וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בתחתוני סבתא: די לעיסוק בגופן של נשים

מיתר שליידר

27.11.2015 / 8:00

אם טריה מאוסטרליה התעצבנה מהלחץ שמופעל על נשים לחזור למשקל שלפני הלידה והעלתה לפייסבוק תמונה שלה בחזיית הנקה ותחתוני סבתא בצירוף מילים נוקבות, שלא השאירו את הרשת אדישה

אישה לאחר לידה העלתה תמונה של הגוף שלה לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
אישה לאחר לידה העלתה תמונה של הגוף שלה לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

למאבק בעיסוק המוגזם בדימוי גופן של נשים ובציפיות הבלתי אפשריות שלעתים מושתות על נשים בהקשר של מראן החיצוני, הצטרפה לאחרונה לוחמת אמיצה במיוחד בדמותה של מל ריימיל, אם טריה מאוסטרליה.

ריימיל חזרה לחדר הכושר כמה שבועות לאחר שילדה, ובאימון הראשון אמרה לה המאמנת האישית שלה: "את בטח רוצה לחזור למשקל שהיית בו לפני ההריון". האמירה האגבית הזאת, הרגיזה את ריימיל וגרמה לה להעלות לפייסבוק תמונה שלה בתחתונים וחזיה בצירוף פוסט נוקב:

"היום הלכתי לאימון ראשון עם המאמנת האישית שלי מאז הלידה. הדבר הראשון שהיא אמרה לי היה 'את בוודאי רוצה לחזור למשקל שהיית בו לפני ההריון'. זו לא היתה שאלה, זו היתה הצהרה. תיקנתי אותה בנחמדות ואמרתי: 'המטרה שלי היא להשיב לעצמי את החוזק והסיבולת... אני לא דואגת לגבי איך שהגוף שלי נראה, רק לגבי איך שהוא מתפקד... הוא יכול להיות די קשוח'."

ריימיל הוסיפה שעל אף שענתה למאמנת באדיבות, מה שקרה באימון הרגיז אותה מאוד וגרם לה לחשוב. "לנשים לאחר לידה נאמר שהן נראות טוב, אם הן מצליחות לחזור לגזרה שהיתה להן לפני ההריון במהירות. וזה מוביל להנחה שהן נראות לא טוב אם הן לא מצליחות להוריד את המשקל. אנשים רזים מעוררים את קנאת הסביבה בשל העדר השומן שלהם, או שהם סופגים ביקורת ומתוייגים כמי ש'מרעיבים את עצמם'. נשים מלאות מתוייגות כ'שמנות' ומבויישות בשל משקלן או שהן מתוייגות כ'אמיצות', אם הן משדרות שנוח להן בעורן. תמיד יש סביב זה לחץ. אף אחד לא מרגיש בנוח עם עצמו 100% מהזמן, תיוג אנשים והערמת ציפיות מזיקה לכולם, כולל למתייגים. צריך להיות לנו אכפת מאיך שאנשים מרגישים, לא איך שהם נראים".

אישה לאחר לידה העלתה תמונה של הגוף שלה לפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
אישה לאחר לידה העלתה תמונה של הגוף שלה לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

את הפוסט חתמה ריימיל במילים: "אז הנה אני. אני אולי לא נראית כמו במגזין, תחתוני הסבתא וחזיית ההנקה שלי בטוח לא יחרכו מסלולי תצוגות בזמן הקרוב, השיער שלי שמנוני, אני לא מאופרת, גופי רך ושופע ואני אפילו לא לגמרי בטוחה שאני לגמרי בסדר.
אבל אני חזקה. גופי בריא.
לעזאזל, אני קשוחה!
לעזאזל עם מה שהחברה רוצה ממני. זה מה שיש לי להציע.
הצטרפו אלי, אם תרצו".

הפוסט שלה זכה ליותר מ-6,000 שיתופים בתוך 7 שעות בלבד ולאינספור תגובות אוהדות ומחזקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully