק לדיון מעמיק באחד הנושאים השנויים במחלוקת בקרב תינוקות.

דויב: "בזמן האכילה תינוקות בולעים אוויר, ומכיוון שתכולת הקיבה שלהם קטנה מאוד, האוויר עלול לבוא על חשבון האוכל. לכן חשוב לשחרר אותו גם באמצע הארוחה וגם בסופה. לעומת הנקה, בהזנת בקבוק יש נטיה לבלוע יותר אויר לכן כשהתינוק עושה הפסקה קטנה במציצות מומלץ להרים ולעודד את התינוק לעשות לגרעפס. אם כעבור כמה דקות אין סימן לגרעפס, והתינוק לא סובל אפשר להניח לעניין".

האם יש תנוחות מומלצות להוצאת גרעפס?
"התנוחה הקלאסית היא הנחת התינוק על הכתף כשהבטן שלו נלחצת אלינו קלות, ואפשר גם הפוך, שהגב שלו לכיוון הבטן שלנו והיד שלנו תומכת קלות בבטנו במעין ישיבה נתמכת. אפשר ממש להשכיב את התינוק כשבטן שלו נתמכת על האמה שלנו וביד השניה לעסות בעדינות את גבו. אפשר להחליף בין התנוחות, כל פעם יכולה תנוחה אחרת לעבוד.

כיצד ניתן לצמצם את כמות האוויר שהתינוק בולע?
"כדי לצמצם את בליעת האויר בהזנת בקבוק חשוב להטות את הבקבוק כך שכל הפטמה תהיה מלאה בחלב ולא רק חצי ממנה, חשוב להגביה מעט את התינוק, לשים לב מתי התינוק מסיים למצוץ ולא להוציא את הפטמה באמצע המציצה, והכי חשוב להיות עירניים ולשים לב מתי התינוק לא נינוח וצריך את העזרה שלנו.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully