וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב אדום: 9 סיבות בריאות לאכול תותים

9.12.2015 / 7:00

הפרי הקטן והאדום שכולם אוהבים מגיע כל שנה בעונת החורף, והוא טומן בחובו לא רק הרבה טעם, אלא גם לא מעט יתרונות בריאותיים. מסיוע בהפחתת לחץ דם, דרך חומרים אנטי מסרטנים והרזיה - כל היתרונות של התותים בצלחת שלכם

קטיף תותים במושב צופית/צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: אביתר חלימי

בווידאו: צפו בקטיף תותים חורפי

למרות שבשנים האחרונות אנחנו רגילים לראות פירות שלא בעונה שלהם, התותים, נחשבים למבשרי החורף לא פחות מקרמבו או חמין. לפירות האדומים היפים האלה יש לא רק הרבה טעם, אלא גם לא מעט תכונות חשובות שיסייעו לכם לשמור על הבריאות. הנה כמה מהם:

1. עשירים מאוד בנוגדי חימצון. על פי מדד ה- ORAC הבוחן את כמות האנטי אוקסידנטים במזון, בתות נמצא כמות גדולה של אחד מנוגדי החימצון החשובים בטבע - האנתוציאנינים. נוגדי חימצון אלה הם ממשפחת הפלבונואידים והם אלה שמקנים לתות את צבעו האדום. הם נחשבים לנוגדי חימצון חזקים המגנים ממחלות ותהליכי הזדקנות והחשוב מכל הם מגנים מרדיקלים חופשיים העלולים לגרום לסרטן.

2. עשירים מאוד בויטמין C. התות עשיר בויטמין C, כך שהוא תורם למערכת החיסונית. התות הוא בין הפירות המובילים בכמות ויטמין C ובכוס אחת יש את כמות הדרושה לנו ליום. ויטמין C הוא אחד מנוגדי החימצון החזקים בטבע. הוא ידוע כמונע התפתחות גידולים וסרטן, שומר על מערכת לב וכלי דם ומונע תהלכים של דלקת. כמו כן הוא חשוב לשלל מערכות כגון מערכת העור ומערכת העצבים.

תותים. הילה קריב
תותים/הילה קריב

3. מדד גליקמי נמוך. התותים תורמים להורדת רמות הסוכר בדם ומתאימים לסכרתיים.

4. אנטי דלקתיים. לאנתוציאנינים - נוגדי החימצון, יכולת לעכב פעילות יתר של אנזים ציקלו-אוקסיגנז- הגורמת לדלקות בגוף - באופן טבעי. ממצאים של ניסוי שנערך באוניברסיטת הרווארד הראו כי אכילה קבועה של לפחות 16 יחידות תותים בשבוע הורידה את האנזים crp - חלבון העולה בדם כאשר הגוף נמצא בדלקת.

5. מכילים סיבים ותורמים להרזיה. התותים מכילים כמויות יפות של סיבים תזונתיים התורמים לספיגה והסדרת מערכת העיכול ומסייעים להורדת הכולסטרול הרע וסוכר. בנוסף, מדובר על פרי בעל ערך קלורי נמוך, שמכיל 32 קלוריות ל- 100 גרם, אך יש לשלבם באופן מאוזן.

עוד באותו נושא

סיפור בדקה: מה קרה לאישה שאכלה רק בננות במשך 12 יום?

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
תורמים להרזיה. כל עוד הם לא באים על עוגה/ShutterStock

מחקר שנערך בבית הספר לספורט באוניברסיטת Loughborough בבריטניה למשל, מצא כי אנשים שאכלו חופן תותים אחרי הצהריים, אכלו כמות קטנה יותר של מזון בארוחת הערב. אכילה יומית של כוס תותים, כך על פי המחקר, תוסיף לתפריט שלכם כ-4 גרם סיבים, מה שיתרום לתחושת השובע.

7. מכילים הרבה ויטמינים. התותים הם מקור מצויין לחומצה פולית, וכמו כן הם מכילים ויטמינים נוספים כמו- ויטמין k וויטמינים ממשפחת ויטמיני B.

8. מכילים מינרלים חשובים. התות מכיל כמות יפה של סידן - שעוזר לחיזוק בניית העצם, אשלגן - שמסייע בהורדת לחץ דם וברזל - שמונע עייפות ואנמיה.

9. אנטי סרטניים. התותים עשירים בחומצה אלאגית - פיטוכימיקל הנמצא במחקרים כמונע התפתחות תאים סרטנים.

חשוב להקפיד ולרכוש את התותים מגידולים אורגניים או ללא ריסוס, כיוון שקליפתם דקה ועדינה, כך שהריסוס חודר אל הפרי ולא רק מזיק לסגולותיו הבריאותיות, אלא גם נושא עמו נזקים בריאותיים רבים.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

  • עוד באותו נושא:
  • תותים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully