וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלות שהכי הטרידו הורים בשנת 2015

14.12.2015 / 9:00

מסוגיות יומיומיות כמו אוכל ושינה ועד לעניינים המהותיים והרגשיים כמו פחדים, גבולות ואפילו מקלחות משותפות – ההורות מזמנת לנו אינספור שאלות, תהיות ורגעי ספק עצמי. בואו לגלות מה הכי עניין הורים בשנת 2015

ילד עם מוצץ. ShutterStock
להתמודדות שלנו עם הפחד שלהם יש חשיבות גדולה/ShutterStock

חיי היום יום של הורים מזמנים להם הרבה שאלות ותהיות – כשאתה אחראי על גידולו ורווחתו של אדם אחר מא' ועד ת' אתה נוטה להיות יותר זהיר במעשיך. הורים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים מהו הדבר הנכון לעשות, החל בסיטואציות פשוטות ויומיומיות כמו: מה לתת לילד לאכול? איך לגרום לו לישון? וכדומה, וכלה בשאלות מהותיות יותר כמו: איך להסביר לילד את המצב הביטחוני בארץ? איך לגשת לתהליך גמילה ועוד.

חזרנו אחורה בארכיון של מדור הייעוץ שלנו ואספנו את הנושאים שהכי הטרידו הורים במהלך השנה האחרונה:

אמאל'ה, איזה פחד

אין ילד שלא סובל מפחדים בשלב זה או אחר. בעצם, גם לנו המבוגרים יש פחדים וחרדות – אז למה שלהם לא יהיו? על אף שהפחדים של הילדים לפעמים נראים לנו טריוויאליים - כמו פחד מהחושך, ממפלצות או מחלומות רעים, להתמודדות שלנו עם הפחד שלהם יש חשיבות גדולה. הדבר החשוב ביותר כהורים הוא לא לאפשר הימנעות ממצבים חדשים אלא לספק לילד הסברים ותמיכה שיקרבו אותו לעשייה ולפעילות.

קראו עוד על איך להתמודד עם פחדים של הילד
הילדה מפחדת מהאסלה

אם לא תאכל, לא תגדל

זאת ממש לא נחלתם של הורים פולנים בלבד – אין הורה שלא רוצה שהילד שלו יאכל טוב. זה לא רק עניין של נחת, ילדים בכל גיל זקוקים לתזונה נכונה וטובה על מנת להבטיח התפתחות פיזית ומנטלית טובה. כל עוד הם תינוקות שיונקים או שותים תמ"ל כמו סימילאק למשל, אנחנו יודעים שהם מקבלים בכל ארוחה את כל מה שדרוש להם מבחינה תזונתית.

אבל ככל שהם גדלים והתזונה שלהם אמורה להפוך למגוונת יותר, הורים רבים מגלים שדווקא ההיפך קורה והילדים שלהם הופכים לאכלנים מאוד בררניים. התעקשות ומלחמות סביב האוכל יכולות להפוך את העניין ל'אישיו' מול הילד ורק להעצים את הבעיה. יש רק דבר אחד שילדים תמיד מוכנים לאכול ואף פעם לא יסרבו לו – ממתקים.

אז איך גורמים לילדים לאכול?
ואיך משכנעים אותם לאכול דברים בריאים?
מתכונים מנצחים שילדים אוהבים (כתבה בשיתוף סימילאק)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
החלפת חיתול לתינוק. ShutterStock
גמילה מחיתולים היא תהליך מתסכל שכולל הרבה פספוסים/ShutterStock

ייסורי גמילה

גמילה מחיתולים, גמילה מבקבוקים, גמילה ממוצצים... נדמה שבשנים הראשונות לחייו, הילד שלכם עובר יותר גמילות מאיימי ווינהאוס. תהליך גמילה הוא תהליך קשה ויכול להיות מייסר עבור ההורים לא פחות מאשר עבור הילד. נדמה שהגמילה מחיתולים היא הגמילה הקשה ביותר, להורים כמובן. מדובר בתהליך מתסכל שכולל הרבה פספוסים, כביסות ורגעים מורטי עצבים ומביכים מחוץ לבית. ולפעמים המעבר מהחיתול לסיר ולאסלה מלווה גם בלא מעט מלחמות כוח ו"דווקא" מול הפעוט, שבדיוק מגלה את עצמאותו.

אז איך גומלים את הילדים בצורה הכי טובה ונכונה?
גמילה מחיתולים - באיזה גיל להתחיל
למה הילד לא מוכן לשבת על האסלה

הורים ללא גבולות

אחד הדברים הכי קשים להתמודדות הוא הגיל שבו ילדים מגלים את עצמאותם ומתחילים לבדוק את הגבולות מול ההורים. יש לתופעה הזאת ביטויים רבים: התקפי זעם, השתובבויות, הבעת התנגדות וסירוב לשתף פעולה אפילו עם דברים שוליים כמו להתלבש או ללכת לישון, התעקשות לעשות הכל לבד ועוד. בסופו של דבר מדובר בחלק הכרחי ואפילו חשוב מהתפתחותו של הילד, אבל עבור ההורים הוא יכול להיות מתיש, מתסכל ומוציא מהכלים. רוצים ללמוד איך להגיד לילד 'לא' ולהשאר בחיים?

איך להציב גבולות בצורה נכונה
מה עושים כשהילד דופק טנטרום מחוץ לבית?

מקלחות משותפות

אחת השאלות שזכתה להכי הרבה עניין השנה נגעה דווקא לסוגיה קטנה ושולית. ממש לא משהו שמטריד הורים ברמה יומיומית, ובטח לא סוגיה ברומו של עולם. אבל לפעמים אלה דווקא הדברים הקטנים, שלא מרבים לדבר עליהם, שהכי מעניינים אותנו – עד איזה גיל אפשר להתקלח עם הילדים? מקלחת משותפת להורים וילדים יכולה להיות חוויה כיפית ומצחיקה ובינינו, זה גם חוסך זמן ומים בשגרת המקלחות הצפופה של הערב. אבל היא יכולה גם להיות פתח לתקריות ושאלות מביכות. ובכל מקרה, רובנו יסכימו שמגיל מסויים זה כבר לא לעניין – אבל מאיזה גיל?

מה חושבת מדריכת ההורים שלנו על מקלחות משותפות להורים וילדים?

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק
  • עוד באותו נושא:
  • הורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully