וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש כזה דבר: 5 סיבות למחלת הסוכרת שלא קשורות לאוכל

אורלי בן לולו, מאמר אורח

22.12.2015 / 10:00

גוף האדם שואף לאיזון, כך שבמקרה והוא מתערער הוא מבקש מאיתנו עזרה. איך מזהים את הסימפטומים המובילים לסוכרת ולמה ממש כדאי לשים לב? מומחית לרפואה טבעית מסבירה

עריכה: ניר חן

בווידאו: האם מדבקה חכמה תחליף את זריקות האינסולין?

סוכרת אומנם מוגדרת כמחלה, אולם למעשה מדובר על סימפטום - מעין תמרור המבקש להצביע על תחלואים נוספים כתוצאה מאיבוד האיזון מבחינה פיזית, נפשית או רגשית. הכדורים, הזריקות ושינוי הרגלי התזונה הם בדרך כלל פתרון נקודתי וזמני שאין בכוחם לטפל במקור הבעיה ולעקר אותה, בטח שלא להחזיר אותה לאחור.

שינוי הרגלי התזונה הוא אמנם מרכיב קריטי, אולם חשוב לדעת שמלבד הקפדה על הרכב הדיאטה, והגדרת אחוזים מומלצים של פחמימות, חלבון ושומן קיימות סיבות נוספות, מהותיות לא פחות, שגורמות למדדי הסוכר לעלות ולהיווצרותה של הסוכרת.

1. לחץ ומתח נפשי מתמשך
הגוף נאלץ להפנות הרבה מאוד אנרגיה וריכוז כדי להתמודד עם מצבים של לחץ ומתח נפשי גבוה. אלא שכמות המשאבים בגוף היא מוגבלת, וכתוצאה מכך נוצרת הזנחה בחלקים אחרים. התוצאה: הגוף יוצא מהאיזון הטבעי ומדדי הסוכר מטפסים מעלה.

במחקר שנערך בבית החולים וולפסון לפני כשלוש שנים במהלך המבצע הצבאי "עמוד ענן", נמצא כי רמות הסוכר בקרב החולים המאושפזים עלו בצורה ניכרת ביחס למדדים שנבדקו בשגרה ומצב הסוכרת שלהם החמיר. במסגרת המחקר נערכה השוואה בין רמות הסוכר של המאושפזים שנמדדו 3 ימים לפני הלחימה לרמות הסוכר שהתקבלו במשך ארבעת הימים הראשונים ללחימה. ב-3,573 בדיקות סוכר שנמדדו עלה כי הממוצע של רמת הסוכר עלה באופן משמעותי: 176 מ"ג לדציליטר בהשוואה ל-169 מ"ג לדציליטר לפני המלחמה. הבשורות המעודדות הן שניתן לסייע לגוף להתמודד עם הלחץ והמתח הנפשי ולהקל עליו ובכך לצאת מקבוצת סיכון זו.

2. טראומה או משבר
חוויה של טראומה או משבר משמעותי שלא טופלו בעבר, ונחרטו בנפש האדם עלולים לבוא לידי ביטוי בסימפטומים פיזיים. מדובר במצב מודחק הנותן את אותיות גם בגוף ומוציאו מאיזון. מחקר אמריקאי שנערך במשך 22 שנים באוניברסיטת הרווארד מצא כי יש קשר בין התפתחות סוכרת מסוג 2 בקרב נשים ובין טראומות מהעבר.

סטרס. ShutterStock
תנשמו עמוק/ShutterStock

המחקר עקב אחרי יותר מ-49,739 נשים שעבדו כאחיות. מבין הנשים שידווחו כי נחשפו לאירוע טראומתי, 6.2% פיתחו סוכרת. בכלל, המחקר הצביע קשר בין נשים עם תסמיני פוסט טראומה לסיכון גבוה לפתח טראומה. בנוסף, בשנים האחרונות יותר ויותר מקרים מגיעים לבית המשפט במסגרת תביעות של חיילים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית או נפגעי תאונות דרכים, שמצביעים על התפתחות סוכרת בעקבות האירועים שעברו. גם במקרה הזה ניתן לטפל באמצעות אבחון בסיבות הגורמים להיווצרות הסוכרת ולמנוע את התפתחותה.

3. חוסר איזון בכבד
הכבד הוא המסננת הגדולה ביותר של הגוף וכאשר הוא יוצא מאיזון, הגוף נאלץ לחפש דרכים חלופיות לפינוי רעלים. התוצאות: הגוף אינו מסוגל לאפשר לשאר הפעילות השגרתית להתנהל כראוי ונוצרת התנגדות של הכבד לאינסולין, הגורם לכך שמערך ייצור הגלוקוז בגוף משתבש. על פי מחקרים רפואיים שונים שנערכו נמצא כי כבד שומני מגביר את הסיכון לחלות בסוכרת פי 3.5. במקרים כאלו כאשר נמצא חוסר איזון בכבד, טיפול ממוקד בבעיה עשוי להפחית את הסיכון לחלות במחלה ולסייע בייצור גלוקוז אנדוגני.

4. עייפות מתמשכת
הגוף זקוק לאנרגיה רבה לצורך ההתנהלות היומיומית שלו. במצב שבו ישנה עייפות מתמשכת, בין אם סיבותיה הן פיזיות, מנטאליות או נפשיות, רמת התפקוד יורדת. במקרים כאלו כאשר הגוף נדרש לעמוד באותן המשימות עוד לפני שאיבד מכוחו נוצר פער שמביא לעלייה בלחץ ובמתחים, הגורמים לעלייה ברמת הסוכר בדם.

חולשה, עייפות ורעב עלולים להצביע על פגיעה ביכולתו של הגוף להשתמש בסוכר ליצירת אנרגיה והם חלק מהתסמינים המצביעים על היווצרותה של סוכרת. סימנים נוספים המצביעים על התפתחות סוכרת המלווים בעייפות קשה, הם הטלת שתן שתכופה בעיקר בלילה וראייה מטושטשת. לכן חשוב לזהות את הסיבה לעייפות ולעזור לגוף להתמודד עם עייפות זו ובכך למנוע את הסכנה לסוכרת.

5. דלקת
דלקת בגוף מעידה על בעיה הקיימת בו. במצב של דלקת כרונית השוכנת בגוף הוא מפנה את משאביו בניסיון לסלק את הדלקת מתוך הגוף ולמנוע התפתחות של זיהום נרחב. העייפות הנוצרת בעקבות המלחמה בדלקת הקיימת, והמתח בו נמצא הגוף בזמן זה, מביאים את הגוף לתשישות שכתוצאה ממנה רמות הסוכר בגוף עולות. חשוב לאתר את הגורם לדלקת ולפתור אותו ובכך להימנע מהתדרדרות של הגוף לסימפטומים נלווים.


הכותבת היא בעלת phD ברפואה טבעית ובעלת קליניקת "ברבור אדום"

  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully