וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים

19.11.2015 / 7:00

חוקרים סקרו שלושה מחקרי ענק שנערכו על למעלה מ-200 אלף אנשים. הממצאים הראו כי מי שצרך שלוש עד חמש כוסות קפה ביום, נהנה מיתרונות בריאותיים, יותר מאלה שוויתרו על המשקה בכלל

צילום מסך

צפו: ככה עושים הדפסים על הקצף בקפה שלכם

אז כמה כוסות קפה אתם שותים ביום? אם להאמין למחקר חדש שמגיע מבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד, דווקא אלה ששותים בין שלוש לחמש כוסות קפה ביום, יאריכו חיים יותר מאשר אלה שלא שותים בכלל, או ששותים כוס או שתיים ביום של המשקה הפופולרי.

היתרונות שמצאו החוקרים לשתייה של שלוש כוסות קפה - אגב, לא משנה אם הוא רגיל או נטול קפאין, היו : ירידה בסיכוי למחלות לב, מחלות נוירולוגיות, סוכרת מסוג 2 ואף להתאבדות. לדבריהם, המרכיבים הביו-אקטיביים בקפה הורידו את התנגדות של הגוף לאינסולין והפחיתו את הדלקתיות.

מפחית סיכון למוות מוקדם

החוקרים ניתחו נתוני בריאות משלושה מחקרים מקיפים שסקרו 208,501 נחקרים. במהלך המחקרים, שנפרשו על פני כ-30 שנים, מתו למעלה מ-30 אלף מהנחקרים. שתיית קפה נקשרה בכל המחקרים האלה להורדת הסיכון למוות ממחלות לב ועורקים, סוכרת ומחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון. עם זאת, לא נמצא קשר בין שתיית קפה להורדת סיכון לחלות במחלות הסרטן. כדי לדייק, החוקרים הכניסו משתנים כמו מין, גיל, עישון, מסת גוף צריכת אלכוהול ועוד. "המחקר הזה מוכיח פעם נוספת כי שתיית קפה מתונה טומנת בחובה יתרונות בריאותיים", אמר פרופסור פרנק הו, חוקר אפידמיולוגיה ותזונה באוניברסיטת הרווארד.

מזיגת החלב לכוס קפוצ'ינו. yabu, ShutterStock
לצרוך אבל במתינות/ShutterStock, yabu

מחקר אחר של אוניברסיטת קיימברידג' שפורסם לאחרונה מצא כי קפאין למעשה מאט את פעולת השעון הביולוגי של הגוף, כך שכדאי לשתות אותו אולי בבוקר, אבל לוותר עליו בערב. במהלך המחקר, תאים שגודלו בתנאי מעבדה נחשפו לקפאין ונבדק האם זה משנה את המבנה הפנימי שלהם. התוצאות הראו כי קפאין הצליח לשנות את השעונים הכימיים שמתקתקים בכל תא בגוף האדם, מה שעשוי להקשות על אנשים להירדם.

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully