וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה באמת צריך לרוץ בשבוע כדי להיות בריאים?

30.11.2015 / 11:00

אם גם אתם תמיד רציתם להיות מהאנשים הבריאים האלה שרצים באופן קבוע ושומרים על בריאותם – ייתכן שהדבר נמצא בהישג ידכם. מחקר עדכני מצא שלא צריך לרוץ רחוק כדי להפיק את מיטב התועלת הבריאותית מריצה

אימון ריצה. ShutterStock
לרוץ, אבל לא יותר מדי/ShutterStock

ריצה מועילה לבריאות ולכושר הגופני. את זה כולם יודעים. אבל כמה צריך לרוץ בשביל להנות מהיתרונות הבריאותיים שלה? מסתבר שלא כל כך הרבה. כך לפחות לפי פרוייקט מדעי עדכני שבמסגרתו נסקרו מספר מחקרים בנושא של ריצה ובריאות. המסקנה שאליה הגיעו החוקרים היא שגם ריצה של 8-10 קילומטרים בשבוע, מספיקה כדי לשפר באופן משמעותי את הבריאות.

החוקרים מצאו שגם עם קילומטראז' יחסית נמוך, הרצים בדרך כלל נהנו מירידה במשקל ומסיכון נמוך יותר להשמנת יתר ביחס לאנשים שרצים פחות מ-8-10 קילומטרים בשבוע, או כאלה שלא רצים בכלל. אותם רצים מתונים גם נמצאים בסבירות נמוכה יותר לסבול מלחץ דם גבוה, בעיות כולסטרול, סוכרת, שבץ, סוגים מסויימים של סרטן וגם דלקת פרקים, ביחס לרצים פחות או כלל לא.

"נראה שאת ההטבות המקסימליות מריצה ניתן להפיק גם ממינונים נמוכים למדי", אמר ד"ר קרל ג'. לביא, מנהל המרכז לשיקום לבבי ומניעת מחלות לב במרכז הרפואי אושנר בניו אורלינס, אשר עמד בראש הסקירה המדעית של המחקרים. "ריצה אחת של 9 קילומטרים בשבוע או שתי ריצות של 4-5 קילומטרים, שיכולות לקחת גם פחות משעה בשבוע – עשויות להועיל מאוד", לדבריו.

אישה רצה. ShutterStock
ריצה מאומצת במשך יותר משעה ביום דווקא עלולה להגביר סיכון לבעיות לב/ShutterStock

ריצה של עוד כמה קילומטרים מדי שבוע יכולה להוסיף, במיוחד אם אתם מודאגים מהשלכות גיל המעבר. לדברי ד"ר לביא, ריצה למרחקים ארוכים יותר בדרך כלל מקושרת לבקרת משקל טובה יותר ו"מאפשרת לאנשים לאכול קצת יותר קלוריות".

עוד באותו נושא

על קו הזינוק: הטעויות הכי נפוצות שרצים עושים

לכתבה המלאה

חצי שעה, פעמיים בשבוע - ואתם מסודרים

גם מי שמעוניינים לשפר את יכולת ומהירות הריצה שלהם יצטרכו להתאמץ קצת מעבר לעשרה קילומטרים בשבוע. אבל אם המטרה המרכזית שלכם היא שיפור מצבכם הבריאותי, כדאי לשים לב שיש גם גבול עליון לקילומטראז' המומלץ. לדברי ד"ר לביא, החוקרים מצאו עדויות לכך שריצה מאומצת למשך יותר משעה מדי יום עלולה להגביר במעט את הסיכון לבעיות לב וכן, לפציעות כתוצאה מהמאמץ.

לסיכום, אומר ד"ר לביא שההמלצה הטובה ביותר לרוב האנשים, כך על פי הממצאים המדעיים העדכניים – היא ש"ריצה של 20-30 דקות, למרחק של 2.5-5 קילומטרים, פעמיים בשבוע – תהיה ככל הנראה מושלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully