וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: האם אפליקציות הדייטינג תורמות להפצת HIV?

1.12.2015 / 14:00

דו"ח של האו"ם מצא שהקבוצה שבה שיעור ההדבקה בווירוס הגורם למחלת האיידס רשם את העלייה החדה ביותר, היא זו של גברים הומואים בגילאי ההתבגרות שמשתמשים באפליקציות היכרויות לצורך מין מזדמן

ShutterStock

האם שימוש באפליקציות דייטינג כמו אטרף, טינדר וגריינדר מגביר את מספר ההדבקות ב-HIV, הווירוס הגורם למחלת האיידס? דו"ח חדש של האו"ם שהתפרסם לקראת יום האיידס הבינ"ל השחל היום מזהיר מפני עלייה במקרי ההדבקות ב-HIV בקרב צעירים במדינות אסיה, עלייה שמיוחסת לשימוש באפליקציות היכרויות.

הדו"ח עקב אחר נתוני ההדבקה בווירוס ומצא כי בשנתיים האחרונות העלייה המשמעותית ביותר במקרי הדבקה חדשים חלה בקרב בנים חד מיניים בגילאי ההתבגרות. מדובר בקבוצת גיל שמרבה גם להשתמש באפליקציות להיכרויות.

דוברת מטעם יוניצף הסבירה כי אפליקציות הדייטינג יוצרות רשתות חברתיות של גברים שבהן זיהומים מופצים במהירות. היא הוסיפה כי קבוצת הגיל הספציפית שסומנה במחקר כבעלת הסיכון הגבוה ביותר להדבקה היא זו של מתבגרים וצעירים, משום שאלה פחות פונים לקבלת טיפול רפואי, הן בשל הצורך בהסכמת ההורים לטיפול והן בשל העובדה שבחלק ממדינות אסיה, יחסים הומוסקסואליים מוגדרים כעבירה על החוק.

החוקרים הגיעו למסקנה ש"ככל שהשימוש באפליקציות הללו נרחב יותר הסבירות והסיכון להדבקה ב-HIV מוכפלים פי כמה מונים. זאת, בשל הקלות שבה הן מאפשרות היכרויות לצורך מפגשים מיניים מזדמנים".

קבוצות נוספות שהמחקר מצא ששיעור ההדבקה בקרבן הינו בעלייה הן בקרב עובדי ועובדות תעשיית המין, נרקומנים שעושים שימוש במחטים וטרנסג'נדרים צעירים.

טינדר. טינדר, צילום מסך
האפליקציות יוצרות רשתות חברתיות שבהן זיהומים מופצים במהירות/צילום מסך, טינדר

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully