וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים פה עיגול? אתם שמאלנים שתומכים בלגליזציה

7.12.2015 / 12:26

מחקר פסיכולוגי מצא קשר בין סלחנותם של אנשים לחריגות בצורות הנדסיות, ובין סובלנות ורצון לתמוך במיעוטים ובקבוצות מוחלשות בשולי החברה. נשמע לכם קשקוש? נסו בעצמכם

האם אתם רואים כאן עיגול?. הגארדיאן, צילום מסך
מה אתם רואים פה?/צילום מסך, הגארדיאן

הביטו בתמונה הזאת. האם אתם רואים שם עיגול? התשובה שלכם עשויה לומר הרבה על עמדותיכם הפוליטיות.

אם עניתם "כן, זה די דומה לעיגול": רוב הסיכויים שאתם מחזיקים בדעות ליברליות ותומכים בסיוע ממשלתי לחסרי בית ומובטלים. כמו כן, סביר להניח שאתם בעד נישואים חד-מיניים ולגליזציה של סמים קלים.

אם עניתם "ממש לא": אתם ככל הנראה שמרניים בדעותיכם. סביר שאתם תומכים במדיניות כלכלית שמגנה על בעלי עסקים ומכירים בחשיבותו של צבא חזק. כמו כן, רוב הסיכויים שאתם מחזיקים בעמדה נוקשה למדי בכל הנוגע להגירה בלתי חוקית וחושבים שיש להחמיר את הענישה גם על עבירות פליליות קלות יחסית, כמו שימוש בסמים וזנות.

זה אולי נשמע לכם כמו ממבו-ג'מבו שרירותי, אבל למעשה מחקר שפורסם בכתב העת המכובד Journal of Personality and Social Psychology, מצא שהקביעות האלה הן מדוייקות למדי. במחקר נמצא שאנשים שנוטים להשלים עם סטיות מהנורמה כשהם שופטים צורות הנדסיות, נוטים גם להיות סלחניים וסובלניים יותר כלפי מיעוטים וקבוצות שנמצאות בשולי החברה הנורמטיבית. למעשה, הם יותר מסובלניים כלפי קבוצות אלה, ואף מעוניינים לסייע להן באופן אקטיבי. אז בפעם הבאה שאתם פוגשים מישהו חדש ואתם תוהים על קנקנו הפוליטי – הדרך הכי פשוטה וקצרה לקבל מושג על עמדותיו היא פשוט להציג לו "עיגול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully