וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לכל הבוגדים - מצאנו לכם את התירוץ המושלם

12.11.2015 / 9:28

אתם מנהלים רומן מהצד? זה לא שאתם רוצים לבגוד - זה הגנים שלכם שגורמים לכם להתנהג ככה. מחקרים מצאו כמה סיבות ביולוגיות לרצון התמידי שלנו לבגוד - והנה הן לפניכם

התגובה המפתיעה של החברה שנתפסה במיטה עם גבר זר/LIVELEAK

בסרטון: אישה נתפסת בוגדת על חם

בוגדים יקרים, הדפיסו את הכתבה הזאת, שימו אותה בארנק שלכם ובפעם הבאה שאתם נתפסים על חם בבגידה - פשוט שילפו אותה ותראו לעולם שאתם ממש לא אשמים בסיטואציה המביכה הזאת שנתפסתם בה - ושאלו הגנים הדפוקים שלכם שגרמו לכם להתנהג ככה. מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה מראים שיש סיבה מדעית לרצון לבגוד ושיש אנשים שנולדו עם סיכויים גדולים יותר מאחרים לבגוד.

מאז ומתמיד הנטייה היתה להאשים את האבולוציה בכך שגרמה לגברים לרצות להשביח את הגנים שלהם על ידי קיום יחסי מין עם כמה שיותר נשים. הנתון המפתיע (אולי) הוא שרק 3% מהזוגות הם מונוגמיים לגמרי. זאת אומרת, מעט מאוד שומרים אמונים לבן זוג אחד לכל החיים. אז מי בעצם אשם בצורך הכה ממשי שלנו לבגוד? ערוץ היוטיוב הקנדי asapSCIENCE פרסם סרטון קצר ומרתק שמתמצת את מסקנות המחקרים המדעיים שנעשו בנושא וחושף את הסיבות האמיתיות שמאחורי הנטייה שלנו לבגוד.

צפו בסרטון:

זה לא אני, זה הגנים שלי אשמים

מחקרים מראים שהורמונים מסוימים עשויים לגרום לאנשים לבגוד. ההורמון דופמין הוא אחד כזה, והוא זה שגורם לתחושת ההנאה שאחרי פעילות גופנית, אכילה או אורגזמה. השוני בקידוד הגנטי (אלל ארוך או קצר) משפיע על קולטני הדופמין במוח. מחקר מצא ש-50 אחוזים ממי שיש לו אלל ארוך בגדו בבני הזוג שלהם לעומת 22 אחוזים של אלה עם האלל הקצר. אלו עם האלל הארוך נוטים גם יותר לקחת סיכונים ולאמץ התנהגויות התמכרותיות. (אם בן הזוג הנבגד שלכם ידרוש הסבר על מה זה בדיוק אלל תגידו לו ש"גנים רבים מופיעים ביותר מצורה אחת, כשכל אחת מהצורות מביאה להתבטאות שונה במקצת של התכונה. כל צורה כזו של גן ספציפי נקראת אלל. כל אלל עשוי להיות ייחודי ויהיה אחראי לביטוי שונה של אותה תכונה תורשתית").

גם ההורמון וזופרסין משחק תפקיד חשוב בחשק לבגוד. ההורמון משפיע באופן חיובי על אמון, אמפתיה וקשרים חברתיים ויש לו תפקיד חשוב בוויסות התנהגויות חברתיות. אם למשל תזריקו וזופרסין ישירות למערכת העצבים של אדם פוליגמי - סיכוייו להפוך למונוגמי גדולים יותר. מחקר מצא שאצל נשים שרמת הוזופרסין שלהן בגוף נמוכה יש סיכוי רב יותר לבגוד.

עוד באותו נושא

כמו בסרט אימה: גילתה שבן זוגה בגד בדרך נוראית במיוחד

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
אל תכעסי עליו. זה בגנים שלו/ShutterStock

מי עוד אשם בבגידה?

יש עוד מספר גורמים בחיינו שאם נרצה או לא - משפיעים על הצורך שלנו לבגוד:

1. ההורים שלנו. מחקרים מראים שאנשים נוטים יותר לבגוד - אם ההורים שלהם גם בגדו.כן, גם פה זה עניין של גנים. למעשה, מדענים מאוניברסיטת קווינסלנד מצאו גן תורשתי שהימצאותו בגוף מגבירה את הסיכויים לבגוד. עוד מצאו החוקרים, שביקשו לבדוק אם קייים פן תורשתי בבגידה, כי קיים גן יחיד בעל וריאציה ספציפית, שגורם לנשים לבגוד בבני זוגן בסבירות גבוהה יותר.

2. סיפוק מיני. די ברור שמי שנאלץ לזייף אורגזמה ולא מרגיש מסופק מחיי המין שלו - יחפש לכך תחליף ראוי, יותר ממי שמרגיש מסופק בתחום הזה. מחקר מצא ש-90% מהנשים חושבות שבגידה רגשית היא גרועה יותר מבגידה שנועדה לספק את היצר המיני, בעוד 75% מהגברים חושבים שבגידה לצורך סקס גרועה יותר. גם פה התוצאות לא מפתיעות.

אילוסטרציה. ShutterStock
מה יותר גרוע: בגידה רגשית או מינית?/ShutterStock

3. כסף. גברים שמרוויחים יותר או פחות מהנשים שלהם בוגדים יותר. הסיכוי לבגידה קטן יותר כאשר בני הזוג מרוויחים פחות או יותר אותו הדבר.

4. אתם. הגנים שלכם, ארורים ככל שיהיו, לא באמת מחייבים אתכם לבגוד. בסופו של דבר זה אתם ששולטים על המעשים שלכם. אל תתנערו מאחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully