וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא מתביישות: הנשים שפונות לניתוחי אסתטיקה אינטימית

ד"ר בני שכטר

23.12.2015 / 15:00

ד"ר בני שכטר מסביר למה כדאי להקשיב בעיון לנשים שמוטרדות ממראה איבר המין שלהן, מהן הבעיות הנפוצות שעליהן הן מתלוננות ואילו ניתוחים המוצעים כיום, יכולים לסייע בפיתרון הבעיות הללו

אשה עירומה. ShutterStock
"חרדה לרגע שאצטרך להתפשט"/ShutterStock

ד' ישבה מולי בעיניים דומעות.
"אני חייבת שתעזור לי", אמרה.
"אני סובלת כבר שנים. אני מתביישת להתפשט ליד אנשים במקלחות, בצבא ובבריכה. גם עם גברים, אני חרדה לרגע שאצטרך להתפשט. ולכן בהרבה מקרים אני פשוט נמנעת מיצירת אינטימיות. גם כשזה כבר קורה, אני לא מוכנה שזה יהיה עם אור".

לאחר בדיקה הבנתי למה ד' כל כך מוטרדת ממראה איבר המין שלה. צד אחד של שפתי הנרתיק הפנימיות שלה היה גדול מאד ובולט, ואילו הצד השני היה קטן עד כמעט לא קיים. ברמה הפונקציונאלית זה לא בדיוק משנה ולרוב הגברים זה לא ממש יפריע. זה לא מפריע לקיים יחסי מין ולא יפריע לה להרות או ללדת ולכן אין סיבה רפואית ממשית לטפל בנושא.

אבל ד' התעקשה שמצב זה פוגע משמעותית באיכות חייה ובדימוי העצמי שלה ושהיא חייבת לשנות את המצב בכדי לחיות חיים רגילים. זוהי דוגמה אמתית ומציאותית למקרים שהולכים ומתגברים, בארץ ובעולם, של נשים שמוטרדות ממראה איבר המין שלהן ופונות ליעוץ.

במחשבה ראשונה זה אולי נשמע לכם טיפשי, לא חשוב ולא רציני מספיק. הרי כולנו היינו שמחים לשנות דבר או שניים בגוף שלנו, גברים ונשים כאחד. ועם זאת, אנחנו לא רצים מיד למנתח בכדי לשנות. בתחילת דרכי כרופא נשים צעיר, גם אני לא הבנתי את התלונה שלהן והיא נשמעה לי הזויה אך עם השנים והחשיפה למספר רב של מטופלות ובעיות במהלך עבודתי כרופא נשים וכסקסולוג, הבנתי שיש צורך אמיתי לעזור לנשים הללו.

חוסר ידע או מצוקה אמיתית?

במקרים רבים מדובר פשוט בחוסר ידע או בביטחון עצמי נמוך שאינו מוצדק. כמו כל איבר בגוף שלנו גם לאיבר המין הנשי יש סוגים, מינים, וצורות שונות. למרבה השמחה, בחלק מהמקרים ניתן לשכנע את הנשים שאיבר המין שלהן הוא נורמלי ותקין לחלוטין. אבל בחלק מהמקרים הן צודקות. מספיק מבט אחד בעיניהן בכדי להבין עד כמה אמיתית ורצינית מצוקתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה. ShutterStock
רוב הניתוחים מבוצעים בשיתוף עם מנתח פלסטי, דבר שמבטיח תוצאות טובות מבחינה רפואית ואסתטית כאחד/ShutterStock

קיימות סיבות רבות ושונות שבגללן נשים סובלות ממבנה איבר המין שלהן: שינוי שחל בו לאחר לידה, שינוי בצורה או פגיעה והצטלקויות במקום - דבר שמפריע לא רק ברמה האסתטית אלא גם גורם לעתים לכאבים ואי נוחות בחיי היום-יום ובזמן מגע מיני. תופעה נוספת היא שבמקרים מסויימים, לאחר מספר לידות הנרתיק מתרחב משמעותית באופן הפוגם בהנאה מיחסי המין (במקרים כאלה חשוב לברר האם זו באמת בעיה של הנשים, או שהן מנסות "לרצות" את בן הזוג). המקרים הללו ומקרים דומים נוספים, משוייכים כיום לנישה רפואית שהתפתחה מאוד באירופה ובארה"ב - אסתטיקה גניקולוגית.

הניתוחים המבוצעים בתחום האסתטי האינטימי הם רבים ומגוונים ומטפלים בקשת רחבה של בעיות, בהן: הקטנת השפתיים הפנימיות, הקטנת השפתיים החיצוניות, תיקון חוסר סימטריה בשפתי הפות, תיקון צלקות ועיוותים לאחר לידות, תיקון ואיחוי של קרום הבתולים, היצרות של הנרתיק ועוד. סוגי הניתוחים השונים מצריכים ידע וניסיון בתחום שמאחד בתוכו ידע גינקולוגי, כירורגי וגם פלסטי. לכן את רוב הניתוחים הללו מבצעים יחד עם רופא פלסטיקאי. כך אנחנו מבטיחים תוצאות טובות יותר מהבחינה הרפואית והאסתטית גם יחד.

תיאום ציפיות

היום, כאשר אישה מתלוננת על כך שאינה מרוצה מהמראה האינטימי שלה, אי אפשר לבטל את תלונתה כלאחר יד, אלא יש צורך להקשיב לה בעיון רב. לדעת ולהבין מה בדיוק מפריע לה? למה זה מפריע? ממה היא סובלת? האם זה מפריע ברמה הרגשית, הגופנית, הפונקציונאלית או רק ברמה האסתטית? מה המטרה שהיא רוצה להשיג? האם זה עבורה? או האם יש רצון לכפר על או לפתור בעיה אחרת? האם יש דרישות של בן הזוג שמעורבות בזה?

לאחר מכן אנו בודקים האם יש מקום להתערבות כירורגית ואם כן עד כמה היא נחוצה וכמה היא מורכבת. אחרי השלב הזה מגיעים ההסברים. יש להסביר לכל אישה מה המשמעות של ניתוח כזה, מהם הסיכונים והסיבוכים האפשריים ומהו תהליך ההחלמה הצפוי. חשוב מאוד לעשות תיאום ציפיות בין מה שהאישה רוצה וחושבת שיהיה, לתוצאה הסופית האפשרית.

מניסיוני אני יכול לדווח שאכן יש לא מעט נשים שניתוחים כאלה משיבים להן את הביטחון, החשק, חדוות המין והדימוי העצמי האישי ואינטימי שלהן.

ד"ר בני שכטר הוא מומחה במיילדות, גניקולוגיה וסקסולוגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully