וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 אפליקציות ישראליות שעשויות לחולל מהפך בתחום הבריאות

8.12.2015 / 9:00

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים גם כשמדובר על עולם הבריאות. במסגרת תחרות שתערך היום, יוצגו אפליקציות בתחום הבריאות הדיגטלית שפותחו על ידי חברות ישראליות. מחולצה שעוקבת אחרי היריון ועד לתוסף שמאפשר בדיקה גניקולוגית מחוץ למרפאה - הנה כל החידושים

אפליקציות בריאות. ShutterStock
עולם הרפואה משתנה/ShutterStock

תארו לכם את היום שבו תבצעו את בדיקת הראייה שלכם על הטלפון הנייד והוא בתורו ידאג להעביר את התוצאות ולדאוג למשקפיים. או לחילופין תארו שהחולצה שאתם לובשים תהיה מחוברת 24 שעות למגוון של חיישנים המודדים את ההיריון באופן רציף. מרגיע? אולי. אבל המציאות הזו מתקרבת אלינו עם חברות ישראליות שמפתחות את הפתרונות הללו.

במסגרת תחרות סטארט אפים כחלק מכנס Digitalhealth.il שנערך היום (שלישי) בישראל ביוזמת חברת Ernst & Young יוצמגו חלק מהסטרטאפים שאחראים על הטכנולוגיות החדשות האלה. התחרות מאפשרת לחברות הצעירות להיחשף על במה מול משקיעים וגם לספק לנו הצצה הרבה פעמים לחדשנות ישראלית, ובכלל, בתחום הבריאות הדיגיטלית. הנה חלק ממה שתוכלו לראות שם:

1. אפליקציה לבדיקות עיניים: חברת 6over6 Vision מבקשת להביא בשורה לעולם האופטומטריה, באמצעות אפליקציה ופלטפורמה לבדיקות עיניים המאפשרת להגיע עד כדי מרשמים לבעיות עיניים מטרידות – כמו קושי בראייה מקרוב או ראיה לרחוק. לפיתוח של החברה קוראים "GlassesOn", והחברה טוענת כי האפליקציה שיצרה מדויקת בתוצאותיה ממש כמו אופטומטריסט.

האפליקציה עובדת בצורה יחסית פשוטה: ללא משקפיים יש להחזיק כרטיס לבן עם פס מגנטי שחור על המצח ולכוון את הטלפון עם האפליקציה לסלפי מהמצלמה האחורית ולחכות לפלאש כפול. לאחר מכן האפליקציה יודעת לייצר מרשם למשקפיים. האם זו תחילת הדרך לסיום חנויות האופטומטריה? נחיה ונראה.

2. מעקב אחרי היריון: חברת נובו גרופ הישראלית מבקשת להשתחל לשוק שבו יש לא מעט שחקנים, והוא המעקב אחר היריון. זהו תחום שקיימים בו מגוון רחב של מדדים שונים, אך החברה מקווה בזכות פלטפורמת הניטור PregSense™ המורכבת ממערך נייד של סנסורים לבישים המאפשר מעקב פסיבי, רציף ומתמשך, להצליח ולשנות את השוק.

השוני המרכזי כאן בהשוואה למוצרים אחרים הוא הלבישות של המערכת סביב הבטן, המאפשרת למשל שימוש בחיישני א.ק.ג על מנת לתת נתונים אמינים יותר על דופק עוברי. הכל כמובן מחובר לענן והיכולת להציג נתונים שונים. לטענת החברה הגישה הזו מאפשרת מעקב גם בסביבה כמו בית חולים, ומעבר חלק למעקב בבית עם אותה טכנולוגיה. אין ספק שמדובר בפתרון מעניין, שיש לו סיכוי להשתלב במערכת הבריאות.

אישה מבוגרת. ShutterStock
העולם הולך ונהיה מבוגר יותר, וצריך למצוא פתרונות/ShutterStock

3. מעקב ביתי למבוגרים: Kytera היא סטארט אפ ישראלי שמכוונת גם היא לשוק מאוד רחב ועמוס פתרונות – שוק הגיל השלישי וההזדקנות בבית. שוק זה סובב סביב הצורך ההולך וגדל לאפשר הזדקנות בבית המשולבת במעקב רפואי, ושמירה על הביטחון של הקשישים, וכמובן זה שוק הולך וגדל עם הזדקנות האוכלוסיה בכל העולם.

ב-Kytera מבקשים להיכנס לשוק הזה דרך מערכת הכוללת שעון וסדרת סנסורים בבית, כך יכולים לייצר מערך מעקב ושגרת פעילות של המבוגר, ולפי השינויים בשגרה מייצרת התראה עם קונטקסט וניתן להבין מה קרה. היכולת לנתח התנהגות מאפשרת גם לבדוק בריאות של המטופלים כשהם בבית. פתרון מעניין.

4. איתור מוקדם של סרטן: Medial Earlysign היא חברה מרתקת העוסקת בניתוח נתונים רבים על מנת לחזות את הסיכון לסרטן. החברה שמשתפת פעולה עם מכבי שירותי בריאות מספקת כבר היום עם הקופה בדיקה המאפשרת לחזות סיכון לסרטן המעי אצל אנשים מסוימים, וכל זה מבדיקות הדם הרגילות והשגרתיות שאנו עושים.

הרעיון הוא שעל פי ניתוח נתונים ולמדיה ממוכנת, הם יודעים לזהות שינויים מינוריים המעידים על התפתחות מחלה בעתיד. זהו גם תחום הולך וגדל המאפשר לשירותי הבריאות להתערב מוקדם יותר ולמנוע התדרדרות של חולים או זיהוי מוקדם של המחלות.

עוד באותו נושא

כשגם ההיריון הופך לדיגיטלי

לכתבה המלאה
אפליקציית בריאות ישראלית Mobile ODT. אתר חברה רשמי,
תוסף למכשיר הטלפון המאפשר לבצע בכל מקום אבחון גינקולוגי חזותי/אתר חברה רשמי

5. אבחון גניקולוגי דרך הנייד: אחד המקומות שבהם הטכנולוגיה והעלויות שלה מהוות גורם קריטי להתפתחות היא העולם המתפתח. האתגרים באותם מקומות מצריכים פתרונות פשוטים ויעילים, חוסכי אנרגיה עם אפשרות לתפעול גם בשטחים כפריים. בדיוק פה חברת Mobile ODT בנתה תוסף למכשיר הטלפון המאפשר לכל עובד בריאות בכל מקום לבצע אבחון גינקולוגי חזותי ברמת מומחה באמצעות צילום וניתוח שלו. טכנולוגיה זו שכבר זכתה לפרסים בעולם אמורה לסייע באבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם שנפוץ יחסית במדינות אלו.

6. אחסון מידע גנטי: Genoox היא חברה שמנסה אף היא להיכנס לתחום "לוהט", בו משחקות חברות כמו גוגל ואחרות, והוא כיצד שומרים ומנתחים את הנתונים הגנטיים שאנו יכולים לדעת על עצמנו ומה עושים עם זה על מנת שתהיה לזה משמעות. החברה מפתחת פלטפורמה שתאפשר לאחסן ולנתח מידע גנטי בצורה יעילה ונכונה יותר ובכך להוריד עלויות ולשפר תוצאים.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully