וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו לעבוד: כמה צריך להזיע כדי לשרוף ג'אנק פוד?

25.12.2015 / 8:00

אתם אולי כבר יודעים כמה קלוריות יש בג'אנק פוד שאתם אוכלים, אבל אם רק תדעו כמה אתם צריכים לעבוד אחר כך כדי לשרוף אותו אולי תשנו את דעתכם רגע לפני שהוא נכנס לכם לפה. הדיאטנית שלנו עם כל הנתונים המבאסים

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

שניצל, צ'יפס, פיצה ושאר המאכלים המכונים ג'אנק פוד מכילים כמות גדולה מאוד של קלוריות ושומן. זו הסיבה שדרושה פעילות גופנית מאומצת וממושכת - שלפעמים מגיעה לכמעט שעתיים - כדי לשרוף את הקלוריות שנאכלו בארוחה אחת. בשל השוני בהרכב רקמות הגוף, נשים צריכות לעבוד אפילו קשה עוד יותר. אז כמה זמן בדיוק דרוש לרוץ כדי לשרוף את כמות הקלוריות שיש בקרואסון שוקולד אחד או בהמבורגר שנטרף בלילה? הנתונים לפניכם. אל תיבהלו.

בואו להשתתף בחידון הקלוריות הגדול שלנו

1. צ'יפס

איך לשרוף קלוריות של ג'אנק פוד?. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
נחשב לתוספת, מזיק הרבה יותר מכך/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

מנת צ'יפס מהווה תוספת להרבה מאוד מאכלים. רבים מאיתנו מוסיפים צ'יפס לתוך פיתה במנת פלאפל, לצד השניצל או הנקניקיה מבלי לשים לב. מנת צ'יפס ממוצעת מכילה כ- 460 קלוריות וכ- 22 גרם שומן. ארגוני הבריאות בעולם ממליצים שכמות הקלוריות הבאות מהשומן יהוו עד 30% מכמות הקלורית היומית. באכילת מנת צ'יפס זו, אתם כבר אוכלים כשליש מכמות השומן המומלצת לכם ליום שלם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. קרואסון שוקולד גדול

איך לשרוף קלוריות של ג'אנק פוד?. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
הרבה שומן טראנס/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

קרואסון שוקולד גדול מכיל כ-600 קלוריות וכ-27 גרם שומן. הקרואסון מזוהה עם המטבח הצרפתי ובארץ הוא נפוץ בבתי קפה ומאפיות רבות. המאפה איננו שוקל הרבה אך הוא עשיר בקלוריות בשל כמות הסוכר והשומן שבו. בנוסף, קיימת חשיבות גם לסוג השומן במאכלים השונים. הקרואסון מכיל בדרך כלל כמות גדולה של שומן טראנס, זהו שומן צמחי מוקשה חלקית שנמצא כי הוא עלול לגרום למחלות לב וכלי דם וסוכרת.

3. משולש פיצה

איך לשרוף קלוריות של ג'אנק פוד?. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
עדיף מקמח מלא/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

משולש פיצה מכיל כ-350 קלוריות וכ-12 גרם שומן, ובדרך כלל קשה יהיה לנו להסתפק רק בו. אם תוסיםו לפיצה ירקות, ותבחרו בכזו המכילה בצק העשוי מקמח מלא, תוסיפו למנה סיבים תזונתיים שתורמים בין היתר לתפקוד מערכת העיכול ואיזון רמות הסוכר בדם.

4. שניצל

איך לשרוף קלוריות של ג'אנק פוד?. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
גם שמן וגם מטוגן/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

שניצל עשוי בדרך כלל מחזה עוף מטוגן ומצופה בפירורי לחם וביצה. מנת שניצל בינונית מכילה כ-400 קלוריות וכ-18 גרם שומן שמגיעים בעיקר בגלל תהליך הכנתו בעזרת הטיגון, הגורם לספיגה גבוהה של שמן.

מלבד העובדה שהטיגון מעלה את הערך הקלורי, נמצא כי מזון מטוגן עלול גם להזיק לבריאות. הסיבה לכך היא העובדה ששמן בטמפרטורה גבוהה נוטה להתחמצן ובעקבות זאת הוא עלול להאיץ תהליכי חמצון קיימים בכלי הדם ולהגביר את הסיכון לטרשת עורקים. בנוסף, בתהליך הטיגון השמן עובר תהליכי פירוק לחומרים העלולים לגרום לסרטן.

5. המבורגר עם לחמניה

איך לשרוף קלוריות של ג'אנק פוד?. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
וזה עוד בלי תוספות/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

במנת המבורגר הכוללת לחמנייה יש בממוצע כ-500 קלוריות, וכ-17 גרם שומן. כמות הקלוריות וסך השומן נקבעים על פי כמות הבשר וכמות השומן שבו, צורת הבישול, וכמובן גודלו. שימו לב כי תוספות כמו בצל מטוגן ורטבים שונים מעלים את הערך הקלורי של המנה בכ-200 קלוריות נוספות.

6. משקה תוסס

איך לשרוף קלוריות של ג'אנק פוד?. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
אין שומן, אבל עדיין משמין/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

רבים מאיתנו התרגלו לשתות שתיה מתוקה, שמוסיפה כמויות גדולות של סוכר וקלוריות. פחית משקה (330 מ"ל) מכילה בממוצע כ-142 קלוריות (ללא שומן). צריכה גבוהה של סוכר עלולה לפגוע בבריאות השיניים, להוביל להשמנה ולתחלואה בסוכרת ובמחלות רבות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully