וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החיידק הטורף: האם יש ממה לחשוש?

15.12.2015 / 18:15

שלוש נשים נדבקו מחיידק טורף בבית החולים שיבא ונאלצו לעבור בעקבות זאת כריתת רחם. פרופסור רוני וולף, מנהל מחלקת עור בבית החולים קפלן הגיע לאולפן וואלה! NEWS כדי להסביר איך אפשר להדבק מהחיידק ולמה זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. צפו בראיון

פרופ' רוני וולף על חיידק טורף/עריכה: ניר חן

שלוש נשים שילדו באחרונה בבית החולים שיבא שבתל השומר נדבקו בחיידק מסוג סטרפטוקוק A שמכונה גם "חיידק טורף" ונאלצו לעבור כריתת רחם. אחרי שהתגלה המקרה הראשון, העלו בדיקות שנערכו בבית החולים כי אישה נוספת נדבקה ועל כן עלה החשש כי מדובר בהידבקות מאיש צוות. בהמשך, בדיקות שנערכו אישרו את ההערכה, שככל הנראה רופא הוא שהדביק אותן והוא הוצא לחופשה ומטופל כעת בתרופות.

היום (שלישי) נודע כי אישה שלישית שהייתה מאושפזת באחרונה בבית החולים שיבא נדבקה בחיידק טורף ואף היא עברה כריתת רחם. בבית החולים הדגישו כי אין קשר בין החיידק שנמצא אצל האחרונה לחיידק שאותר אצל הרופא, שעל פי החשד הדביק את שתי הנשים הקודמות.

כדי להבין את מה שהתרחש ולברר אם נשקפת כעת סכנה לחולים בבית החולים ראיינו את פרופסור רוני וולף, מנהל מחלקת עור ומין בבית החולים קפלן ברחובות. לדבריו של וולף אומנם אפשר להגיד בסבירות גבוהה שההידבקות היא מהרופא, אבל לא בוודאות. "ניתן יהיה להוכיח זאת בבדיקות מעבדה מאוד מתוחכמות אבל בשלב זה קודם כל מצאו את הסטרפטוקוק על ידיו של הרופא, ולא משנה אם הנשים נדבקו ממנו או לא, בבית החולים חיסלו את החיידק שזה דבר די קליל לעשות", מסביר פרופסור וולף.

שיבא תל השומר, ינואר 2012. דרור עינב
חדר המיון של שיבא/דרור עינב

סטרפטוקוק הוא חיידק נפוץ שעשוי להיות די אלים, אם כי לדבריו של פרופסור וולף יש 10-15 אחוזים שנושאים אותו בפה או במקומות אחרים מבלי שהם יחלו. "החיידק יכול לגרום לדלקת שקדים ועוד כל מיני דברים. בין היתר הוא יכול להיות החיידק הטורף כאשר הוא נמצא בעור וגורם לנמק", הסביר וולף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

5,000 מקרי מוות כל שנה מהידבקות בחיידקים

ובאשר להתפשטות החיידק, וולף הסביר כי "החיידק יכול לעבור דרך מגע אבל גם באמצעות מערכת הנשימה. בעיקר שבלידות לא נהוג להשתמש במסכה אז הוא יכול לעבור מהפה של הרופא אל כל פתח שנמצא בעור או בריריות". כריתת הרחם לדבריו נעשתה רק לאחר שזיהו זיהום ברחם, ואיתרו נמק רציני, כך שלא היה מנוס אלא לכרות אותו.

רק לאחרונה דו"ח מבקר המדינה חשף כי מתרחשים 5,000 מקרי מוות בשנה בבתי החולים שנובעות מהידבקות בחיידקים. האם זה אומר שבית החולים הוא מקום מסוכן?

לדבריו של וולף יש אנשים עם מערכת חיסונית חלשה שממליצים להם שלא יגיעו לבתי החולים באופן כללי, מפני שהם יכולים להדבק בחיידקים ביתר קלות ומדובר על סיכונים שנלקחים בחשבון. ובאשר ליולדות, כדי להוריד את מפלס הפחד, מסביר פרופסור וולף כי "מדובר במקרים מאוד מאוד נדירים, במיוחד כאשר מדובר בחיידק הסטרפטוקוק שתוקף ברוב המקרים את העור. יש אלפי לידות ויש אחוזי סיכון נמוכים ידועים, אבל חשוב לזכור שהם נמוכים לאין שיעור ממספר הלידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully