וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרוץ בקבוצה: כל היתרונות שיהפכו אתכם לחברתיים יותר

14.12.2015 / 8:00

בני אדם אוהבים להשתייך וריצה במסגרת קבוצתית לא תפריך את האמת הזאת. לפני שאתם מחפשים את קבוצת הריצה שתתאים לכם, כדאי שתלמדו לזהות מה תרוויחו מעצם ההצטרפות

אדידס1. אדידס,
מקור לרכילות חברתית ולמידה/אדידס

בסערת הרגשות שמתלווה לכל מי שחוצה את קו הסיום של המרתון אין מקום לאף אחד אחר. האקסטזה בשמים, הלב שואג מאושר והמוח מזרים אנדרופינים בקצב של יוסיין בולט. תקופה ארוכה של אימונים אינטנסיביים נגיעה לסיומה וכעת אפשר לפרוק עול ולגשת למסעדה הקרובה כדי לרדת על ההמבורגר שמנעתם מעצמכם כי כבר שכחתם את ימי הג'אנק פוד ותחושת הכבדות.

אבל רגע, בין כל פרצי האושר והגאווה על קו הסיום והרצון ליפול מהרגליים לאמבטיה החמה, נראה ששכחתם משהו. כן, ברור, אתם רצתם לבד וכל טיפת זיעה תומחרה במחיר המרבי, אבל בכל זאת, לא הייתם יכולים לעשות זאת לבדכם. ההצלחה שלכם היא הצלחתו של כל מי שליווה אתכם בתקופה האחרונה, רץ לצדכם ושמע אתכם אוכלים ומדברים רק ריצה וריצה. אם אתם משתייכים לקבוצת ריצה אתם מבינים בדיוק למי עוד שייכת המדליה שקיבלתם. אם אתם עדיין רצים לבד, כדאי שתשקלו זאת שוב שכן, ריצה, בניגוד מוחלט למה שנהוג לחשוב וגם לראות, היא ספורט קבוצתי לכל דבר ועניין.

כדי לבדוק את המשפט האחרון, נסו להיזכר כמה פעמים נעקפתם בעת ריצה בפארק ויצר התחרות שלכם גורה עד שהגבתם בהעלאת המהירות. כן, בני אדם אוהבים להשתייך וריצה במסגרת קבוצתית לא תפריך את האמת הזאת. אז לפני שאתם מחפשים את קבוצת הריצה שתתאים לכם, כדאי שתלמדו לזהות מה תרוויחו מעצם ההצטרפות.

דיווח והתמדה

היתרון הגדול ביותר של קבוצות ריצה הוא השקיפות. כולם רואים את מערך האימונים של כולם, את תוצאות האימונים, התחושות, הסגנון ובעיקר את תחושת ההישגיות. קשה לבלף ולספר לכולם על אימונים מהירים בזמן שבאימון הטמפו אתם נשמטים הרחק מאחור. לפיכך, המנהג בקבוצות ריצה מובילות הוא לדווח באופן תדיר על מהות האימון ועל תחושתכם הפנימית. יהיה לכם קשה לוותר על אימון כשאתם יודעים שאתם היחידים שהברזתם והמאמן משקיע בך את זמנו ומרצו.

זינוק במוטיבציה – קבוצת ריצה, כבר אמרנו, מגרה את יצר התחרות ומעודדת לשיפור תמידי ביכולת וברמת האימונים. ימים טובים זוכים למחמאות מכולם בעוד ימים רעים, ויש לא מעט כאלה בתכנית אימונים, נעטפים במילות עידוד ואמפתיה. תתפלאו לגלות שגם אם לא שמתם לב לשיפור הזעיר במהירות שלכם בתקופה האחרונה, מישהו אחר דווקא כן הבחין ואין לו בעיה לפרסם את זה בפורום המשותף. ראו ערך רגעי אושר קטנים.

אדידס1. אדידס,
ריצות סוליסטיות מתגמדות לעומת ריצה בחברה/אדידס

למידה

לרוץ זאת פעולה מכאנית פשוטה יחסית אבל לרוץ נכון זו כבר משימה יותר מורכבת. כשאתם רצים לבד, לא תוכלו לדעת לעולם אם אתם מתאמנים נכון אלא אם תשכרו מאמן אישי. מנגד, ריצה בקבוצה היא דרך מצוינת ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת באמצעות חכמת ההמונים וכן גם רכילות ההמונים. מי אמר שאי אפשר לרוץ ולדבר על הטכנולוגיה החדשה של נעלי הריצה או על המרתון הקרוב?

היתרון החברתי

לריצה בקבוצה יש כאמור, לא מעט יתרונות פיזיים שקשורים לריצה עצמה אבל כנראה שהאפקט הכי משמעותי הוא הגיוון החברתי. ריצות סוליסטיות, מהנות ומשחררות ככל שיהיו, מתגמדות לעומת ריצה בחברה של אנשים ברמה המתאימה שלכם ואולי קצת מעבר לכך כדי שיהיה לאן לשאוף. תרגישו את זה היטב בימי חורף קרים או בקילומטר ה-30 בריצת סוף השבוע, אז תשוועו למישהו שימשוך אתכם עד לפיקניק שמחכה לכם בחניה.

לסיכום, ריצה בקבוצה היא לא רק אימון יומי אלא אירוע חברתי שניתן להפיק ממנו לא מעט חוויות בדרך למימוש הפוטנציאל שלכם. ריצות סיבולת כידוע, אינן כרוכות רק במאמץ גופני אלא גם במאמץ נפשי ואתגרים פסיכולוגיים. אז אם כבר לסבול, לא עדיף לסבול יחד?

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully