וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: האם בהלת הבשר המעובד הייתה מוגזמת?

מערכת וואלה!NEWS בשיתוף הסתדרות הרופאים בישראל

8.12.2015 / 12:00

איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל מתריע כי המלצת משרד הבריאות להפחית את צריכת הבשר הייתה מוקדמת והשלכותיה לא נבחנו לעומק. לדבריהם, בארגון הבריאות העולמי לא שונו המלצות התזונה, ובשר אדום עדיין כלול בהן כחלק מתפריט מאוזן ובריא

ShutterStock

כחודש לאחר ההודעה המטלטלת של ארגון הבריאות העולמי על כך שבשר מעובד הוכנס לרשימת החומרים המסרטנים, ולאחר פרסום המלצות משרד הבריאות להפחית אכילת בשר מעובד לפעם בחודש, גורמים מקצועיים בהסתדרות הרפואית אומרים כי ייתכן והתגובה לפרסומים היתה מוגזמת.

הרופאים מדגישים כי למרות השינוי בסיווג של בשר מעובד, ארגון הבריאות העולמי לא שינה את המלצות התזונה שלו וכי בשר אדום עדיין נמנה על המרכיבים הנחוצים לתזונה בריאה ומאוזנת. לטענתם, ההשלכות התזונתיות של הפחתה בצריכת בשר בכלל ובשר מעובד בפרט טרם נבחנו על ידי גורמים מקצועיים.

איגוד רופאי בריאות הציבור קורא לבחון את הסוגיה בהקשר של האוכלוסייה והתזונה המקומית בישראל – על כל גווניה. לדבריהם, לתזונה הים תיכונית – שכוללת גם בשר אדום, מאפיינים ייחודיים המבחינים אותה מהתזונה הנפוצה בארה"ב או באירופה, והיא נמצאה יעילה במניעת מחלות ובהארכת תוחלת החיים.

קבב. ShutterStock
תזונה ים תיכונית, שכוללת בשר, נמצאה כיעילה במניעת מחלות ובהארכת תוחלת החיים/ShutterStock

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully